Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paha mieli, monesti aamukiireessä unohtuu antaa lapselle aamiaista, koulussa

Vierailija
09.02.2009 |

opettaja on sitten sanonut lapselle tästä että se on äidin tehtävä, tekevätköhän kohta ls ilmoituksen =(

nyt laitan kyllä puhelimeen herätyksen että muistan antaa tuolle likalle aamuisin edes jotain =(

Kommentit (84)

Vierailija
21/84 |
09.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä (ja näemmä useimmat muut täällä) ajattelen, että vanhempien tehtävä on huolehtia lapsensa hyvinvoinnista ja perustarpeista (riittävä uni, terveellinen ravinto, riittävä vaatetus). Lisäksi tulee huolehtia lapsen psyykkisestä hyvinvoinnista. Eipäkannata kovin kerskua sillä, ettei anna aamupalaa tai tarkista läksyjä. Ihan liikaa Suomessa itsenäistetään lapsia liian varhain.Ei alakoululaisen tarvitse kantaa täyttä vastuuta omasta olemisestaan. Läksyt ovat toki hänen työtään, mutta kyllä vanhempi voi näyttää kiinnostuksensa lapselle kyselemällä läksyistä.

Vierailija
22/84 |
09.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

samalla lailla muistaa varmasti aamupalankin ja osaa itse leivän tehdä itselleen.. en vaan aina muista, kun itse en aamupalaa syö ollenkaan. Harmittaa, mutta toisaalta osaa lapsi sen itsekkin tehdä, aamun piirretyt tuntuu vain olevan liian trkeitä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/84 |
09.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapselle olisi tärkeä että äiti olisi kiinnostunut hänen asioistaan. ei munkaa läksyjä/kokeita kotona koskaan katottu, aamiaiset laitoin tai olin laittamatta ihan itse. ei ollu kovin tärkeä olo

Vierailija
24/84 |
09.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

samalla lailla muistaa varmasti aamupalankin ja osaa itse leivän tehdä itselleen.. en vaan aina muista, kun itse en aamupalaa syö ollenkaan. Harmittaa, mutta toisaalta osaa lapsi sen itsekkin tehdä, aamun piirretyt tuntuu vain olevan liian trkeitä

Vierailija
25/84 |
09.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään aina muista, kun en itsekään syö, eikä mun kaikille lapsille aamupala edes maistu. Ne, joille maistuu, ottaa itse. Eskarilainen ei syö aamulla mitään, kun ei vain uppoa.

Vierailija
26/84 |
09.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

18v astikö niitä pitäisi paapoa ja äidin voidella leivät ja laittaa murot kippoon. Jotain rajaa sentään. Mulla 10v ja 12v ja en todellakaan laita niille aamiaista pöytään valmiiksi. Jos eivät saa itse, niin olkoon syömättä.

Ei ihme että tällaista lapsista tulee saamattomia ja uusavuttomia aikuisia, kun vanhemmat passaa vielä murrosikäisiä

Vierailija
27/84 |
09.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

On nyt neljännellä ja on tehnyt aamupalansa itse jostain 5 vuotiaasta... Ihan vaan siksi, että lapsi herää niin jumalattoman aikaisin.

Vierailija
28/84 |
09.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos antaisin katsoa lastenohjelmia ihan oman mielen mukaan. Itse katson omaksi velvollisuudekseni huolehtia siitä että aamupala tulee syötyä; jos ei muuten niin tv kokonaan kiinni ja leipä nenän eteen. On se ikävää koulussa olla tyhjällä mahalla kun ruokailu on vasta yhdentoista jälkeen (ainakin meidän koululla).

Vierailija
29/84 |
09.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaavat kyllä itsekin ottaa leipää ja muroja kaapista. Jos eivät viitsi tai nukkuvat liian pitkään niin saavat sitten olla ilman. Ja alle kouluikäiset vien hoitoon aamupalalle.

Inhoan tuollaisia "hyvän äidin" velvollisuuksia. Mikä oikeus opettajilla on määritellä mitä vanhempien "kuuluu" tehdä? En ole ikinä esim. tarkistanut lasten läksyjä, vaikka opettajat olisivat sitä edellyttäneet. Silti kaikki lapseni pärjäävät erinomaisesti koulussa.

Nyt kyllä tekisi mieli sanoa ruma sana!!

Vierailija
30/84 |
09.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi lapsi-parkoja :(

Osaavat kyllä itsekin ottaa leipää ja muroja kaapista. Jos eivät viitsi tai nukkuvat liian pitkään niin saavat sitten olla ilman. Ja alle kouluikäiset vien hoitoon aamupalalle.

Inhoan tuollaisia "hyvän äidin" velvollisuuksia. Mikä oikeus opettajilla on määritellä mitä vanhempien "kuuluu" tehdä? En ole ikinä esim. tarkistanut lasten läksyjä, vaikka opettajat olisivat sitä edellyttäneet. Silti kaikki lapseni pärjäävät erinomaisesti koulussa.

Nyt kyllä tekisi mieli sanoa ruma sana!!

