Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ennen annettiin konjakkia keskenmenoa estämään

Vierailija
07.02.2009 |

Raskaana olevalla karistettiin uhkaavaksi käyviä supistuksia konjakilla. Se ilmeisesti auttoi, koska tiedän sitä käytettävän. N.1960 - luvulla

Samoin ennen annettiin vauvan ilmavaivoihin tippa konjakkia teelusikassa olevaan maitoon sekoitettuna, se kuulema " laukaisi jännityksen" mahassa.

Konjakkia sekoitettiin juomaksi aikoinaan myös leikkauspotilaille, munaa, konjakkia ja kermaa, leikkaushaavalle varmaan hyväksi.

Lääkäri määräsi myös mummolleni pikku pullollisen verenkiertohäiriöön, riitti 1 rkl kerralla kun oikein vilutti.

Hauskaa, tyttärelläni oli nokkosihottumaa joka kutisi. Äitini oli konjakkiin uskova yhdessä jos toisessa asiassa, ja antoi sitä laimennettavaksi vedellä, sillä pumpulissa pyyhitään sitten kutisevia alueita.

Lievitti varmaan, mutta ihotautilääkäriin lopulta mentiin. Mutta kun ensimmäisellä tai toisella luokalla oli uskonnon kokeessa kysymys Jeesuksen aikaisesta elämästä...Siihen aikaan vieraan jalat pestiin, kuivattiin ja voideltiin, tyttäreni kirjoitti vastaukseen pesun ja kuivaamisen jälkeen - voideltiin konjakilla. Selitin opettajalle miksi tyttö luuli näin tehtävän, hänelle oli laitettu laimennettua konjakkia.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
08.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain nyt leikkauksen jälkeen viime syksynä sairaalassa konjakkia lääkkeeksi, hoitaja siitä puhelikin ttä sillä on valtavasti terveyttä ylläpitäviä vakutuksia ja etenkin yli 4-kymppisten pitäisi iltaisin juoda kulaus n.15ml(mulla se oli n. ruokalusikallinen) konjakkia.

Siitä on nytkin tehty uusia tutkimuksia sen hyödyistä. Vauvoille ja synnyttäville ei kuitenkaan kai enää anneta :)

Synnytyksen jälkeen voi jossian tilanteissa auttaa virtsarakon aktivoimiseksi ja kehon rentoutumiseksi, taas tuo n. 10ml.

Vierailija
2/3 |
07.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tällainen konjakkivauva. Olen syntynyt 1968. Mutta ei se määrä ollut äitini mukaan kuin ruokalusikallinen kerralla - en tosin tiedä, kuinka usein sitä piti ottaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
07.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä piti ottaa ruokalusikallinen aina kun supisteli . V -81vkolla 35 olin yksin saaressa mökillä ja supistuksia tuli säännöllisesti ja jatkuvasti eikä ollut muuta apua kuin tuo konjakki mukana. Kun miehet tulivat kalasta vastassa oli hiprakassa kellottava mammuli - mutta eipä supistellut;D Vauvakin syntyi vasta 8 pvää myöhemmin ....

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kaksi