Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ostaisitko 5-vuotiaalle välikausihaalarin?

08.02.2009 |

Pähkäilen tässä välikausivaate hankintojen kanssa. Eniten mietityttää vk-haalari, kannattaako enää ostaa vai olisiko 2-osaiset parempia?

Tyttöni on päivähoidossa.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
08.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kaapissa odottamassa Remun vk-haalari tytölle. Kummitäti osti. Itse en ehkä olisi ostanut, vaan tyttö olisi saanyt käyttää veljensä vanhat 2-osaiset ReimaTecit.

Tyttöni on 5v. Aloin oikein miettiä asiaa, ja tuo haalari on varmasti hyvä jos on vielä hoidossa. Helppo pukea itse päälle:)

Vierailija
2/17 |
08.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla 8:lla tytöllä siitä ryhmässä (osa eskareitakin) oli haalari. Tottakai on myös 2-osaisia rinnalla mutta pahimpina ilmoina on mukava vetää haalarin päälle.

Itse olen eskariryhmässä töissä missä on 5 tyttöä. Kaikilla niilläkin oli ainakin vielä syksyllä haalarit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
08.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonka annoin viime keväänä (siis vähän alle 4v) valita haalarin tai kaksiosaisen välillä itse. Hän halusi kaksiosaisen, ja koska vetskarin laitto sujui ongelmitta itsenäisesti, ostimme sen. Olin varalta ostanut kirpparilta myös haalarin, mutta sitä ei käytetty kertaakaan... Kaiken lisäksi kaksiosainen asu on pitkäkäyttöisempi kuin haalari, sama asu mahtui syksyllä ja mahtuu vielä tänäkin keväänä. Housut täytyy kyllä uusia... Jos olisin ollut kaukaa viisas, olisin osatnut housuja jo alunperin kahdet, niin ei olisi tarvinnut metsästää sopivan värisiä nyt eri mallistoista...

Minusta kaksiosainen välikausiasu toimii jo hyvin tuon ikäisellä, talveksi ostin vielä haalarin kylmää ja lunta vastaan. Ja aion ostaa vielä ainakin parina seuraavana talvena :). Ja onhan siinä sekin, että jos takki on äidin silmää miellyttävä, voi sitä käyttää myös kaupungilla farkkujen kanssa, eikä erillistä kaupunkitakkia VÄLTTÄMÄTTÄ tarvitse :)

Vierailija
4/17 |
08.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on vielä 6-vuotiaallakin haalari käytössä, toisena asuna kyllä on kaksiosainen. Mutta jotenkin se haalari tuolla pihalla on musta kätevämpi, kun selkä on sitten varmasti suojassa. Ja meillä poika sitä toivoo itsekin, koska se on päiväkodissa nopeampi pukea kuin kaksiosainen -> pääsee siis ekojen joukossa ulos.

Vierailija
5/17 |
08.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja meillä kaksi 2-osaista kosteussuojattua pukua. Nyt ticketin baggie (talvihaalari), josta saa fleecevuoren irti ja viileämmillä ilmoilla saattaa olla myös välikautena käytössä.

Vierailija
6/17 |
08.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja molemmille on haalari ja 2-osainen. Molemmat toivoivat haalaria ja onneksi eskarilaisen viimevuotinen haalari vielä mahtuu, sillä en enää tämän jälkeen osta hänelle kuin max ens vuodelle talvihaalarin. Varsinkin meidän eskarilainen toivoo haalaria.

Vierailija
7/17 |
08.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojalle haalari tulee vielä täksi kevääksi ja syksyksi. Meinasin jo viime keväänä jättää haalarin ostamatta, mutta poika rupesikin kyselemään sen perään ja niinpä se kaupasta haettiin... Halusi sen myös aina päälleen kun sai ulkovaatteet valita. Ja haalarin pukeminen sujuikin nopeammin kuin 2-osaisen.

Vierailija
8/17 |
09.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ainakin on piha vaatteet niin kurassa että ei niillä voi kuvitellakaan lähtevänsä kaupungille. Myös lapsi on märälläkelilllä alusvaatteita myöten kurassa, jos ei ole haalaria päällä. Mutta riipuu siis ihan lapsesta riittääkö kaksioisainen vai tarvitseeko haalaarin.

