Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

henkisesti todella raskasta olla töissä.kelle tästä kertoa??

Vierailija
06.02.2009 |

olen 3vk sitten aloittanut uuden työn. työ yhteisö on aivan kamala. sisäpiiri porukka jotka mulkoilevat ja pompottelevat minua.teen niin tai näin niin aina se on väärin. kukaan ei kahvihuoneessa edes puhu minulle mitään. jos yritän keskusteluun osallistua ovat kuin eivät huomaisikaan minua. työsuhdetta on nyt 5.4 asti ja osastonhoitaja kovasti yrittänyt minua että jatkaisin. en vain ole vielä sanonut mitään jatkosta enkä tiedä mitä sanon.

kelle täsät voi puhua kun en kuitenkaan halua mitään juoruajan mainetakaan työpaikalla..

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
06.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin hyvin kuin taitaa ja jättää nuo ilmapiirijutut kokonaan huomiotta. Olet siellä töissä tekemässä tiettyjä hommia, siitä sulle maksetaan.

Vierailija
2/32 |
06.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis pyydä SELKEÄT ohjeet, kädestä pitäen- tuohan on tuollaista tyhmien ämmien vallankäyttöä. Älä suostu siihen vaan kysy rauhallisesti ja selkeästi heiltä jotka tietävät. Jos eivät neuvo teet kuten teet etkä kuuntele haukkuja. Jos toiset on ääliöitä sun ei tarvii olla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
06.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kun työtä tehdään usein pareittain. esim . potilaiden käntämiset ja jos en saa apuja siihen ten sen yksin ja sittenkin olen sen huonosti tehnyt. kaikilla muilla on jatkuvasti kiire jonnekkin muualle ja jos ei potilaita ole käännetty saan haukut siitäkin. eli mikään ei ole hyvä.

-ap-

Vierailija
4/32 |
06.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhut esimiehelle, tai hänen esimiehelle, kerrot asiasta ja vaadit selitystä/selvitystä. Varsinkin jos jatkat. Sulla on oikeus parempaan työympäristöön- tarvitset itsetuntoa kertoa että yhteisössä on asita pielessä. Mutta tee se- siitä hyötyy muutkin.

Vierailija
5/32 |
06.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos joku teistä muista olisi viitsinyt vaivautua minua auttamaan. Älä anna kohdella itseäsi huonosti.

Vierailija
6/32 |
06.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

itselläni oli täysin sama tilanne ( hoitoalalla) työpaikassa. Neljän kuukauden koeajasta oli jäljellä muutama päivä, joten irtisanomisaikaa ei ollut.

Menin maanantaiaamuna hyvällä miellellä työhön ja alle kymmenessä minuutissa oli saanut niskaani asioita, joihin en ollut mitenkään vaikuttamassa.

En vain jaksanut, sanoin että huomenna en enää tule.

Kukaan ei sanonut mitään.... ilmeisesti en ollut ensimmäinen joka lopetti koeajalla.

Vierailija
7/32 |
06.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt on hoitajien markkinat, ainakin täällä pääkaupunkiseudulla. turha kituuttaa ja jäädä työpaikkaan missä on huono olla. hoitoalalla löytyy luvattoman paljon työyhteisöjä joissa käyttäydytään juuri kuvaamallasi tavalla mutta siihen kohteluun ei ole pakko suostua. jääkööt hapannaamat sinne keskenänsä hoitelemaan potilaita niin kuin parhaksi katsovat!

nimim. kokemusta omaava. olin itse 3 vuotta työpaikassa jossa en viihtynyt ollenkaan. sitten vaihdoin toiseen työpaikkaan joka tuntui heti ekasta päivästä alkaen omalta paikalta :) nyt olen ollut siellä puoli vuotta ja olen tosi tyytyväinen päätökseeni, ainoa mikä kaduttaa on etten lähtenyt edellisestä paikasta pois jo aikaisemmin!

Vierailija
8/32 |
06.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmettelevät suureen äänen kahvipöydässä miksi ei saada sijaisa kesäksi! ja miten käy vakkareiden kesälomien kun ei ole sijaisa.luulevat vissiin että paikalla on hyväkin maine. jokainen jonka olen kuullut tuolla olleen sijaisena tai töissä on sanonut että ei sinne enään mene kun uusia kohdellaan niin huonosti.

itse olen nyt ainut uusi paikassa ja saan siksi varmaan kaiken paskan niskaani.

itse ihmetelen miten jollain ihmisillä on pokkaa olla toista ihmistä kohtaan niin töykeä ja inhottava. itselleni ei tulisi mieleenkään käyttäytyä noin uusia kohtaan!

-ap-

Vierailija
9/32 |
06.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

hoitoalan ihmisistä on pulaa jatka kunnon paikan hakua.

Sellaisiakin on itse olen sellaisessa töissä ja juuri eilen puhuttiin että miksi vakituiset kaivavat itselleen kuopaa olemalla vittumaisia sijaisille tai muuten uusille työntekijöille. Meidän osastolla ei esimerkiksi koskaan ole kärsitty sellaisesta kuin sijaispula. Toki välillä on soiteltava koko sijaislista läpi, että jollekin sopii mutta aina on löytynyt tekijä.

Vierailija
10/32 |
06.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

siitä että en ollut katsonut kun eräs potilas syö. en voi samalla olla joka huoneessa jos yksin olen syötämässä kaikkia meidän tiimin potilaita.

töitä tein kun hullu ilman ruokataukoa ja kahvitaukoa. kun istuin hetken kansliassa juomassa vettä sain kuulla että minun on tehtävä töitä koska minut on palkatu työntekijäksi sinne.

