Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

henkisesti todella raskasta olla töissä.kelle tästä kertoa??

Vierailija
06.02.2009 |

olen 3vk sitten aloittanut uuden työn. työ yhteisö on aivan kamala. sisäpiiri porukka jotka mulkoilevat ja pompottelevat minua.teen niin tai näin niin aina se on väärin. kukaan ei kahvihuoneessa edes puhu minulle mitään. jos yritän keskusteluun osallistua ovat kuin eivät huomaisikaan minua. työsuhdetta on nyt 5.4 asti ja osastonhoitaja kovasti yrittänyt minua että jatkaisin. en vain ole vielä sanonut mitään jatkosta enkä tiedä mitä sanon.

kelle täsät voi puhua kun en kuitenkaan halua mitään juoruajan mainetakaan työpaikalla..

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
06.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo tuollaiset ämmät ruokkii vaan toinen toisiaan tuollaisissa sisäänlämpiävissä työyhteisöissä..

Sä tuut löytään vielä paljon paremman työpaikan :D

Tsemppiä!!

-13-

Vierailija
22/32 |
06.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano ihan nätisti osastonhoitajalle esimerkkejä tilanteista, joissa sinua on kohdeltu huonosti. Siis esim. olet pyytänyt johonkin muiden apua, mutta et ole saanut ja sitten sinua on haukuttu, kun olet mennyt tekemään homman itse.

Vakkarit voivat yrittää kaataa syyn sinun niskoillesi, mutta esittämällä asiallisesti epäkohtia ei osastonhoitaja voi ohittaa sinun näkökulmaasi. Ehkäpä tuo ilmapiiri joskus seuraaville olisi suotuisampi. Toiveajatteluako?

Olen nähnyt samankaltaista meininkiä. On se kumma, miten hoitoalalla voi tapahtua tällaista. Uusi työntekijä ei voi mitenkään hetkessä oppia paikan työtapoja, eikä varsinkaan, jos niitä ei edes yritetä opettaa. Se että työskentelee hoitoalalla ei tarkoita todellakaan, että vakituisella työntekijällä olisi ihmissuhdetaitoja!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
06.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta älä nyt suostu ilman ruokaa ja kahvia töitä tekemään, pidä puolesi sen aikaa kun siellä vielä olet. ja tee selväksi miksi lähdet. tsemppiä! :)

Vierailija
24/32 |
06.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi en oo naisvaltaisella alalla. Tulee ihan vihaiseksi kun ajattelee että jotkut parikymppiset ääliöt pompottaa sua. No niillä ei oo mitään sen parempaa elämässä luvassakaan. Siellähän happanevat. sääli vaan niitäpotilaista jotka on tuolaisten luusereiden armoilla.

Ja osta se kirja. Tyylikäs vittuilu ääliöille, äläkä ota vastaan mitään kritiikkiä. Jos olisivat fiksuja- ottaisivat vinkin tosissaan ja saisit kuulla anteeksipyynnönkin.

Vierailija
25/32 |
07.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kerrot vain osastonhoitajalle, niin se jää siihen. Onhan sille jo varmasti sata kertaa puhuttu aiheesta, mutta näemmä mitään ei ole tapahtunut. Laita rohkeesti vaan ylemmäs tietoa.

Ja asiasta puhuminen ruokatunnilla ei tarkoita sitä, että sulla pitäisi olla jotain nasevaa sanottavaa. Älä sellaisesta paineita ota. Vaan ihan vain sanot niin kuin asia on, että ei ole ihme, ettei tänne saa sijaisia, kun täällä on niin huono työilmapiiri. Ja sitten joku yrittää alkaa haukkumaan sinua siitä, että kehtaat moista sanoa, niin sitten vain vastaat, että tuota juuri tarkoitit, että toisia haukutaan vain. Ja että uutena tulokkana näet asian selvästi, kun on tuoretta kokemusta muista työpaikoista, joissa on miellyttävä ilmapiiri. Ja että puskaradio kertoo kyllä mihin ei kannata mennä sijaiseksi. Eli ei mitään nasevaa sanottavaa tarvi olla vaan vain noita ajatuksia, joita sinulla on noussut.

Nythän sinä et voi kuin kestää sinne asti, mihin työt on sovittu. Ja sitä kestämistä helpottaa juuri tuo puhuminen esimiehille ja työtovereille. Tilanne kuulostaa jo niin kamalalta, ettei se puhumisesta pahemmaksikaan voi mennä.

Ja tämän kokemuksen jälkeen olet tosiaankin viisaampi ja tiedät, ettei huonossa ilmapiirissä jaksa tehdä töitä. Joten sellaista kannattaa välttää.

Vierailija
26/32 |
07.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka itse et ko. paikassa enää halua jatkaa, niin tee palvelus seuraavalle ja kerro asiasta. Mulkoilu ja haukkuminen ei kuulu työpaikalle!

Vierailija
27/32 |
07.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on samanlaista. Uusia työntekijöitä on syöty ulos sitä mukaa kuin tulee. Opiskelijat pelkäävät tulla meille työharjoitteluun. Lomittajista on älytön pula ja eukot vielä ihmettelee kun niitä ei tule.

Kun menen yöksi töihin, saattaa joku uusi työntekijä purskahtaa itkuun minulle kun kertovat päivän tapahtumista. Yritin kannustaa ja lohduttaa, että sinussa ei ole vika vaan täältä on syöty paljon ihmisiä pois.