Jonka annoin viime keväänä (siis vähän alle 4v) valita haalarin tai kaksiosaisen välillä itse. Hän halusi kaksiosaisen, ja koska vetskarin laitto sujui ongelmitta itsenäisesti, ostimme sen. Olin varalta ostanut kirpparilta myös haalarin, mutta sitä ei käytetty kertaakaan... Kaiken lisäksi kaksiosainen asu on pitkäkäyttöisempi kuin haalari, sama asu mahtui syksyllä ja mahtuu vielä tänäkin keväänä. Housut täytyy kyllä uusia... Jos olisin ollut kaukaa viisas, olisin osatnut housuja jo alunperin kahdet, niin ei olisi tarvinnut metsästää sopivan värisiä nyt eri mallistoista...

Minusta kaksiosainen välikausiasu toimii jo hyvin tuon ikäisellä, talveksi ostin vielä haalarin kylmää ja lunta vastaan. Ja aion ostaa vielä ainakin parina seuraavana talvena :). Ja onhan siinä sekin, että jos takki on äidin silmää miellyttävä, voi sitä käyttää myös kaupungilla farkkujen kanssa, eikä erillistä kaupunkitakkia VÄLTTÄMÄTTÄ tarvitse :)

Vierailija
9/17 |
09.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse varmaan käyttäisin haalaria lapsella vaikka kouluikäiseksi, mutta viime syksynä meidän silloin 3,5-vuotias(!) alkoi marista, että kellään muulla ei ole haalaria ja haalarit on vauvojen juttu. Luulisin, että eri päiväkodeissa on erilaisia "kulttuureja" lasten kesken, koska esim. kaverin lapsen päiväkodissa ei ole ollut mitään tuollaista. Meidän poika on isojen ryhmässä, jossa vanhimmat siirtyvät jo eskariin tämän vuoden jälkeen.

Meillä siis kyse oli nimenomaan välikausivaatetuksesta - nyt talvikeleillä lapsilla on suurimmalla osalla haalarit. Välikautena "isojen" ryhmässä taas näkyi pääasiassa kaksiosaisia.

Vierailija
10/17 |
09.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosi sitten keväästä asti on ollut pelkkiä vk-takkeja ja vk-housuja. Välikausihaalari tuon ikäisellä näyttää mun mielestä vähän vauvamaiselta, mutta siitä huolimatta pojalla on talvella vielä toppahaalari käytössä ja saa luvan käyttää sitä vielä ensi vuonna eskarissakin, koska on lumisilla ilmoilla ihan ehdoton, kun möyrii lumessa.

Keväällä ja syksyllä välikausihaalari on meidän pojalla siksikin huono, kun poika aina hikoili sen kanssa. Nyt kun on takki ja housut, on helppo ottaa lämpimällä ilmalla takki välillä pois, mikä haalarin kanssa ei onnistuisi. Ja poika on todella kuumaverinen. Ennen lumien tuloa oli talvellakin välikausivaatteillan. -3 asteeseen ilman mitään villakerrastoja välissä.

Tytölle (3 v) on kevääksi vielä vanha vk-haalari jemmassa, mutta voi olla, että siirrytään kokonaan vk-takkiin ja -housuihin, jotka ostin viime kesän alesta. Tytöllä saattaa tulla pissahätä vielä aika yllättäen, vaikka onkin ollut vuoden päiväkuiva ja haalarin kanssa pissatus on niin älyttömän hankalaa, että ihan siitä syystä ostin tytölle takki+housut-yhdistelmän. Ja housut sen takia vyötärömalliset. Meillä varsinkin toi poika on aika kova rymyämään pihalla ja on kurakeleillä yltäpäältä kurassa, mutta housut+ takki on siitä huolimatta toiminut hyvin. Tosin toinen vk-takki on Jonathanin (ei tähti) ja se ei märällä ilmalla toimi, kun kastuu myös selän vuorikankaasta. Toinen vk-takkion Reimatecin ja se on ihan huippu!

