Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tukihuijareista

Vierailija
04.02.2009 |

minne voisi ilmoittaa nimettömänä kun tietää tukihuijarin?

ihminen joka on muka yh, nostaa kaikki tuet mutta miesystävä asuu siellä myös.

ei tietenkään papereiden mukaan mutta fyysisesti.

jotenkin niin vastenmielistä että jollain on pokkaa tehdä moista.

Kommentit (68)

Vierailija
41/68 |
05.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne enää ihan pikkusummia ole, kun mukaan lasketaan asumistuet yms.

Yh:n tukiahan on elatustuki (jota saa jos ei saa elatusapua) ja lapsilisän yh korotus. Eli ei mitään suuria summia, verraten perheisiin joissa molemmat vanhemmat tuo rahaa kotiin.

Asumistukea yh saa samalta viivalta kuin kaikki muutkin. Eli yksinhuoltajuus ei ole mikään syy saada asumistukea. Asumistukea saa siis vain erityisen pienituloiset, ovat he sitten yh-perheitä tai ydinperheitä, yksin asuvia tms.

Normaali, työssä käyvä yh saa siis vain yksinhuoltajakorotuksen lapsilisään (n. 46€/kk) sekä elatustukea (n. 136€/kk) mikäli etävanhempi ei maksa elatusapua. Kolmen vuoden kokemuksella voin kertoa, että huomattavasti paremmin pärjäävät taloudet, joissa on kaksi tienaavaa aikuista...

Vierailija
42/68 |
05.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

elatusmaksun (monesti minimin), asumistuen ja yhden työssäkäyvän palkan kanssa kustannetaan yh:n perheessä vastaava elintaso kuin kahden työssäkäyvän aikuisen perheissä?

Kyllä suomalaiset on kateellista porukkaa kun pitää jonkun yh:n tukia alkaa kadehtimaan.

Siis tämä oli niille jotka olivat vaatimassa kaikilta yksinhuoltajilta tukia pois!

Samalla linjalla voisi sanoa että kaikenmaailman kotihoidontukien tmv. korotusta vaativat ovat turhalla asialla. Ei ne mitään ylimääräistä rahaa tarvitse, kunhan vaan kotona makaavat ja nostavat yhteiskunnan rahoja!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/68 |
05.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuitenkin täällä usein ulvotaan ja ihmetellään, että miten maahanmuuttajilla voi olla rahaa ostaa kalliita vaunuja yms.

Eikö se nyt kuitenkaan mennyt niin, että jokainen saa lypsää yhteiskunnan rahaa niin paljon kun onnistuu? Vai koskeeko tämä vain yksinhuoltajia?

Vierailija
44/68 |
05.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ei sekään ole oikein, että yh nostaa kaikki mahdolliset tuet, ja vielä mies kustantaa osan elämisestä. Vaikka siis mies ns. asuisi muualla, käytännössä kuitenkaan ei.

Mistä tiedät, että mies kustantaa yhtään mitään? Mitä todennäköisemmin joku yh:n luona usein yöpyvä mies ei osallistu lasten elättämiseen millään lailla. Tai mihinkään muihinkaan kuluihin, sillä hän todennäköisesti kustantaa omaa asuntoaan yhtä kaikki, vaikka olisikin tämän tästä yötä yh:n luona. Voi hyvää päivää...

Vierailija
45/68 |
05.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kahdesta asunnosta tulevat vuokran -tai lainanmaksut?

Mä kyllä periaatteessa ymmärrän haluttomuuden muuttaa yhteen, varsinkin jos lapset ovat päivähoidossa, siitä kun joutuu muutaman satasen maksamaan.

Vierailija
46/68 |
05.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja yllättäen palaavat "töihin" kesälomaksi ja nostavat täyden palkan, niin että viransijainen joutuu menemään kesäksi kortistoon ja sossun luukulle?

Se jos mikä on huijausta ja väärinkäyttöä, vaikkakaan ei yhteiskunnan tukien. Mutta tuossakin tapauksessa se sijainen joutuu virassaolevan opettajan ahneuden ja huijaamisen takia menemään yhteiskunnan tukiluukulle.

Vierailija
47/68 |
05.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan sellaisiakin yh:ihmisiä, joilla rikkaat vanhemmat kustantaa osan elämisestä. Tarjoavat ilmaista lastenhoito-apua.... Ei sekään mielestäni ole oikein.

