Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten puhdistatte kalliin (yli 20 e) vessaharjan?

Vierailija
07.02.2009 |

Tuntuu jotenkin hullulta ostaa jopa 40 euroa maksava tyylikäs vessaharja.Kohtahan se on kakassa. Onko se tosiaan kertakäyttötavaraa?AInakin muovisen muutaman euron harjan heitän aina aika ajoin ihan roskikseen.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
07.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ostaisi noin kallista...

...Mutta eipä meillä vessaharja "kakassa" koskaan ole. Miten sinä peset vessanpöntön?

Itse suihkutan bidee suihkulla (niin kuumalla vedellä mitä hanasta lähtee) mahdolliset roiskeet heti vessareissun yhteydessä irti. Kun on vessansiivouspäivä, niin suihkutan taas kuumaa vettä bideellä pönttöön, sitteen puhdistuaine jonka annan vaikuttaa hetken, ja pöntön pesu vessaharjalla. Lopuksi huuhtelen bideen avulla harjaosan kuumalla vedellä.

Eli en ymmärrä miten sitä itseään harjaan voisi kertyä, kun mahdolliset tahrat pöntöstä voi 99% huuhdella ensin vedellä pois...

Vierailija
2/22 |
07.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä se missään kakassa ole. Todellakin 99 % kakasta huuhtoutuu veden mukaan pois.

Ja minähän desinfioin pönttöä viikottain. Kun desinfoivalla mönjällä harjaan pönttöä, niin siinähän se harjakin puhdistuu.

Ja lopuksi: Minulla on varaosia harjaan. Se harja osa - siis ei vartta, vaan pelkkä harja - on vaihdettavissa ja käännetään paikalle jengoja pitkin. Se varaosa maksaa n. 3 e.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
07.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silti jonkin ajan kuluttua harjan kuppiin ilmestyy paskaa tai jotain muuta mitä sitten lie. Vaikka siis suihkutan irtopaskat harjasta pois, joka kerran jälkeen. Siksihän sitä pönttöä harjataan, kun sinne pohjalle jämähtää likaa. Sitä likaa harjataan harjalla irti. Kai sitä nyt ajan myötä jää harjaankin. Jäähän hiukisakin harjaan ja jtn muutakin, vaikka hiukset irrotetaan aika ajoin hiusharjasta. Se on kulumista.

Vierailija
4/22 |
07.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suikhuta vaikka pideesuihkulla (kovalla paineella) pönttöön pahimmat roiskeet ja laita sitten likoamaan useammaksi tunniksi vahvaan klooriliuokseen.

Toista vielä suihkuttelu.

Uskoisin että tuolla käsittelyllä lähtee puhtaaksi.

Hassua muuten; meillä on käytössä 1e hintainen muoviharja joka on aina puhtaanvalkoinen (Ostin sen jo 10kk sitten).

Pesen vessan muutaman kerran viikossa ja aina pesun jälkeen vedän vessan pyöritellen samalla harjan puhtaaksi "vetovedessä."

Pesuaineena lorautan reilusti cif-sitruuna hankausnestettä pöntön sisäreuniin ja sitten harjaan.

Vierailija
5/22 |
07.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin ainakin teen välillä meidän halpis vessaharjalle,

Vierailija
6/22 |
07.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pesen sen astianpesukoneessa.

Vierailija
7/22 |
07.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, täällä joskus aina otetaan asiat tosissaan... vähän sosiaalista vastuuntuntoa peliin...

Vierailija
8/22 |
07.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, täällä joskus aina otetaan asiat tosissaan... vähän sosiaalista vastuuntuntoa peliin...

Vierailija
9/22 |
07.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

alkaa pesemään muutaman euron maksavaa harjaa. Toki sen pöntön pesun yhteydessä huuhtelen niinkuin yllämainitut.

Vierailija
10/22 |
07.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en periaatteessa ole koskaan pessyt tota vessaharjaa....Huuhdellu vaan juoksevalla vedellä.

Vierailija
11/22 |
07.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidan alkaa kuljettaa omat kahvikupit kyläpaikoissa mukana, kun ei näköjään oma mielikuvitus edes riitä siihen mitä kaikkea ihmiset tiskikoneissaan pesee..:/

Vierailija
12/22 |
07.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli kymmenen vuotta sitten. Aina väliin täytän sen harjakulhon kloriitilla ja annan harjan liota siellä yön yli.

Vierailija
13/22 |
07.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heittelette tuollaista maatumatonta muovihärpäkettä roskiin muutaman kk:n välein? Haloo? Miksei voi pestä? Me ollaan nyt asuttu 15 vuotta kimpassa ja meillä on varmaan 2. vessaharja käytössä. Kyllä sen saa ihan Tolulla puhtaaksi, sekä harjan että sen kupin.

Uskomatonta, että nämä samat naiset vaahtoaa kertisvaipoista. Yhtä pahaa jätettä teette vessaharjoilla!

Vierailija
14/22 |
07.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koetappa pyykkikonettakin välillä ! Voisi toimia aika hyvin...TSIRP;TSIRP

Vierailija
15/22 |
07.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sen voi hanskat kädessä pestä vahvalla pesuaineella. Tuo tulikuuman veden kanssa lotrauskaan ei ole tippaakaan ekologista. Välillä puistattaa kun ajattelee kuinka välinpitämättömiä ihmisiä tällä pallolla ja kehittyneessä, tietoa pullollaan olevassa suomessakin asustaa.

Vierailija
16/22 |
07.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

(lentokone) eikä muutenkaan tuhlaile,mutta vessaharjaa en ala pesemään.

Vierailija
17/22 |
07.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun laittaa siihen kuppiosaan kloriittiliuoksen ja antaa sen siinä seistä vaikka tunnin ja sitten huuhtelee bideesuihkulla wc-pöntön päällä niin jo on iso homma! Mulla on nyt ollut 4v nykyinen harja ja se on ihan vitivalkoinen. Kloriitti putsaa kyllä liat ja todella vähällä vaivalla.

Asiasta tulikin mieleeni: otin tässä männä viikolla pintahygienia näytteet tietokoneen näppäimistöltä ja wc-pytystä. Arvatkaapa huviksenne kummassa oli enemmän mikrobeja?

Vierailija
18/22 |
07.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on vaihtopäitä

Vierailija
19/22 |
07.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitääkin muistaa ostaa uusi...

Vierailija
20/22 |
07.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikeassa maksoi 1€.... Jos mulla joskus tulee olemaan 40€ ylimääräistä rahaa niin keksin sille kyllä muutakin käyttöä kuin vessaharjan!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kahdeksan