Vierailija
11/17 |
12.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta en tiedä suostuuko neiti 4,5v sitä käyttämään. Tänä talvena on protestoinut haalarin käyttöä ja haluaa aina takin ja housut vaikka muilla tarhassa haalarit onkin, isommillakin.

Vierailija
12/17 |
12.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime syksynä ajattelin, että tyttö on jo niin iso, että voi pitää 2-osaista pukua. Sittenpä tuli päiväkodista kotiin siinä kunnossa, että rapaa oli pikkuhousuissa asti. Vyötärön kohdalta kun takki nousee rymytessä, niin sieltä pääsee sitten kaikki rapa sisään. Eli jos tyttö on kova rymyämään, niin ehdottomasti haalari. Oma tyttö vielä makaa aika paljon maassa leikkiessään, ryömii jossain puskissa ja leikkivälineiden alla tms, joten haalari on tarpeen.

On meillä niitä takki+housut yhdistelmiäkin, mutta ne on sitten kuiville ja melko lämpimille ilmoille tarkoitettuja, joten ei tarvitse olla mitään kosteussuojattuja. Kunnon kosteussuojahaalari on minusta vielä ihan must juttu välikautenakin. Eikä tyttö itse ole sitä haalarin pukemista mitenkään vastustellut.

Vierailija
13/17 |
13.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ainakin on piha vaatteet niin kurassa että ei niillä voi kuvitellakaan lähtevänsä kaupungille. Myös lapsi on märälläkelilllä alusvaatteita myöten kurassa, jos ei ole haalaria päällä. Mutta riipuu siis ihan lapsesta riittääkö kaksioisainen vai tarvitseeko haalaarin.

Tuota en kyllä allekirjoita ollenkaan. Meidän poika on kyllä hyvin aktiivinen pihalla, konttaa traktoreiden kanssa mudassa ja hyppii lätäköissä. Ja aivan luvan kanssa. En ole koskaan ajatellutkaan, että kosteussuojattu takki ja housut olisi jotenkin vaikeampi huuhtoa puhtaaksi kuin haalari, miten se olisi mahdollista edes?

Eikä meilläkään nyt kaupungille tai ravintolaan ulkoilukamppeissa lähdetä, mutta esim markettiin kauppareissulle saatetaan kylläkin poiketa heti tarhasta suoraan. Mainitsin vain, että se on mahdollista. Haalarissa en itse päästä poikiani muualle kuin pihalle leikkimään. ajattelin tuota kommenttia kirjoittaessani niitä äitejä, joille kaupunkipukeutuminen ei ole niin tärkeää. Minulle lasten pukeminen kauniisti ja tarkoituksenmukaisesti on sydämen asia ja harrastus :)

Vierailija
14/17 |
15.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika ei siitä tykkää, joten takki + housut käytössä. Ihan kätevää mielestäni, housut kuluu nopeammin ja niitä on sitten helppo hankkia parit yhtä takkia kohden.

Talvella meillä kyllä on haalari käytössä, pulkkamäessä kyllä muuten selkä täynnä lunta.

Vierailija
15/17 |
15.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta toki takki ja housut setti lisäksi!

Ei tulisi mieleenkään edes miettiä moista, asumme pääkaupunkiseudulla...

Mutta siis näin meillä :D :

Vierailija
16/17 |
18.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänelle oli kyllä ostettu talveksi haalari, mutta hän ei suostunut pukemään sitä päälleen. Koko talvi on menty toppatakissa ja -housuissa. Nyt poika on 6 v enkä enää osta hänelle haalaria.

En tiedä, mikä on syynä haalarikammoon. Päiväkodissa on monella saman ryhmän lapsella haalari, ehkä kaksiosaisessa on hänestä vain kivempi olla. Kaksiosaisen pukemisen suhteen ei ole mitään ongelmaa.

Vierailija
17/17 |
18.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestäni haalari olisi näppärämpi eikä mitenkään vauvamainen, mutta jos 5 ei halua, niin tässä kohden hän saa päättää meillä.