Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miki yh-äitejä halveksitaan lapsen isän puutteen takia ja samaan aikaan

Vierailija
11.02.2009 |

hyväksytään lesbojen lasten teot?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
11.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että yh on virheineen yksin, kukaan ei tasoita rajatilapersoonaisen yh-vanhemmuutta.

lesboja on yleensä kaksi ja jos toisella vippaa, toinen voi tasoittaa normaaliin suuntaan lapsen kasvatusta

ymmärsitkö?

Vierailija
2/22 |
11.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on yh siitä syystä, että on eronnut niin aina vähän syytä katsoa peiliin (jos mies on kuollut on tietty eri asia). Usein yh:t on huonosti koulutettuja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
11.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosiaan mitä vauvalle tapahtuu, jos äiti vaikka sekoaa synnytyksen jälkeen, eikä ole sitä toista vanhempaa huomaamassa ja hoitoon viemässä?

Kuka tahansa voi päätyä yksinhuoltajaksi, mutta tahallaan sellaiseksi ryhtyminen on minusta vastuutonta itsekkyyttä.

Lesbojen hoitoja en sinänsä kannata, mutta heillä ei ainakaan ole tuota ongelmaa, lapsella on kuitenkin aina kaksi vanhempaa.

Vierailija
4/22 |
11.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottahan toki sitä on tullut peiliin katsottua,miten olin niin tyhmä ja narsistin huijaamaksi antauduin! Sen verran järki alkoi pelaa,että pelastin lapset karkaamalla mieheltä ja elelin vuosia yh:na. Samalla jatkoin myös opiskelua ja hankin parikin ammattia. Voi voi, olisi varmaan pitänyt jäädä kotiin potemaan omaa surkeuttaan.... ; )

on yh siitä syystä, että on eronnut niin aina vähän syytä katsoa peiliin (jos mies on kuollut on tietty eri asia). Usein yh:t on huonosti koulutettuja.

Vierailija
5/22 |
11.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa jotkut yh:t ihan itse ajatella olevansa jotenkin halveksittavia.

En ole ainakaan moista vielä kokenut.

Lähinnä ihailua rohkeista päätöksistä ja ohjien ottamisesta omiin käsiin.

Vierailija
6/22 |
11.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko naisen pitänyt jäädä huonoon suhteeseen miehen kanssa? Usein ne suhteet muuttuu ajan myötä ja toisesta voi tulla esiin uusi piirteitä esim. väkivaltaa, alkoholisti, pettäminen yms. Kyllä mä en tuollaisten takia jäisi suhteeseen lapseni isän kanssa. Enkä myöskään silloin, jos menisi sukset ristiin miehen kanssa..miksi sitä pitäisi naisten kituuttaan suhteessa, jossa ei olisi hyvä olla? Varmasti on myös niitä, jotka ovat tehneet lapsia vain miehen kukkaron tyhjentämiseksi jne, mutta asia ei mulle kuulu.

Itselläni ei ole yh tuttavaa, mutta jos olisi niin yrittäisin tukea yms häntä mahdollisimman paljon. Yhtälailla heilläkin voi olla hyvä koulutus yms.

Ei voi käsittää niitä jotka jaksavat miettiä ylipäätään jotain kuinka huonoja yh:t olisivat..miten se on niiden elämästä pois, jos joku on yh?

Vierailija
7/22 |
11.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yh-isät on sankareita ja etäisätkin jotenkin söpöllä tavalla traagisia hahmoja. Miesparka menetti perheensä jne. Kaikki tietenkin aina naisen syytä. :/

Vierailija
8/22 |
11.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen ei koskaan voi olla isä, (eikä mies äiti). Tätä biologista tosiasiaa ei voi ohittaa.

Vierailija
9/22 |
11.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yh:lla ei ole sen enempää peiliin katsomista kuin kenelläkään muullakaan. Päinvastoin, tiedän monia monia ydinperheitä, joissa vanhemmat kiduttavat toisiaan ja lapsiaan olemalla yhdessä! Heidän pitäisi katsoa peiliin ja ottaa vastuu elämästään ja lapsistaan, toisin sanoen uskaltaa erota ja tarjota lapsille tasapainoisempaa elämää. Ei lasta tee onnelliseksi samassa taloudessa elävät vanhemmat, joilla ei ole parisuhde kunnossa (riitoja, alkoholismia, uskottomuutta jne.), vaan lapsen etu on AINA tasapainoiset ja onnelliset vanhemmat - vaikka nämä sitten eläisivätkin eri osoitteissa lapsistaan kuitenkin huolehtien.

Yh:t eivät ole sen huonommin koulutettuja kuin mikään muukaan "ihmisryhmä". Päinvastoin yleensä hyvin toimeentuleva ihminen uskaltaa tehdä sen ratkaisun, että eroaa huonosta liitosta kuin että antaisi itsensä ja lastensa kärsiä siinä lopun ikäänsä.

Tuttavapiirissäni on useita hyvin koulutettuja yh-äitejä, jotka tienaavat paremmin kuin monen tietämäni ydinperheen molemmat vanhemmat yhteensä.

Vierailija
10/22 |
11.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki mun tuntemat yh-äidit ovat vähintään maistereita ja kolme heistä on väitellyt tohtoriksi. Kaikki heistä tienaavat keskivertonaista enemmän ja itselläkin palkka on reilusti yli tuplasti enemmän kuin exäni uudella vaimolla. Koulutuskin on korkeampi.

Mitä peiliinkatsomista siinä on, että eroaa narsistista tai pettäjästä? Hienoa, että sellainen mies kelpaa jollekin persaukiselle lähihoitajalle, jolla ei ole omaa tahtoa tai mielipiteitä...

Vierailija
11/22 |
11.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhden paskakasa on ollut vankilassa jo vuosia, toisen mies oli ryyppäävä väkivaltanen paska ja kolmas on vaan valinnut että vittuuko mä miehellä teen! Ihan fiksu valinta olla yh-äiti, eikä kukaan heitä kyllä halveksi.. Jos mieheni kanssa erotaan tai jotain muuta tapahtuu niin huononpaa en tilalle huoli ja tämmösiä miehiä on vaan 1 miljoonasta.. =)

Vierailija
12/22 |
11.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

en usko että yh halveksitaan...mutta yh itse tekee asiasta jotenki nii suuren et hei mä olen yh eihän mul ole varaa tai hei mä olen yh kyl mä saan bailaa ku lapset on hoidossa...johtuiskohan tästä? luulen kuitenki et yh on yhtä hyvä äiti ku me muutkin naiset.....

Vierailija
13/22 |
11.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

juuri julakistujen tutkimusten mukaan natisevakin "perheonni" esim. toisen vanhemman alkoholiongelmat on pienempi paha lapselle kuin avioero.

Näin se vain on.

Lapset myös kokevat sen niin että jos vanhemmat voivat elää sivistyneesti yhdessä, on kaikki on. Vanhempien EI lapsen vinkkelistä tarvitse olla intohimoisesti rakastuneita... Mutta nykyajan vanhemmillehan hyvä kumppanuus, toveruus ei riitä.

Vierailija
14/22 |
11.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka vaihtoi tavallisen kunnollisen vähän liian kiltin ja maalaisen maisterismiehen vähän jännempään kansainvälisempään maailmaan.

Jotkut erot ovat välttämättömiä, väkivaltaa ei tarvitse sietää, eikä pettämistäkään. Mutta minusta on suunnatonta epäkypsyyttä ja itsekyyttä etsiä vain jotain jännittävämpää, kun ei itse ole valmis tekemään kompromisseja, ja tyytymään tavalliseen hyvään elämään.

Vierailija
15/22 |
11.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parisuhteessa on kaksi aikuista ja molemmat kantavat vastuun ja tukevat toisiaan.

Parisuhte on mielestäni ihan yhtä hyväksyttävä on siinä sitten mies+nainen tai nainen+nainen tai mies+mies.

Siinä on kaksi aikuista.

Mutta minä taas suuresti halveksi erään yh-äidin lapsen isää, joka ei kanna mitään vastuuta lapsestaan eikä ole ollenkaan kiinnostunut omasta lapsestaan.

Tälle yh-äidille nosta hattua ja arvostan häntä suuresti.

Puhut ihan kahdesta eri asiasta.

