Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka nopeasti uusia ruoka-aineita 7 kk ikäiselle?

06.02.2009 |

Meillä esikoinen oli allerginen ja nyt olen ottanut kiinteitä ruoka-aineita hissukseen käyttöön: 4-6 kk iässä testasin kunkin ruoka-aineen sopivuutta 10 päivää ja nyt olen ottanut yhden kiinteän viikossa. Allergisia oireita ei ole tullut vielä mistään (paitsi ehkä maissista: posket hieman punoitti + ilmavaivoja).

Nyt mietin, uskaltaisiko tahtia nopeuttaa? Uskaltaisinkohan antaa uuden ruoka-aineen esim. 4 tai 5 päivän välein? Kohta on 8 kk mittarissa ja hampaitakin jo pari, ja haluaisin ottaa käyttöön 8 kk ikäisten kiinteät purkkisapuskat. Mutta niissä on kaikissa jo niin monta ruoka-ainetta, ettei niitä voi vielä antaa.

Esikoisella allergia todettiin juuri 8 kk ikäisenä. Tuolloin meillä kävi lopulta niin, että lähes kaikki ruoka-aineet otettiin pois ja sopivuustestailiut aloitettiin lähes alusta 9 kk iässä. Tätäkään en nyt haluaisi...

Kiitti kommenteista etukäteen!

t. Malttamaton Marge ja poitsu 7 kk

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
06.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko, että kiinteiden aikaisin annosta allergiseksi tulee. Itse olen aloittanut kaikilla kolmella lapsella kiinteät todella aikaisin ilman maisteluja ja maidolla lanttaamista. Ja kaikkia makuja sekaisin, normaali maito 5 kk iässä käyttöön. Esikoinen ja keskimmäinen 7 ja 5- vuotiaat, ei allergioita. Kuopus kohta 3kk ja ei ainakaan vielä allergisoi mikään.

Ruokailuun liittyviin asioihin on aina kaksi kansaa. Toiset sitä mieltä, ettei saa antaa aiemmin kuin mitä purkin kyljessä lukee ja toiset antavat sitten, kun lapsi sitä tarvii. Ja äiti kyllä tietää, koska lapsi ei maidolla täyty.

Vierailija
2/2 |
07.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mineesin edellisestä viestistä kyllä huomaa, ettei hänellä ole ollut allergista lasta;) Ei kai alkuperäisen viestissä ollut kyse tuosta kiinteiden aloittamisesta vaan kiinteiden kokeilutahdin nopeuttamisesta allergiaperheessä?

Mutta minulla siis on pari allergista ja uskaltaisin silti nopeuttaa tahtia, koska kakkosella ei teillä näytä olevan allergioita! Sehän on ihana uutinen:)

Ehkä olisin tavallista varovaisempi vehnän, maidon, soijan ja ns. yleisesti allergisoivien, kuten sitrusten, tomaatin, kalan, suklaan, mansikan jne. kanssa, mutta muuten toimisin normaalin lapsen tapaan. ONNEA HIRMUISESTI TEILLE!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla