Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko 49€/pv ä-päiväraha mielestäsi hyvä? ev

Vierailija
05.02.2009 |

.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
05.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja pettynyt olen verrattuna siihen minkälaiset tuon perusteena olevat vuositulot ovat.. :-( Tosin ymmärrän kyllä sen faktan että oma äp-rahani on suurempi kuin keskimääräisen suomalaisnaisen palkka, mutta silti...

Vierailija
2/12 |
05.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi tyhmyyteni, mutta en muista miten (monelta päivältä/kk) raha maksetaan. Muistan itse saaneeni jotakin 2000 ja risat kuukaudessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
05.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollakin summalla varmasti pärjää ihan kivasti, kunhan vaan suhteuttaa menot sen mukaan. Minimiä saavan näkökulmasta summa on varmasti suorastaan hulppea.

Vierailija
4/12 |
05.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

33€/pv.. MIINUS verot.. ja ne on minimissään 20% :O

Vierailija
5/12 |
05.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi tyhmyyteni, mutta en muista miten (monelta päivältä/kk) raha maksetaan. Muistan itse saaneeni jotakin 2000 ja risat kuukaudessa.

Se lasketaan 25 päivältä per kuukausi.

Vierailija
6/12 |
05.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni äp-raha 48 €/pv ja veroprosentti tällä hetkellä 10%.

Verotoimistosta saa kelan etuuksia varten oman verokortin ja koska tulen olemaan 8 kuukautta tänä vuonna vielä kotona ei työ tulot nouse mitenkään "hurjiksi", niin sain kummallekin tulolle erikseen verokortin jossa 10 % verotus.

Siksi ihmettelen tuota " minimissään 20 %"

Vierailija
7/12 |
05.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se mikään tavaton ole. Mulla taisi olla jotain 130 euroa ja tiedän myöskin olevani onnekas. Takana pitkä lapsettomuus ja sinä aikana ehti tehdä uraa ja tienata.

Siis veroa joutuu maksamaan tulojen mukaan, joten jos on pienet tulot, niin verottajalta vain uusi verokortti kelaan. Sen voi tehdä ihan netissäkin. Mun mielestä on outoa maksaa jostain kotihoidontuesta sitä 20 prossaa ja odotella sitten palautusta liki kahden vuoden kuluttua. Kyllä varmaan kotihoidontukilaiselle olisi sekin raha tarpeen ihan silloin.

Vierailija
8/12 |
05.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vitsi mulla on surkea palkka, kun mun päiväraha on tuota luokkaa! Ja jollain tässä ketjussa on 130€/pv!

No minkäs teet=) Varmasti ansaitsettekin hyvän päivärahan kovalla työllä. Minä olen vain tällanen kälynen sihteeri=)

Vierailija
9/12 |
05.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekan lapsen kohdalla juuri valmistuneen diplomi-insinöörinä mulla oli 47e/pv ja olin tavattoman onnellinen. Luulin saavani minimin, kun olin tehnyt töitä vain opintojen ohessa.

Kakkosen kohdalla olin juuri aloittanut uudessa työpaikassa ja päiväraha oli 79e/pv. Olin ihan kohtuu tyytyväinen.

Nyt kolmosesta tuo 93e/pv ja pettynyt olen. En tajunnut, ettei hyvistä tuloista saakaan sitä n. 70% palkasta vaan se laskee ensin 40%:iin ja sitten vielä 20%:iin.

Vierailija
10/12 |
05.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla oli 20e/pvä...

Vierailija
11/12 |
05.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Progressio on aika jyrkkä sen 50000 euron vuositulon jälkeen.

Vierailija
12/12 |
05.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

nimi. minimiäitiysrahalla vuonna -06, joka oli 15,20 eur päivä - verot. Käteen jäi hieman yli 300 euroa/kk.