Vierailija
31/84 |
09.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et varmaan ole ainoa, näitä vanhemman velvollisuuksia "unohtavia" on varmasti muitakin. Aamiainen on päivän tärkein ateria:) Itse olen yh ja yleensä aina myöhässä joka paikasta. Silti huolehdin siitä, että lapsi saa aamupalan aamuisin. Murot on helppoja laittaa ja maitolasi. Ei vaadi älykkyysosamäärää.

Jogurtit ja leipäviipale myös ovat meidän aamiasessa mukana. Joku on joskus sanonut, että jos aamiaista ei ole tottunut syömään sitä tuskin syö aikuisenakaan. Eikös sillä ole yhteyttä koulumenestykseenkin? Jaksaako lapsi keskittyä koulussa tyhjällä vatsalla?

Vierailija
32/84 |
09.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita tosiaan puhelimeen se herätys ja kirjoita itselles jonnekin päin huushollia lappu, jossa lukee "Lapselle aamupalaa!", ettet vaan herätessäs unohda miksi olet hereillä. Hyvä luoja ... Ja ls-ilmoitusko tässä on äidin suurin huoli, ei lapsen syöminen? Huoh.

Vierailija
33/84 |
09.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

antaa sen lapsen kouraan esim banaani kun se katsoo niitä aamupiirrettyjä..

Ja muutenhan tällä ei oiskaan väliä mut pakkohan tän lapsen on jotenkin tästä kärsiä koska ilmeisesti on kertonut asiasta opettajalleen tmv?

Ja SE on mun mielestä NOLOA. Kyllä se vaan on niin äidit että koululaisen kuuluu syödä vielä aamupala,se kuuluu terveelliseen elämään ja et äidin/isän tehtävä vaan ON huolehtia tällaisista asioista siihen asti kunnes lapsi on kykenevä huolehtiin itse!!

Joku voi huolehtia itse aamupalansa jo 5v (eriasia on tunteeko lapsi vastuunsa liian isoksi) ja toinen ei tosiaan kykene siihen 10v iässä.

Hyviä ja nopeita aamupaloja (ei vaadi panostusta ei äidiltä eikä lapselta)

-banaani

-jugurtti/riisifrutti

-välipalajuoma (esim elovenalla tosi kivoja,täyttää mahan)

-välipalapatukka+jugurttijuoma

-kiisseli (sii näitä valmisjuttuja,kaada juomalasiin ja lapsi juo)

MUN mielestä aamiasen EI tarvi olla iso,kunhan siellä mahassa on jotain koska aivan tyhjällä vatsalla on inha lähteä liikkeellä,voi jopa pyörryttää/oksettaa/tmv ja koulussa ekat tunnit on ihan en-jaksa...

Ja sit on lapsia (ja aikuisia kuten mä) jotka ei vaan KYKENE pureskelemaan aamuisin :D

IHAN TOSI :) mä en tiedä mitään inhottavampaa kuin leivän/puuron/murojen pureskelu aamuisin

Mutta siksi oonkin kehittänyt kaikenlaisia juotavia yms vaihtoehtoja :D

ITSE teen usein smoothien (kaurahiutaleita,luonnonjugurttia,hedelmää) mutta tää taitais olla liian vaivalloista??

Vierailija
34/84 |
09.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi lapsi ei voi ottaa sitä itse kaapista. Jos lähdette itse vaikka seiskalta töihin ja lapsi menee kymmeneen, herätättekö lapsen kuudelta syömään?

Vierailija
35/84 |
09.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein unohdan kokonaan NUKUTTAA HYSSYTTÄMÄLLÄ oman pikkukoululaiseni ja myöskin HERÄTTÄÄ hänet, ja hups, koulunkäynti kärsii!

Vierailija
36/84 |
09.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

saati että aamut ALKAISIVAT sen avaamisella, järkyttävää.

Vierailija
37/84 |
09.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeesti.. etkö tajua että aamupala on tärkeä??

laita illalla voileipiä valmiiksi, aamulla sitten annat voileivät ja vaikka lasin maitoa. leivät & tuoremehupillimehu voi ottaa mukaan autoon..

Vierailija
38/84 |
09.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmuuteen kun kuuluu tiettyjä velvollisuuksia!

Kasvatukseen kuuluu, että ohjaat lapsen tv.n katselutottumuksia, sillä nythän lapsi ei osaa ollenkaan säädellä sitä ja katselu selvästi haittaa lapsen perustoimintoja ja koulunkäyntiä. Toisekseen, vanhemman tehtäviin kuuluu opastaa lasta tekemään itse tai vanhemman kanssa yhdessä aamupalaa itselleen. Ekaluokkalaiselle vanhemmat voivat kyllä tehdä ihan hyvin vielä aamupalan, lapsi ei mene siitä pilalle.

Kait lapsi pesee sentään hampaat aamulla, vai oletko yhtä löperö senkin suhteen - pesee jos huvittaa?

Vierailija
39/84 |
09.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan perusperiaatteiden unohtamisesta. Miten hitossa syömisen voi unohtaa? Unohtaako ap oman syömisensäkin, entä vessassakäynnin?

Vierailija
40/84 |
10.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrettävistä syistä lapsen osoite on vaihtunut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän yksi