Kun itse menin sinne, alku oli aivan kamalaa. Valvoin yöt kun pelkäsin mennä töihin. Mutta kun olen suulas ihminen, vastasin muutaman kerran aika äkäisesti takaisin niin syöminen loppui. Juoruavat kyllä vieläkin selän takana ja haukkuvat, mutta niin ne tekevät toisistaankin. Ei kannata välittää.

Meillä on 4 naama norsunvitulla olevaa hoitajaa, jotka pilaa koko työyhteisön: Onneksi 3 niistä jää eläkkeelle ensi vuonna. Yksi jää, mutta yksin se ei pysty mihinkään.

Vierailija
28/32 |
07.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä suoremmin ja reippaammin joka asiasta, niin tietävät että kenen nenälle ei kannata hyppiä. Ja kiitosta myös sitten yhtä reippaasti, kun sen aihe on.

Vierailija
29/32 |
07.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai yleensäkin jossain naisvaltaisella alalla.

Vierailija
30/32 |
07.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sittemmin olemme oppineet käsittelemään niitä tyyppejä. (Jo koulussa pistin yhden nulikan järjestykseen kalauttamalla sitä pulpetilla mahaan. Konsti ei toimi töissä)

Näihin tyyppeihin ei auta kaunis puhe eikä mitkään vihjeet eikä kirjat pöydällä! Esimiehiinkään ei voi luottaa, että järjestys tulisi. Paras vastaus on aina: "kuule mulle et tule päätäs aukomaan etkä mun niskaani hyppimään" ym. vittumaiset vastaukset ja suoraan totuuteen iskevät reippaat kommentit, kannattaa myös löytää kys. tyypin heikoin kohta ja iskeä suoraan siihen. Mitä tulee työtehvien hoitoon ja avun saantiin, esimiehille kannattaa aina olla asiallinen, mutta jos pomos ei kuuntele, valita ylemmäs ja aina asiallisesti mutta tiukasti perustellen. Ja nuo ehdotetut kommentit kahvipöytäkeskusteluissa "puskaradio muuten pelaa tästä työpaikasta, esim. paikan vittumaisuudesta ja huonosta työpaikkahengestä juoruillaan kovasti, sanotaan että täällä työntekijät on tosi kusipäitä uusille työntekijöille, tiedä onko se totta mutta niin puhutaan. Ei kannata ihmetellä jos sijaisia ei sitten saa" toimii aina. Rehellinen totuus on parasta. Vinoilua nämä tyypit ei kestä yhtään, harrasta sitä! Muista että se pitää tehdä taiten, ettei sinusta juoruta esimiehille, kun niitä alkaa itkettää. Vittuile siis kahden kesken ilman todistajia.

Suoraan sanojaa ja kannassaan pysyvää ruvetaan kunnoittamaan ajan myötä. Ystäviä ei tarvi vanhoista pieruista odottaa mutta luultavasti jopa etenet hommissa, kun hoidat ne niin ettei ole nokankoputtamista ja otat ylimääräistä vastuuta. (minä en ole sairaanhoitoalalla, vaan toimistotöissä, mutta ainakin täällä se on toiminut. Olen esim. ainoa, joka saa säännölleen palkankorotuksen kehityskeskusteluiden jälkeen, kun toiset vinkuu ettei palkka taaskaan noussut).

Kannattaa myös saada raivari ja haukkua ne nenillehyppijät valikoiduin sanoin ja sitten kääntää selkä ja marssia tiehensä. Mitään suunvuoroa et anna! Seuraavana päivänä hymyilet ihan ystävällisesti ja maireasti ja kysyt: No mitäs tänään kuuluu? Ootko nukkunut hyvin? Lähetkö kahville? Ai et? No ei se mitään, mä meen jatkaan nyt töitä. Se säikyttää ja hämmentää kun ne tajuaa että sä et niele mitä hyvänsä niiltä narsisti-tautisilta etkä piittaa niistä ja niiden sanomisista p.....kaan. .

Tulen nykyään oikein erinomaisesti toimeen täällä myös niiden hankalien kanssa, koska ne ei uskalla ruveta mun kanssa leikkimään. Mun sanaa kunnioitetaan.

Vierailija
31/32 |
07.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaiseen tilanteeseen on vaikea vaikuttaa, koska kaikki muut kuitenkin sanovat että et puhu totta. Jos nimittäin alat viemään asiaa eteenpäin. Itse lähdin vastaavasta paikasta kesken työsopimuksen haukkumisien saattelemana. Älä ainakaan enää jatka samassa paikassa, jos vain on mahdollista muualta saada töitä.

Vierailija
32/32 |
12.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla vahvasti sama fiilis. Olet varmaan myös hoitoalalla?

Mä oon ollu hyvin tyytyväinen omaan työjaksamiseen, kunnes tuli tää päivä!!

En ole kenenkään työkaverini kaveri vapaa-ajalla, olen laittanut Facessa jopa estot kaikille heille. Ovat myös taukotilassa varsin paljon vaan keskenään, käyvät tupakalla keskenään. Tänää palaverissa pilkkasivat ja puhuivat varsin suoraan (tiesin et minulle) mutten huomannut kenenkään minua katsovan. Yksi työntekijä tai 4 jäkin kivoja, mutta nämä haukat syövät täysillä työintoani.

Hoitoala tässä työpaikka-pahoinvoinnissa kyllä ihan kärjessä.

Rahtialalla työskentelen myös silloin tällöin,siellä ei mitään tällaista päinvastoin, todella iloisia kun tulen töihin.

Tää mun painajainen tais alkaa nyt...