Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kun tuo varatuomari Leena Linnoinmaa ei osannut vastata

Vierailija
05.02.2009 |

niin ehkä löytyisi täältä joku, jolla on tosielämästä tietoa.

eli kysymys kuuluu: jos eroan miehestäni sen takia, että hän juo mielestäni liikaa alkoholia ja vaarantaa sillä tavoin lapseni kasvun ja kehityksen, onko minulla velvollisuus antaa lapsi miehelle, jos mies tulee hakemaan tapaamisaikana lasta humalassa?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
05.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voithan heittäytyä hankalaksi etkä anna lasta mutta edessäsi voi olla oikeussali.

Nämä on ihan oikeasti hankalia asioita.

Täytyy muistaa, että aina on kyse lapsen oikeudesta tapaamiseen.

Kyse on myös humalan asteesta. Kiperä on paikka....millä todistat jälkikäteen miehen humalatilan?

Itse varmaan soittaisin poliisit paikalle, en tiedä tulevatko, ja pyytäisin, että mies puhallutetaan.

Vierailija
2/9 |
05.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on sitten turvallisempi vaihtoehto olla eroamatta, onpahan ainakin yksi selväpäinen aikuinen häntä hoivaamassa tasavarmasti...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
05.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei mies ymmärrä itse tilaansa niin soitat so.päivystykseen ja pyydät tulemaan toteamaan tilan. Vertaa vaikka jos menisit hakemaan lastasi humalassa päiväkodista, antaisivatko lapsen sinulle?

Vierailija
4/9 |
05.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos sitä vaatii pyydä poliisit puhalluttamaan.

Vierailija
5/9 |
05.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

järki käteen. ota sossusta selville miten tuollaisessa tilanteessa tulisi toimia. mutta ei lapsia humalassa olevalle vanhemmalle tarvitse luovuttaa, vaikka mikä sovittu tapaaminen olisi.

Vierailija
6/9 |
05.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

paikalle jos soitan ja sanon että nyt kuulkaa pitäisi äkkiä tulla tänne, kun mies on ovella lasta hakemassa ja haiskahtaa viinalle... Taitaisi konstaapeli joko nauraa tai sitten kirota vihaisena...

Vierailija
7/9 |
05.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järki käteen.

Vierailija
8/9 |
05.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelepa jos jotain sattuisi, Sinulle sanottaisiin kuinka et ajatellut, olet vastuussa lapsesta kahden kesken, isän aikanakin jos isä päissään, jne.

Suojelet lasta liikenteessä, jyrkissä portaissa jne. Kuka suojelee ja auttaa isän ollessa hunmalassa?

Minulla oli kolme lasta jotka kärsivät alkoholisoituneesta isästä. Sanoin hänelle ettei tapaamisoikeutta tule kun ei ollut koskaan lasten ja minunkaan kanssa, kuin rapulassa ja kännireissuilta tullessa. Eipä tullut oikeiuteen vaatimaan kun ero tuli lainvoimaiseksi.

Kuitenkin eron jälkeen lupasin että voi viedä mummilaan lapset. Puin valmiiksi ja lapset odottivat autokyytiä. Vanhin vasta 5v. Isä oli ottanut alkoholia, joten kielsin lasten vuoksi vaikka kuski olisi ollut selvä. Jos valitsee viinan mieluimmin kuin lapset, saa olla minun puolestani. En sen jälkeen luvannut tulla hakemaankaan, koska oli niin epävarmaa tuliko ja missä kunnossa. Muutettiin vielä toiseen kaupunkiin ja vähitellen jätti rauhaan.

Vierailija
9/9 |
06.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän lasta saa mistään muualtakaan (päiväkodista, kerhosta ym) humalaiselle hakijalle antaa.