Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

hyi stan.. olipas pahoja laskiaispullia

Vierailija
23.02.2009 |

nuo vaasan&vaasan. Kermakin aivan kova paakku vain ja pulla kuivaa.

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
23.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johtuu varmaan siitä,kun pakkauksessa lukee "säilytetty pakastettuna".. Kerma ei voi pysyä kovin kummoisena..

Vierailija
2/39 |
23.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden hinnalla tekee litrasen taikinan ja saa kermat ja hillot päälle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
23.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei pitäis ostaa valmista vaan tehdä niinkuin MINÄ, täydellinen av-mamma. Eli ensin aamulla lypsin lehmän ja kuorin kerman maidon päältä. Jauhot tehty omista viljoista ja jauhettu itse ei tosin samana päivänä kun liian tuoreista ei voi leipoa). pullan leivoin itse ja voitelin pullat omien kanojen munalla. Sokeria emme käytä vaan itse tuotettua hunajaa. Pullat paistetaan tietty leivinuunissa mikä lämmitetty omasta metsästä saaduilla puilla. Kun pullat vihdoinkin valmiita täytettiin ne oman maan mansikoista tehdyllä mansikkahillolla ja kermavaahdolla. hyvää oli vaikka aikaa ja vaivaa tekemiseen upposikin. P.s: ei tuu kovin usein tehtyä joten pysyy mammankin linjat kunnossa.

Vierailija
4/39 |
23.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

törkeän pahan makuisia. Hilloakaan niissä ei ollut nimeksikään ja kerma kuivaa könttiä :-(

Vierailija
5/39 |
23.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pullan leipominen nyt sentään mitään luontaistaloutta vaadi, sissus sentään. Vähän suhteellisuudentajua, pliis.

Teillä ostetaan varmaan perunamuuskikin pakastevalmiina, kun ei sitä omaa perunamaata ole.

Vierailija
6/39 |
23.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli 2,50 paistovalmis pullapussi, 1,30€ kermapurkki, 1€:lla hilloa. Tulee hyvää ja on helppoa!

Vierailija
7/39 |
23.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pakkaseen jo monta kuukautta sitten! Kermaahan siinä ei ole vaan jotain feikkiä:( Luulisi että nää kotiäitit tekis lapsille itse pullat ja kunnon kermat väliin kun ovat aina joka asiasta muutenkin kitisemässä täällä!

Vierailija
8/39 |
23.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole järkeä leipoa kun noita pullia menee meidän taloudessa tasan 2 kpl. Loput menisivät hukkaan. Voisihan lopputaikinasta tehdä tavallisia pullia tms. mutta kun ei niitäkään tule meillä syötyä. Ehkä jos olisin sattumalta kylään menossa niin voisin viedä viemisiksi mutta kun nyt en ole niin ostin pullat valmiina paikallisesta leipomosta

Vierailija
9/39 |
23.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on Jumbon Prisman leipomossa tehdyt laskiaispullat, joita saa muistakin Prismoista. Suosittelen! Nam!!

Ja minä itse mieluummin olen luistelemassa tai hiihtämässä lapseni kanssa kun sisällä vääntämässä muutamaa pullaa.

Vierailija
10/39 |
24.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauppojen pinta-alasta tarjolla on jotain muuta kuin einesruokia noin 5%. Ei siihen kuule riitä se, että jokunen av-mamma välillä yrittää päästä vähän helpommalla.

Puhutaan nyt asioista niin kuin ne ovat. Tämä ketju on varsin oireellinen ja hyvin valaiseva. Jopa pullan leipominen menee yli niin osaamisen kuin käsityskyvynkin.

käyttää välillä einesruokia että pääsee vähän helpommalla. Mutta jotain pullia pitäs tehdä :-D

Vierailija
11/39 |
24.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää olla vähän harjoitusta (ja syömistä) takana että ne pullat tekee vartissa :)

Vierailija
12/39 |
24.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä pulla on juhlaruokaa. Sitä tehdään laskiaiseksi, juhannukseksi, isovanhempien kyläilyä (pari kertaa vuodessa) varten ja perhejuhliin sekä pääsiäiseksi hillopullakranssi.

Muuten ruokaa laitetaan itse ilman einesapuja miltei jok-ikinen päivä, eli ehkäpä kyseessä on pikemminkin taito ylipäätään tehdä keittiössä jotain muutakin kuin kuumentaa mikrossa pakastemuusia. :)

Vierailija
13/39 |
24.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kahvilaan laskiaspullalle ja kahville. Olenko siis täysin uusavuton ja vielä laiska sohvaperunakin, kun en keitä kahviakaan itse, enkä kanna (toisten leipomaa ja täyttämää) pullaa ulos kahvilasta, vaan syön sen siellä...

Yhdyn siihen aikaisempaan kirjoittajaan, joka torjuu lamaa ostamalla laskiaispullat. =)

Vierailija
14/39 |
24.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin aika turha veivata kokonainen pullataikina kahden pullan takia!

Vierailija
15/39 |
24.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kahvilaan laskiaspullalle ja kahville. Olenko siis täysin uusavuton ja vielä laiska sohvaperunakin, kun en keitä kahviakaan itse,

uraäitikin vielä kaiken hyvän päälle ;)

Vierailija
16/39 |
24.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vieraiden varalta??

Niin aika turha veivata kokonainen pullataikina kahden pullan takia!

Vierailija
17/39 |
24.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta aion etsiä hyvän kahvilan.

Muuten täydelliset mammat voivat tehdä myös mantelimassan itse: jauhaa vain manteleista tahnan ja maustaa sen, ettei mene einesmarsipaaniksi.

Seuraavaksi voidaan riidellä täytteestä: minusta sen on ehdottomasti oltava mantelimassalla. Hilloihmiset ovat jotenkin epäilyttäviä ja epätäydellisiä.

Vierailija
18/39 |
24.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun minä herkuttelen laskiaspullilla kahvilassa. Olenko ehkä av-mammoista pahin?

kahvilaan laskiaspullalle ja kahville. Olenko siis täysin uusavuton ja vielä laiska sohvaperunakin, kun en keitä kahviakaan itse,

uraäitikin vielä kaiken hyvän päälle ;)

Vierailija
19/39 |
24.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vieraiden varalta??

Mun mielestä pakastetut leivonnaiset maistuu ihan kamalilta.

Vierailija
20/39 |
24.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun minä herkuttelen laskiaspullilla kahvilassa. Olenko ehkä av-mammoista pahin?

:-D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi viisi