Montako "hyvää" yh-äitiä tunnet?
siis sellainen, jolle voisit vaikka antaa omat lapsesi?
Kommentit (21)
Itse en ymmärrä, miten parisuhteeni tekisi minusta tai kenestäkään muusta äidistä jotenkin parempaa.
Vaikka kuinka monta, suurinpiirtein puolet ystävistäni. Ei se ero sitä katso, että miten hyvä on ihmisenä, nykyään kun ero sattuu puolelle ihmsistä, niin sinne mahtuu tosi monenmoista ihmistä.
samaa mieltä 3. kanssa, outoa jos lasten huoltajuus vaikuttaa jotenkin negatiivisesti kykyyn äitinä. Itse olen 1v tytön yh ja aivan varmasti tuhat kerta parempi vanhempi hänelle kuin etä-isä joka luopui huoltajuudesta ja tapaa tyttöä ehkä pari kertaa vuodessa.
Entäs, montako"hyvää" yhteishuoltaja-äitiä tunnette? Sellaista jolle voisitte vaikka antaa omat lapsenne?
edellinen siis jatkaa. Siis tarkoitin 4.sta. Ja itse vastaan että tunnen yhden yh:n jolle voisin antaa lapseni jos itselleni jotain tapahtuisi. Hienosti on kasvattanut 4 lasta yksin.
Ennusko, että he eroavat juuri avioliitossa elävistä.
Helposti voisin antaa omani hoitoon näille äideille.
Ihan hyvä äiti hän on, ihan mainiosti voisin antaa lapseni hänelle hoitoon.
Tunnen vain yhden yh-äidin. Voisin kyllä antaa hänelle lapseni hoitoon, mutta en tiedä onko hän noin elämässään kovin tasapainoinen. Tosin tähän on varmaankin johtanut tämä yh:uus, eikä päinvastoin.
Kaikki minun tuntemani ovat sellaisia hankalia päällepäsmäreitä.
Eräänkin tuntemani yh:n molemmat lapset menestyivät hyvin koulussa ja nyt opiskelevat yliopistossa. Tässä kodissa oli lastenkin kotona asuessa aina paljon siistimpää kuin meillä ja äiti oli suorastaan velho venyttämään pientä palkkaansa asuntolainan maksuun ym. Silti lapsilla oli aina siistit vaatteet ja hyvää ruokaa pöydässä.
Olin lähes 10 vuotta yh ja olen ison pörssiyhtiön tiedottaja. Tunnen pari yh:ta, jotka ovat isoja viestintäpomoja (siis naisia). Muut tuttavapiirini yh:t asuvat rivareissa tai omakotitaloissa ja tekevät kaikkensa lapsiensa eteen. Asuin isossa rivarissa hyvällä seudulla pääkaupunkseudulla. Lapseltani ei puuttunut mitään.
Kaikki lähipiirini yh:t ovat huolehtineet hyvin pesueestaan. Itse olen ollut pojalleni läsnä, käynyt pelaamassa futista, lätkää, matkustellut hänen kanssaan kahdestaan Euroopassa (rantakohteissa ja suurkaupungeissa).
Olin hemmetin hyvä yh!
Näiden tuntemieni yh:den ainoa vika on ollut naida väärä mies. Virheitä sattuu elämässä.
Nyt olen suhteessa tasoiseni miehen kanssa, meillä on pieni lapsi ja liitto mallillaan. Erosta muuten oppii, eikä halua tehdä samoja virheitä enää toistamiseen!
Oli varmaan provo, mutta kysymys oli niin typerä, että oli pakko vastata.
Oma äitini oli yh ja kyllä ihan vaan mahdoton ihminen.
Kollegoissani on paljon yksinhuoltajia ja kovin ovat hankalia ja yksisilmäisiä - sellaisia, joille oma tapa elää on ainoa tapa elää. Kaikilta lähteneet miehet kävelemään, kun se ainokainen lapsi on ollut noin 2 vee...
vaikka tietysti en antaisi omia lapsiani pois kenellekään!
Miksi mainitsit nämä asia ensimmäisinä?
Olin lähes 10 vuotta yh ja olen ison pörssiyhtiön tiedottaja. Tunnen pari yh:ta, jotka ovat isoja viestintäpomoja (siis naisia). Muut tuttavapiirini yh:t asuvat rivareissa tai omakotitaloissa ja tekevät kaikkensa lapsiensa eteen. Asuin isossa rivarissa hyvällä seudulla pääkaupunkseudulla. Lapseltani ei puuttunut mitään.
Kaikki lähipiirini yh:t ovat huolehtineet hyvin pesueestaan. Itse olen ollut pojalleni läsnä, käynyt pelaamassa futista, lätkää, matkustellut hänen kanssaan kahdestaan Euroopassa (rantakohteissa ja suurkaupungeissa).
Olin hemmetin hyvä yh!Näiden tuntemieni yh:den ainoa vika on ollut naida väärä mies. Virheitä sattuu elämässä.
Nyt olen suhteessa tasoiseni miehen kanssa, meillä on pieni lapsi ja liitto mallillaan. Erosta muuten oppii, eikä halua tehdä samoja virheitä enää toistamiseen!
Oli varmaan provo, mutta kysymys oli niin typerä, että oli pakko vastata.
kaikki todella hyviä äitejä, mutta vain yhdelle näistä uskaltaisin omat lapseni antaa hoitoon.. En kyllä antaisi edes omalle siskollenikaan, joka on naimisissa..
Äitiyden mitta = hyvä ammatti, omakotitalo ja se, että lapsilta ei puutu mitään?
Miksi mainitsit nämä asia ensimmäisinä?
Äitiyden mitasta ei ollut kyse, vaan hyvästä yh:sta. Tarkoitin tällä sitä, että yh:kin pystyy tarjoamaan lapselle kaiken sen, mitä ns. ydinperhekin. Äitiyden mitta onkin sitten ihan jotain muuta kuin ammatit ja asuinneliöt...
Myönnän että ärsyynnyin ap:n provosta ja halusin myös osoittaa etteivät kaikki yh:t ole samassa kategoriassa. Eihän kaikkia ydinperheitäkään voi niputtaa saman otsikon alle. On hakkaavia ja poissaolevia isiä ja äitejä.
Ja molemmat ovat hyviä äitejä. Ihan voisin huoletta viedä lapseni heille hoitoon jos olisi tarve.
Sen sijaan mä tunnen pari parisuhteessa elävää äitiä, joista en voi sanoa ihan samaa. Molemmat vetää liikaa brenkkua lasten läsnäollessa ja kielenkäyttö on ihan kamalaa.
Useat yh:t tuntuvat ajattelevan, että exä on kävelevä lompakko ja, että lapsen tapaamisilla on luvallista kiristää exää.