Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Viemäri tulvii - voiko saada jonkun taudin?

Vierailija
08.02.2009 |

Älkää naurako, kysyn tätä nyt tosissani.

Eli olin äsken suihkussa ja samassa tilassa oleva pesukone oli päällä ja alkoi laskea pesuvettä pois ja yhtäkkiä suihkunlattia lainehti vedestä ja viemäristä pulppusi sellaista harmaata vettä, kun pesukonevesi tuli sieltä.

Eli viemärissä on vissiin taas hiuksia. Tai olen huomannut kyllä, että viemärinympärys on märkä ollut pesukoneen pesun jäljiltä, mutta nyt kun olin samanaikaisesti suihkussa niin vettä oli lattialla ihan hirveesti.

Aloin sitten pähkäillä, että mitä se paskavesi on? Pesukoneesta tulevaa vettä vai voiko sieltä nousta jotain muiden ihmisten paskavettä meidän suihkuun? Aloin pelätä kaikkia hepatiittejä ja tiäs mitä mietin siinä. Hypein toki sieltä veden seasta pois, mutta kuitenkin siellä olin vaikka suoranaisesti siinä harmaimmassa vedessä en ollutkaan.

Yök yök. Mies saa kyllä putsata ne röörit sieltä. On ne ennenkin tukkeutuneet, mutta en ole tuollaista vettä päässyt näkemään.

Paljain käsin mieskin ne röörit sieltä tietty avaa ja veljeni, joka on putkimies niin tekee päivät pitkät töitä toisten ihmisten putkien seassa mutta silti ällöttää...

Sanokaas nyt, että onko tässä turha huoli meneillään? Konttausikäinenkin on sitä viemäriä päässyt läpsyttelemään kun olen pyykkejä laittanut, vaikkakin olen vauvan kädet pessyt enkä ole antanut laittaa sormia suuhun kun se viemäri nyt ällöttää muutenkin mua.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
08.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanokaa nyt jotain fiksua!

Vierailija
2/16 |
08.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmaissa vesissä on tietysti myös bakteereja mutta ei niin paljon kuin vessavesissä. Jos sitä harmaata vettä on lähinnä roiskunut jaloille, ei sulla ole mitään syytä huoleen. Jos joisit sitä niin ehkä joku mahatauti vois tulla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
08.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmaissa vesissä on tietysti myös bakteereja mutta ei niin paljon kuin vessavesissä. Jos sitä harmaata vettä on lähinnä roiskunut jaloille, ei sulla ole mitään syytä huoleen. Jos joisit sitä niin ehkä joku mahatauti vois tulla.

Siis järki sanoo, että se harmaa vesi oli sieltä pesukoneesta tulevaa vettä ja siis tietysti olikin, mutta ei siellä pesuhuoneen viemärissä varmaankaan mitkään paskavedet muualta kierrä...

Vierailija
4/16 |
08.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis se sormi siellä aikansa vilkuttelee, kunnes tekkee pahhaa.

Eli olisin huolissani kyllä, enkä ainakaan taaperoa päästäis suihkuun vähään aikaan, ainakaan yksin sitä viemäriä tarpomaan. =(

Vierailija
5/16 |
08.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis se sormi siellä aikansa vilkuttelee, kunnes tekkee pahhaa.

Eli olisin huolissani kyllä, enkä ainakaan taaperoa päästäis suihkuun vähään aikaan, ainakaan yksin sitä viemäriä tarpomaan. =(

Oletko nyt ihan vakavissasi`? Eli olet lukenut jonkun omituisen kirjan ja siinä tuli sormi viemäristä niin ajattelit sitten, että kyllä se vesi on saasteista?

Vierailija
6/16 |
08.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tuli mieleen Nokian vesikriisi. Nehän ihan oikeesti joi jotain tollasta vettä ja säilyivät hengissä eli ei mulla ja mun varpailla taidakaan olla tässä mitään kauheeta hätää...

Vierailija
7/16 |
08.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

hengenvaarallista touhua. aina pesukone ja muut sähkölaitteet pois seinastä ennekuin menet suihkuun tai muuten olet veden kanssa tekemisissä. mulle tätä järkyttyneenä putkimies kerran selitti, ja sähkömies myös. joku vika tai pieni sähkövuoto pesukoneessa, ja lapsesi löytää sieltä suihkusta sähköiskuun kuolleen äidin, ja saa itsekin sähköiskun. nyt kerrasta poikki tämä homma, ota turvallisuus tosissaan ja kiitä luojaasi ettei vielä ole sattunut mitään.

Vierailija
8/16 |
08.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hölmö=)

t. 5

Vierailija
9/16 |
08.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihon läpi ei voi mikään viemärin pöpö tarttua. Että vastusta vain himoa juoda sitä vettä, jos sellaista ilmenee. Ja kaikki menee hyvin.

Vierailija
10/16 |
08.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihon läpi ei voi mikään viemärin pöpö tarttua. Että vastusta vain himoa juoda sitä vettä, jos sellaista ilmenee. Ja kaikki menee hyvin.

mutta mietinkin sitä että jos kuivissa jaloissa vaikka jotain halkeamaa. Käsissäni ainakin on, kun on kuivat ja sitten kun pesin jalkapohjia siinä jälkikäteen suihkussa.

Vierailija
11/16 |
08.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

hengenvaarallista touhua. aina pesukone ja muut sähkölaitteet pois seinastä ennekuin menet suihkuun tai muuten olet veden kanssa tekemisissä. mulle tätä järkyttyneenä putkimies kerran selitti, ja sähkömies myös. joku vika tai pieni sähkövuoto pesukoneessa, ja lapsesi löytää sieltä suihkusta sähköiskuun kuolleen äidin, ja saa itsekin sähköiskun. nyt kerrasta poikki tämä homma, ota turvallisuus tosissaan ja kiitä luojaasi ettei vielä ole sattunut mitään.

