Alakautta synnyttäneet, miten välilihalle kävi, monta lasta?
Itselläni 2 ensimmäistä eivät muuttaneet alueen ulkonäköä, ekalla eppari, toisella repeämä, ommeltiin hyvin. 3. "räjäytti pajatson", vaikka pienin vauva olikin ja väliliha on ihan sökönä, ikäänkuin toinen häppäri jatkuisi peräaukkoon asti, siis ylimääräisellä vekillä... :P
Kommentit (12)
vai onko ns "Ulkonäköongelma" pelkästään?
Mulla on yksi synnytys. Tehtiin episiotomia ja repesi vähän, parantui hyvin parin tikin avulla. Näkyyhän siinä arpi ja arpi myös vähän vetää emättimen suuaukkoa raolleen, mutta mitään oikeaa haittaa siitä ei ole, eikä tuo ulkonäön pieni muutos kyllä haittaa mua yhtään.
kaksi lasta, ekassa pieni repeämä kohdun seinään, yksi tikki. Välilihaa ei tarvittu leikellä, toisessa ei mitää repeämiä ja samoin väliliha säilyi ehjänä..
2 synnytystä, ekassa tehtiin eppari ja lisäksi repesin melko paljon ja ommeltiin, tokassa repesin vähän ja ommeltiin. Nyt kun vuosi toisesta synnytyksestä jo kulunut, ovat paikat ihan ennallaan. En huomaa itse ainakaan mitään eroa aikaan ennen synnytyksiä.
6 synnytystä, lapset olleet kooltaan 3,2-3,8 kg. Ekasta leikattu eppari, muista pikkurepeämiä. Väliliha on kuten ennen lapsia ja alapää näyttää ihan normi-alapäältä, eikä oo muuten miehenkään mielestä ruma tai löysä.
hiukkasen ikävä toiminnallinen haitta, en nyt viitsi tässä eritellä sen enempää.... ;) mutta sen kanssa voi elää, eli ei kuulemma korjata ainakaan julkisella.
Ekalta eppari (imukupilla ulos lopulta), toiselta tikki tai kaksi, kahdelta viimeiseltä ei mitään repeämiä. Eli oikeastaan eka teki sen, mikä nyt on lopputulos. Lapset olleet 3850g-4300g. Eka oli 4185g.
ekassa synnytyksessä leikattiin välilhaa joka ei ompelusta huolimatta tullut kuntoon vaan jäi sellanen ikävä reikale roikkumaan. Toisesta lapsesta tilanne ei muuttunut, mutta kävin gynellä operaatiossa jossa väliliha laitettiin kuntoon eli tikattiin ja ylimääräiset riekaleet poistettiin. Olen tyytyväinen.
menisin heti! Jälkitarkastuslääkäri ei sanonut/vihjannyt mitään korjauksesta yksityisellä, tosin julkisella puolella mikään ei ole kylliksi paha...:O
Oliko hintava operaatio? Operaation kesto?
Väliliha on ihan kunnossa, eppariarpi siinä on ekasta synnytyksestä muttei muuta vikaa.
Gyneä lainaten: "Täällähän on kaikki niinkuin et olisi synnyttänytkään". Lucky bastard.
Tokalla kerralla ei tapahtunut mitään. Eli suunnilleen entiselläni olen.
Ensimmäisessä synnytyksessä ennen ponnistus vaihetta kätilö leikkasi pienen vekin siihen.Sen jälkeen siihen laitettiin 2 tikkiä joka parani hyvin ja oli ihan normaalin näköinen.Toisessa synnytyksessä ei tarvinnut tehdä mitään toimenpiteitä,ei tullut repeämiä yms ylimääräistä.Alapää on ihan normaalin näköinen ja lapset olleet 3kg...