Jo on aikoihin eletty! Että ei saa isovanhemmat tarjota lastenhoitoapua!?!Useimmat isovanhemmat tarjoavat sitä ihan ydinperheillekin - mitä eroa??? Pitäisikö yh:n maksaa isovanhemmille ihan vain sen vuoksi, että saa yksinhuoltajakorotusta lapsilisään peräti 46€/kk? :-)

Hyvänen aika ydinperheelliset, menkää itseenne. Monella lapsia kotona hoitavan ydinperheen äidin ei tarvitse kustantaa edes omia tamponejaan, kun mies maksaa nekin. Yh:lla on lapsistaan taloudellinen vastuu hoitovastuun lisäksi. Suurin osa yh:istä elättää itsensä ja lapsensa siinä missä ydinperheellisetkin. Yhtälailla voitaisiin kysyä, että miksi kaksi kohtuullisesti tienaavaa ydinperheen vanhempaa ylipäätään saa lapsilisää? Yhteiskunnan tukihan sekin on!!!

Vierailija
48/68 |
05.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kätevää. Mies on kirjoilla vanhemmillaan ja nainen yh.

kahdesta asunnosta tulevat vuokran -tai lainanmaksut?

Mä kyllä periaatteessa ymmärrän haluttomuuden muuttaa yhteen, varsinkin jos lapset ovat päivähoidossa, siitä kun joutuu muutaman satasen maksamaan.

Vierailija
49/68 |
05.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen seurustellut pari vuotta miesystäväni kanssa,mies käytännössä asuu luonani,mutta kuitenkin oma asunto josta maksaa vuokraa. Saan siis yh korotuksia kahdesta lapsesta n. 90e kk ja minimielatustuet(jotka siis saisin vaikka asuisin mieheni kanssa).

Mies on työtön,hän saa muutaman kympin toimeentulotukea vuokraan.

Jos muuttaisimme yhteen, mies saisi lapsistani lapsikorotukset työkkäriin, asumistuki pysyisi suurinpiirtein samoissa lukemissa, toimeentulotukea saisimme edelleen. Että loppujen lopuksi tilanne on ihan sama kuinka asumme.

Mutta siis en halua vielä viralliseen avoliittoon,näin on hyvä meille kaikille.

Vierailija
50/68 |
05.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuu miehensä kanssa yhdessä, mutta on mukamas yksinhuoltaja. Näin ovat toimineet jo monta vuotta. Miehellä ei todellakaan ole mitään omaa asuntoa, vaan tosissaa asuu kaverin luona ja se on miehen koti.

Sekin ottaa päähän että mies tekee pimeetä duunia, ei maksa veroja. Kaveri nyt sentään on veronmaksaja. Aina ne kuitenkin jaksavat valittaa rahapulaansa, mutta eivät yhtään mieti mihin rahansa laittavat. Siinä perheessä menee päivittäin ainakin yksi mäyräkoira, se on ällöä.

En mä lähde käräyttelemään ketään, mutta kyllä mua oikeesti suututtaa moinen lokkeilu.

Vierailija
51/68 |
05.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joilla rikkaat vanhemmat kustantaa osan elämisestä. Tarjoavat ilmaista lastenhoito-apua, maksavat ulkomaanmatkoja jne. Ei sekään mielestäni ole oikein. Jos sitten joku yhteiskunnan tukia saava yh (ilman sosiaalista verkostoa) on löytänyt miesystävän, joka joskus ostaa yhteiset ruuat ja viettää muutamia öitä yh:n kodissa saa aikaan kauheta kateudenpuuskat, niin surullista sekin on.

Ai että jollain yh:lla rikkaat vanhemmat ei saisi tarjota lastenhoitoapua tai maksaa matkoja.

Pitäisihän tuollainen auttaminen rajata pois myös ydin- tai uusperheiltä! Siis että lastenhoitoapua ei saa isovanhemmat tarjota, onhan kahden aikuisen perheessä sentään paremmat mahikset hoitaa ne lapset.

Ei jumalauta, tää oli päivän paras!!!!!!

t: yh, jonka köyhä eläkeläisäiti tarjoutui maksamaan mun ja poikani etelänreissun niin päästään mummon kanssa lomalle. Hui kamala miten väärin! Pitäisköhän jonkun ilmoittaa viranomaisille?

Vierailija
52/68 |
05.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miksi heti haukutaan kateellisiksi, jos täällä asiaa kommentoi!

Minä en missään tapauksessa ole "ystävälleni" kateellinen tilanteestaan että on yh, saa sossusta rahaa jne. Vaan aidosti olen vaan närkästynyt hänen käyttäessään yhteiskunnan varoja väärin, koska niin ei tehdä.

