Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nainen, joka otit miehen sukunimen! Paljonko vaihto sinulle maksoi?

Vierailija
24.05.2008 |

Ja mitä kaikkea oli otettava huomioon? Olen menossa naimisiin ja ajattelin ottaa miehen sukunimen. Ainakin passi ja ajokortti pitää uusia. Entä pankkitilit, plussakortit, kirjasto-, kela- ja ammattiliittojen jäsenkortit? Entä kaikenmaailman kirjakerhot ja muut? Mitä sitten tapahtuu, jos jotain unohtuu?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
24.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että sen verran tuli meille maksamaan! =)

Vierailija
2/4 |
24.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajokortin uusimisesta. Passia ei ole ja pankkikin vaihtoi kortit maksutta, tosin yleensä siitä peritään maksu. Plussa- ym. kortit tuli maksutta, kun ilmoitin uuden nimen, kirjastoon ilmoitin nimenmuutoksesta, mutta korttia ei tarvinnut uusia. Pikku hiljaa laittelin ilmoituksia sähköpostin välityksellä mm. liittoon, kirjakerhoihin, lehtien asiakaspalveluihin jne. Postilaatikkoon vaihdettiin nimi vähän viiveellä, joten postitkin löysi tiensä perille vanhallakin nimellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
24.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

muut kortit saat vaihdettua ilmaseks

Vierailija
4/4 |
24.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

väestörekisterikeskuksen kautta itsestään, kuten kelaan, kuvaton kelakortti ei maksa mitään..

ajokortista tuli toki kuluja, passia mulla ei ollutkaan silloin voimassa, joten sitä ei voi laskea.

itse sitten täyttelin s-etukortin yms. nimienmuutoskaavakkeet, mutta ei ne mitään maksaneet, eikä pankkikorttikaan.

kirjastokorttia ei tarvinut edes vaihtaa, kun siinä on vaan viivakoodi ei nimeä, ne vaihtoi nimen tiedostoonsa siellä kirjastossa.

jos joku unohtuu, niin ei siinä sen kauheampaa käy, kuin se, että posti tulee väärällä nimellä, ja sitten varmaan muistat sinne ilmoittaa =)

ei se mitenkään kauhean monimutkainen prosessi ole, verrattavissa muuttamiseen ja osoitteen muutokseen melkein.