En usein noin teekään, mutta olen kyllä ajatellut ettei siinä voi mitään sähköiskua saada kun ei se pesukone pääse koskemaan mitenkään siihen suihkuveteen missä minä olen. Sittenhän pesukoneen oikkari voisi aiheuttaa viereisestä kodinhoitohuoneestakin sähköiskun, jos se sen tuossa tekisi missä se meillä on. Vai siis jos siihen tulee oikkari niin loikkaako se samassa tilassa olevaan veteen, vaikka itse kone ei ole missään kosketuksissa suihkuveden kanssa?

Vierailija
12/16 |
08.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

en oikein ymmärrä miten teillä se kone on sijoitettu ja vaikka ymmärtäisinkin niin en silti tietäisi vastausta kysymykseesi. minun käsitykseni mukaan se sähkö voi kyllä kostealla lattialla pomppia sinne suihkuveteenkin asti, vaikkei olisikaan ihan vieressä. ja märin jaloinhan sieltä suihkustakin lähdetään. mutta en ole asiantuntija tosiaan, toistan vain mitä ammattilaiset mulle sanoneet. jäi niin mieleen kun sähkömies meni ihan valkoiseksi kasvoiltaan kun kuuli minun käyneen samassa huoneessa suihkussa, missä pesukone seinässä. ja kuuli vielä lapsenikin käyneen. varoitti moneen kertaan. varmista tämä asia joltain sähkömieheltä, tai usko minua ja älä mene toiste samaan aikaan suihkuun. miksi ottaa turhia riskejä. Hyvä ettei vielä ole käynyt mitään, mutta olkaa varovaisia tästä lähin!

Vierailija
13/16 |
08.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

en oikein ymmärrä miten teillä se kone on sijoitettu ja vaikka ymmärtäisinkin niin en silti tietäisi vastausta kysymykseesi. minun käsitykseni mukaan se sähkö voi kyllä kostealla lattialla pomppia sinne suihkuveteenkin asti, vaikkei olisikaan ihan vieressä. ja märin jaloinhan sieltä suihkustakin lähdetään. mutta en ole asiantuntija tosiaan, toistan vain mitä ammattilaiset mulle sanoneet. jäi niin mieleen kun sähkömies meni ihan valkoiseksi kasvoiltaan kun kuuli minun käyneen samassa huoneessa suihkussa, missä pesukone seinässä. ja kuuli vielä lapsenikin käyneen. varoitti moneen kertaan. varmista tämä asia joltain sähkömieheltä, tai usko minua ja älä mene toiste samaan aikaan suihkuun. miksi ottaa turhia riskejä. Hyvä ettei vielä ole käynyt mitään, mutta olkaa varovaisia tästä lähin!

Ja lasten kanssa en siis ole käynyt siellä niin, että pesukone on ollut päällä enkä itsekään kovin usein.

Mutta siis pesukone on sen verran kaukana suihkusta, että lattialla oleva vesi ei koskaan yllä sinne asti eikä sinne myöskään pääse roiskeita. Välissä on suihkuseinäkin. Mutta ei sinne tosiaan ole pakko samanaikaisesti mennä ja voin asian tsekatakin tietysti.

Vierailija
14/16 |
09.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

hypätä ihan kuivankin kohdan yli. minä luulisin että voisi, jos tarpeeksi voimakas on. ja kun sinuun asti pääsee, niin sittenhän se menee nopeasti sitä vettä pitkin.

hyvä kun aiot kysyä. oli vaan pakko kirjottaa asiasta, kun muistan vieläkin ihmetelleeni kuinka tuntematon sähkömies menee niin valkoiseksi kasvoiltaan, pelästyin itsekin sitten tosi paljon että mitä on tullut tehtyä.

viemäriasiasta sen verran että minä olen hengissä vaikka minulla tapahtui sama juttu siljan hytissä, ja se vesi oli mustaa, ja käsittääkseni yhteinen vesi suihkulla ja vessalla... että etköhän sinä kotiviemäristä henkiin jää!

(jos muuten usein on tollasia likaisuuspelkoja niin luepa lisätietoja pakko-oireisesta häiriöstä. tosin kuka tahansa nyt tällasesta viemärijutusta ällöttyisi. mutta jos siis sattumalta muissa asioissa on ollut vastaavia ajatuksia.)

hyvää yötä ja vointia sinne!

Vierailija
15/16 |
09.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarttua, mutta toisaalta onhan ihmisiä putkihommissakin.

Viemärivesi on todella vaarallista kuitenkin. Kunnon desinfiointi on teillä tarpeen.

(Vanhemmilleni tehtiin desinfiointi jonkun firman toimesta, kun oli vesivahinko. Apelleni tuli viemärivettä kellariin, desinfiointifirma otsonoi sitä oikein kunnolla ja kaikki esineet vietiin desinfioitaviksi ja osa heitettiin pois.)

Vierailija
16/16 |
09.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kauempaa talostamme. Silloinkin sisälle tulvi ainoastaan ne suihku ja pesukone vedet. Pönttö ei tulvinut yli äyräiden.

Soitimme kaupungin miehet imemään putkesta tukoksen. Sen jälkeen ei ole ollut ongelmaa. Se oli mennyt tukkoon ihan wc- paperista. Jos ei oltaisi hoidettu asiaa, niin sateiden myötä olisi kellari voinut täyttyä vaarallisesta paska vedestä.

Jos ongelma on jatkuvasti toistuva, niin tukos voi olla kauempana ja kannattaa kutsua ammatti miehet putsaamaan putki, jos asutte omakotitalossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kahdeksan