Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä on normaalilämpösi?

Vierailija
07.02.2009 |

Omituinen kysymys:D mutta tiedätkö sinä mikä se on.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
07.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jossain siinä välillä yleensä

Vierailija
2/9 |
07.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sairaana useammin alilämpöä kuin kuumetta. Siis lämpö laskee alle 36 asteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
07.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis sentraalinen lämpö. Jostain kainalosta mitattuna virhettä tulee noin asteen verran riippuen mittarista ja rasvakudoksen paksuudesta jne.

Vierailija
4/9 |
07.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli aina samaan aikaan päivästä paastonneena, samassa vaatetuksessa, saman verran stressiä ja fyysistä rasitusta takana viimeisen puolen vuorokauden aikana ja samaan aikaan kuukautiskierrosta?

Jokainen näistä heilauttaa lämpöä puolisen astetta vähintään.

Vierailija
5/9 |
07.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä mittaan aina aamulla heti herättyäni silloin, kun mittaan. Ovulaation jälkeen lämpö on n. 36,4 - 36,5, muulloin jopa asteen matalampi. Näin on mulla ollut aina, riippumatta mittarista ja läskeistä. Läski en tosin ole ollut koskaan, mutta BMI on joskus ollut jopa 23. - 2

Vierailija
6/9 |
07.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että 37-37,5 on lämpöä/kuumetta?

Vierailija
7/9 |
07.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkien lämpö on sama" siis sentraalinen lämpö. Jostain kainalosta mitattuna virhettä tulee noin asteen verran riippuen mittarista ja rasvakudoksen paksuudesta jne.

tapella jatkuvasti siitä onko kuumetta vai ei.

Mun normaalilämpö (tai siis epänormaali lämpö) on kilpirauhassairaudesta johtuen 35,6-35,8. Ja on todella rasittavaa kuulla mittarin näyttäessä 37 terveyskeskuksen ajanvarauksessa että "sinulla ei ole lämpöä, en voi antaa sinulle akuuttiaikaa lääkärille". Yleensä olen aivan puolikuolleessa tilassa tuossa lämmössä.

Aaargh!

Vierailija
8/9 |
07.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

37,2 ja menkkojen aikaan jopa 37,5.

En tunne ketään muuta jolla olisi yhtä korkea, monilla on todella matala.

Mistähän tuokin kielii?

Vierailija
9/9 |
07.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johtuukohan normaalilämpöni siis tuosta kilpirauhas-ongelmasta? Ja sama harmittaa ton TK:n suhteen. 37 lämmössä olen jo todella sairas ja sitä saa siis aina selitellä hoitajille, lääkärit kyllä tuntuvat ymmärtävän.