-ap-

Vierailija
11/32 |
06.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sijaisia ei saada, suorat sanat! : No siksi ei saada kun ensiksikin te kohtelette uusia työntekijöitä kuin roskaa, ja käyttäydytte epäasiallisesti, ja toisekseen sen takia tällä osastolla on jo negatiivinen maine eikä kukaan halua tänne, ja kolmanneksi en meinaa minäkään jäädä tätä katsomaan ja kuuntelemaan!

-niinkun joku tuolla jo sanoikin, nyt on sairaanhoitajan markkinat. älä suotta jää tuollaiseen paikkaan!

Vierailija
12/32 |
06.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinkuin jo aiemmissa viesteissä oli että nyt on hoitajien markkinat. Ainakin täälä missä minä asun, on pulaa sijaisista. Nytkin tulee tekemään yksi jolla on käytynä vaan vuoden koulutusta lähihoitajakoulusta, kun ei ole niin pakko ottaa.. Ole itse vaan aktiivinen ja kysele kavereilta missä on kiva olla, sitä kautta soita suoraan kysisen paikan esimiehelle ja sano että haluat töihin. Niin minä tein..

Vierailija
13/32 |
06.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja lyödä niille ämmille luu kurkkuun. Tuskin sitten enää kiusaavat. edellisessä työpaikassani oli eräs työntekijä, joka yritti aina ottaa hampaisiinsa jonkun. Minua ei ottanut, kun vastasin samalla mitalla takaisin. Loppujen lopuksi tulimme aika hyvin toimeen keskenämme.

Vierailija
14/32 |
06.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

PK-seudun eräästä "hyvämaineisesta" paikasta... tulin toiselta paikkakunnalta joten en ollut tietoinen et olikin oikeesti pas'an maineessa..

Pieni paikka vielä ja joitain tyyppejä jotka olleet keskenään työssä jo vuosia,uutena olit aivan jaloissa,apua ei saanut ja jos kehtasit sanoa,ettet aivan vielä osaa käytäntöjä (siellä oli joitain todella omituisia "tapoja" -> niiden vanhojen hoitajien keksimiä juttuja...) niin siitähän sait haukut.

Viikko perehdytettiin (joten kuten) ja sit ois pitänyt joka "asukkaan" joka ainoa juttu tietää... tyyliin "annakaisa käyttää vain tällaista deodoranttia" ja ko. naispotilaan veski oli kuin kemikaalio,eikä nainen itse pystynyt ilmaisemaan mitä halusi... joten kun "annakaisa" haisikin aamiaspöydässä eri deodorantille niin anna armias... jne

Ja lisäksi lain mukaisesti nostot piti tehdä kahden hoitajan niin (ihan vaikka vaan turvallisuuden vuoksi??!!) niin täälläpä pitikin tehdä yksin ja ILMAN apuvälineitä... hyvä ettei ulos naurettu kun viitsinkin edes ehdottaa liukulautaa avuksi kun mun piti yksin siirtää 180cm/85kg ukko sängystä (makuultaan,ei pystynyt liikkumaan itse) pyörätuoliin... ja yksin ois siis pitänyt pystyä,jaksaa ja kyetä... mä oon 160cm/55kg...

HAH. 4kk koeajan jälkeen lähdin ja vilkkaasti. Siis just ennen sen loppua.

Vierailija
15/32 |
06.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt sen päätin.

soitan joka paikan läpi. ja kun osaston hoitaja kysyy miksi en jatka sanon suoraan että tämä työyhteisö on niin sairas että täälä ei kestä olla.

olisi vain pitänyt uskoa kun sanottiin että paikka on kamala. no kaikkea pitää kokeilla.. ompahan sitten tuokin koettu ja asiasta viisastuttu.

mula vaan on niin paha mieli kun yritän kuitenkin parhaani ja aina pyörin vain jaloissa ja teen kaiken väärin.

-ap-

Vierailija
16/32 |
06.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kahvipöydässä ääneen huonoa ilmapiiriä. Ja sitten äänestää jaloillaan. Voimia oikein paljon!

Vierailija
17/32 |
06.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

uskalla suutaan avata. on sen verran suulasta ja rääväsuista porukkaa. itse olen kova puhumaan mutta en osaisi sanoa mitään nasevaa takaisin kuitenkaan.

kitos kaikille kommenteista. nyt lähden nukkumaan ja yritän saada unta ajatuksiltani.

-ap-

Vierailija
18/32 |
06.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

läksiäis lahjaksi voisin ostaa kahvihuoneeseen jonkun kirjan tyyliin näin parannat työilmapiiriä:)

vähän niinkun kettuiluna..hihi

-ap-

Vierailija
19/32 |
06.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mitäs apua siitä on kun hän vastasi vain "tällälailla täällä on tehty työt jo vuosia eikä kukaan ole valittanut"

No oli kyllä,kuten myöhemmin kuulin,mutta kaikki olivat saaneet myös samanvastauksen...

Ja kun olin noin 20v nuorempi kuin nuo "pahimmat" niin jos menin sanomaan jotain vastaan niin sain kuulla olevani vain "tuommonen pikkulikka" tai "vastavalmistunut,kyllä elämä opettaa" jne jne

-13-

Vierailija
20/32 |
06.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

minunkanssa samaa ikäluokkaa tai nuorempia. toki on vanhempiakin pahimmat ovat ne minua nuoremmat eli 20v -25v työntekijät. osa sitten näistä vanhoista ovat niidne nuorien kanssa samalla aaltopituudella lapsellisine juttuine.

-ap-