Miksi te ette usko että Jumala ja saatana ovat olemassa?
Ja miksi esim. Johanna Tukiainen leimataan hulluksi kun hän puhuu näistä?
Kommentit (17)
ja kuka oikesti olis niin hölmö, että leimataan hulluksi kunpuhuu uskonsa yhteydessä, näyistä.
Tosiasia on, että niitä voi nähdä. Tosin Uskovaisilla on myös voima karkoittaa nämä demonien hyökkäyksen.. Katsos Rukouksenv oima on ääretön, kuns iihen vain uskoo.
on olemassa. Eiköhön niillä vanhoissa kirjoituksissa viitata ihmisen sisäisen maaiman demoneihin. Ennenvanhaan vaan asiat piti konkretisoida ja muokata hyviksi tarinoiksi, jotta kuulijakunta ymmärsi paremmin. Ihmisellä on kaipuu johonkin käsittämättömään ja tarinat auttavat sen asian hallitsemisessa.
Ei kai niitä ole tarkoitus olla sellaisenaan uskoa?
sitä ei kannata sekoittaa vakaviin asioihin.
ja kun ne lakkaa toimimasta, ihminen sieluineen muuttuu mullaksi. Se siitä.
Minä en jaksa uskoa, että arrgessiivista aivosyöpää sairastava sukulaislapseni olisi tehnyt mitään niin pahaa, että häntä siitä pitää sairaudella rangaista. Tai että enkeli hakisi hänet kotiin. Kyllä häntä hitto vieköön tarvitaan perheensä luona. Mitkään rukoukset ei ole auttaneet. Se siitä rukouksen mahtavasta voimasta. Erosin kirkosta.
Kun joku kuolee, on hänen aikansa vain täyttynyt. Varmasti häntä olis tavittu vielä täällä. Mutta tosiasia on että Jumala on hyvä ja rakastava isä, ongelma on tuo saatana joka yrittää jatkuvasti saada aikaan pahaa. Ja sinun kohdallaan se onistui hyvin, saihan se sinut hylkäämään Jumalan.
Sitä katsos kutsutaan sallimukseksi.
Suosittelen sinuakin avamaan sydämesi ja tutkimaan asioita tarkemmin.. Minun Jumalani on rakastava, lämmin, armon Jumala.
Ja tosiaan joskus vaan on niin, että ihmisen päivät täällä maassa on pienemmät mitä itse ajattelimme. Ja kyllä se lapsukainen varmaan pääsi taivaaseen, odottamaan teitä.
Tuollahan se on töissä, suomen pohjoisessa. kaiketi kirjoittaa veroilmoitukseen ammatikseen joulupukki, samoin kun ne tyypit jotka on siellä tonttuina kirjoittaa tonttu....
:p
ja niistä olisi jotain muuta todistetta kuin liian vilkas mielikuvitus, niin eiköhän joku olisi jo ajat sitten käynyt pokkaamassa Randilta miljoonan, jonka hän lupaa todistetusta yliluonnollisesta ilmiöstä.
Olisipa kiva tietää mitä tuon Tuksun jalanjälkijutunkin taustalla OIKEASTI on. Ja jos kaulaketju katkeaa, niin ei siitä nyt vaan oikein ole todisteeksi siitä että demoneja on olemassa, ainakaan realiteeteissä elävän aikuisen mielestä.
Miksi uskoisin? En usko mihinkään yliluonnolliseen koska:
1. En ole kokenut mitään, joka viittaisi moisten ilmöiden/olentojen olemassaoloon
2. Missään kontrolloidussa testissä noita ilmiöitä ei ole saatu osoitettua. ne vaan ihmeesti häviävät, kun huijaus- ja itsesuggestiomahdollisuus poistetaan.
Maailmassa tapahtuu kyllä hurjasti kummia asioita, lähinnä sattuman takia (kun tapahtuu valvtavasti kaikkea yleensäkin, niitä epätodennäköisiä ja suorastaan yliluonnollisen oloisia mahtu mukaan).
Yksittäisen tapahtuman/kokemuksen syytä on yleensä jälkikäteen paha todistaa, joten jos haluaa uskoa, niitä merkkejä kyllä löytyy.
Sana usko (ja toivo) on pessimistinen ja muutenkin heikkoja varten. Vanhat ihmiset rukoilevat kädet ristissä kirkoissa että esim. Sairaudet paranisi, vaikka eivät todellakaan saa mitään konkreettista sidettä ulkopuoliseen apuun. Oikea paikka on esim. Psykiatrinen sairaala ja lääkitys (väkisin) hengissä pitämistä varten. Kun ihminen kuolee, aivotoiminta pysähtyy. Kun aivot on lakannut toimimasta ihmisen mieli kuolee jolloin sielu ei pysty vapautumaan. -> kuoleman jälkeistä elämää ei ole. Jos kerran raamattu on niin sanottu pyhä kirja, miksi sitä on korjailtu monesti jälkeenpäin? Miksi papit eivät toimi raamatun mukaan? (naispappeus, homoaviolitot....). jos jumala on luonut ja suunnitellut kaiken, ni minkä takia on olemassa selviä luomisvirheitä? Tuolta voi käydä lukasemassa.. http://www.skepsis.fi/lehti/2006/2006-2-niemela2.html
Minä en pysty mitenkään käsittämään tätä uskomisjuttua. Miksi jollakulla on tarve uskoa täysin järjettömiä asioita saatika käyttää aikaa näiden järjettömien juttujen kanssa. En voi uskoa, että kukaan on ihan tosissaan tai ihan oikeasti uskoisi niihin juttuihin.
Kun katsoo kirkonmenojakin telkkarista niin aina odottaa, että ihmiset saisi sellaisen joukkoherätyksen, että "hei mitä me täällä oikein joikataan sunnuntai aamuna, ihan älytöntä, mennään kotiin".
koskaan jumalan perään kysele. Ne on ihan sukulaisia ja pikku-ukkoja joita ne huhuilee.
No ensinnäkin minua ei ole aivopesty lapsesta saakka.
Toiseksi osaan ajatella itsenäisesti ja omalla järjellä.
Olen lukenut/tutkinut paljon eri uskonnoista ja kyllä se kristinuskonto on eniten huuhaata koko gendressä.
Ei tarvitsisi ikinä ottaa lopullista vastuuta itsestään ja omista teoistaan vaan jättää kaiken korkeamman käteen. Vaikeina aikoina olen ollut jopa kateellinen uskovaisille, mutta ilmeisestikin liian älykkäänä ihmisenä en vain pysty uskomaan. Olen löytänyt "sisäisen rauhani" ateismiin taipuvaisena agnostikkona ;)
mikä viittaisi Jumalan tai Saatanan olemassaoloon.
Ja mitä Tukiaiseen tulee, niin jos Demoneita alkaa näkyä silloin kun itse törttöilee kännissä tai hourii malariassa niin ainakin minua alkaa epäilyttää.
Tuksu haluaa julkisuuteen hinnalla millä hyvänsä....