Lue keskustelun säännöt.
Näkyykö HERPES papa-kokeessa?
10.02.2009 |
Tuossa toisessa ketjussa, jossa tuumaillaan, josko on syytä käydä HIV-testeissä uuden suhteen alussa on mainittu useaan otteeseen, että esim. klamydia ja herpes näkyisivät papassa. Pitääkö tämä paikkansa? Ja miten ne ovat mainittu papakokeen tulokissa?
Kysyy tietämätön
Kommentit (3)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
mutta missä testeissä kävitte suhteen alussa? Suomessa ei ole tapana testata herpeksen vasta-aineita verestä. Tämä on vähän erikoista, ihmiset voivat saada elinikäisen tartunnan tai toisaalta välittää sen eteenpäin, eikä tätä tartunnan mahdollisuutta edes tarkasteta. Yksityiselle pitäisi mennä ja pyytää erikseen ymmärtääkseni
olen miettinyt minä! Papa-koe otettu säännöllisin väliajoin ja aina tuo on ollut puhdas. Nyt sitten miehellä mitä mojovin herpes-tulehdus, ja minun käydessäni verikokeissa löytyi minustakin vasta-aineet. Ja huom: kävimme testeissä suhteemme alussa - puhtain paperein. Tosin en koskaan kylläkään nähnyt miehestäni mitään "mustaa valkoisella" -tulosta.
Joten samaa ihmettelen minäkin kuin ap - olisiko papasta pitänyt nähdä herpes-virus?