Vierailija
16/22 |
11.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun on noin paljon yleistietämystä yh-äitien koulutustasosta.

Itse olin yh ja samaan aikaan opiskelin insinööriksi ja valmistuin vielä luokan 3. parhaimpana. Ja se on sinusta huono koulutus?

Kerro toki oma koulutuksesi ja tilanee, milloin sen opiskelit. Itse olen opiskellut ennen lapsia ja lapsen kanssa ollessani yh. Voin sanoa, että siinä on vissi ero.

Niin ja minä katsoin itseäni ylpeänä peiliin. Lapseni ei enää tarvinnut katsoa toisen vanhemmat juomista ja elää väkivallan uhan alla tai katsoa kun äitiä pahoinpidellään ja heitellään erilaisilla tavaroila. HYVÄ MINÄ!

Vierailija
17/22 |
11.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

juuri julakistujen tutkimusten mukaan natisevakin "perheonni" esim. toisen vanhemman alkoholiongelmat on pienempi paha lapselle kuin avioero.

Näin se vain on.

Lapset myös kokevat sen niin että jos vanhemmat voivat elää sivistyneesti yhdessä, on kaikki on. Vanhempien EI lapsen vinkkelistä tarvitse olla intohimoisesti rakastuneita... Mutta nykyajan vanhemmillehan hyvä kumppanuus, toveruus ei riitä.

???!!! Hyvä kumppanuus alkoholistin kanssa??? ei kovin todennäköistä

Vierailija
18/22 |
11.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos toinen vanhemmista on juoppo, niin kasvualusta ei todellakaan voi olla lapselle hyväksi! Sanoohan tuon nyt järkikin. Eihän kukaan voi katsella päivästä toiseen äidin/isän ryyppäämistä ja ajatella, että tämä on lapsille parempi vaihtoehto kuin se, että erotaan ja lapset saavat turvallisen ja tasapainoisen kodin.

Erota voi sovussa ja LAPSEN ETUA AJATELLEN, vaikka eron syynä olisikin alkoholismi, uskottomuus, äitiin kohdistuva väkivalta tms. Fiksut vanhemmat tukevat erotilanteessa lapsia eivätkä katkeroidu koko elämälle.

Itse erosin uskottomasta ja alkoholiongelmaisesta miehestäni 3 vuotta sitten. En katkeroitunut, vaan olin hirveän helpottunut ja onnellinen, kun meillä ei enää riidelty ja odoteltu isää kotiin milloin mistäkin. Lapsia tuin erotilanteessa ja onneksi niin ymmärsi tehdä lasten isäkin. Päivähoitoa myöten kaikki kehuivat lastemme tasapainoisuutta erotilanteessa.

Olen todella onnellinen ja säälin ihmisiä, jotka jäävät huonoon parisuhteeseen. Ei kyse ole tuolloin edes siitä toveruudesta, jos toinen vanhemmista ryyppää ja käy vieraissa.

Vierailija
19/22 |
11.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pettäminen ei.

Jätätkö puolisosi jos hän sairastuu vakavasti?!

Vierailija
20/22 |
11.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholisimi on sairaus, pettäminen ei.

Jätätkö puolisosi jos hän sairastuu vakavasti?!

Minusta nuo molemmat ovat pahemman luokan sairauksia. Jos ei muuta, niin sairastuttavat ja tuhoavat koko parisuhteen ja lasten elämän siinä sivussa.

Jos puoliso alkaa yhtäkkiä viis veisata perheestään ja etsii helpotusta juomisesta, niin ei se ole hoidettavissa mikäli alkoholisti ITSE EI HALUA MUUTOSTA tai ei myönnä edes mitään ongelmaa olevankaan. Aivan turha pilata siinä sitten oma ja varsinkaan lasten elämä.

Ilmeisesti sinä sitten katselisit loppuelämäsi puolisoa, joka ryyppää? Nyt en enää ihmettele miksi naiset sietävät moista. Mieshän voi aina sanoa, että minä olen vain vähän sairas ja sillä kuitataan kaikki se paska mitä elämään juomisella aiheutetaan. Ei tällaista voi oikeasti olla enää tänä päivänä???

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kolme