En koe silti asiakseni siitä hänelle sanoa, aikuisella ihmisellä täytyy olla tieto mikä on oikein ja mikä väärin. Joten tehköön mitä huvittaa, jos se on hänen mielestään ok. Voihan hän joutua maksamaan ne rahat myös takaisin, jos joku muu hänestä ilmoittaa..

-se jonka hyvä ystävä käyttää tukia väärin, en muista numeroa

Vierailija
53/68 |
05.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka asui ukkonsa kanssa saman katon alla. Niin vaan jäi kiinni ja joutu maksamaan pitkän pennin takaisin kelalle päin. En kadu pätkääkään, en voi sietää rosvoja.

Vierailija
54/68 |
05.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä asun kahdestaan lapseni kanssa ja nyt on käynyt ilmi että edellinen asukas ei ole vaihtanut 17-vuotiaan luuseripoikansa osoitetta pois minun ja lapseni asunnosta.

Mulle pukkaa edellisen asukkaan pojan verokortteja ja hammaslääkärilaskuja, jotka nakkaan surutta roskiin.

Maistraatista verohallinto ne osoitetiedot saa, eli minun luonani asuu siis avopuolisoni 17-vuotias rattopoika. Harmi kun siitä ei saa enää lapsilisää tai elatustukea.

Vierailija
55/68 |
05.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä asun kahdestaan lapseni kanssa ja nyt on käynyt ilmi että edellinen asukas ei ole vaihtanut 17-vuotiaan luuseripoikansa osoitetta pois minun ja lapseni asunnosta.

Mulle pukkaa edellisen asukkaan pojan verokortteja ja hammaslääkärilaskuja, jotka nakkaan surutta roskiin.

Maistraatista verohallinto ne osoitetiedot saa, eli minun luonani asuu siis avopuolisoni 17-vuotias rattopoika. Harmi kun siitä ei saa enää lapsilisää tai elatustukea.

Kelalla on omat etsivät jotka tutkiin nää tapaukset, joten ole ihan huoletta.

Vierailija
56/68 |
05.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

etteikö näitä tapauksia olisi, jotkut yh:t itse kehuvat sillä, miten kannattaa miehen olla kirjoilla muualla että saa täydet asumistuet ja soppala maksaa loput. Eihän tuollaista voi mitenkään puolustella.

Vierailija
57/68 |
05.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

katon alle. Ja miksi ottaisivatkaan kun ovat jo kerran tai useamman päässeet pois ydinperhehelvetistä.

Samalla periaatteella voitaisiin kaksi seurustelevaa työtöntä pakottaa muuttamaan yhteen, jotta yhteiskunta säästäisi toisen työttömän asumistuen sekä toimeentulotukea tarvitsisi maksaa vain yhteen talouteen ja vähemmän kuin kahteen yhteensä.

YH ilman moraalia

Vierailija
58/68 |
05.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei kanssa ole mitään aikomusta ottaa luokseni asumaan miesystävääni vain sen takia että yhteiskunta säästäisi 46euron yh-korotuksen lapsilisässä. Vaikka ollaankin seurusteltu jo kaksi vuotta. Äijällä on oma vuokra-asunto ja hyvä niin. Muita tukia en elatuksmaksun lisäksi saakaan. Ai niin, nyt ajattelin hakea väliaikaisesti asumistukea kun jäin lomautetuksi. Joku varmaan kohta meuhkaa siitäkin.

Ja tosiaan, muutamaa ydinperhehelvetissä (lue: kulissiliitossa) asuvaa kaveriani seuranneena olen entistä enemmän sitä mieltä että meillä on pojan kanssa kahdestaan asuessa asiat enemmän kuin hyvin.

Vierailija
59/68 |
05.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pakko kommentoida!

ja yllättäen palaavat "töihin" kesälomaksi ja nostavat täyden palkan, niin että viransijainen joutuu menemään kesäksi kortistoon ja sossun luukulle?

Se jos mikä on huijausta ja väärinkäyttöä, vaikkakaan ei yhteiskunnan tukien. Mutta tuossakin tapauksessa se sijainen joutuu virassaolevan opettajan ahneuden ja huijaamisen takia menemään yhteiskunnan tukiluukulle.

Jos ä-loman ajaksi (tai mistä tahansa muusta syystä) otetaan opettajalle sijainen, sijaisen sopimus tehdään vain lukukauden ajaksi. En tunne yhtäkään sijaisena toiminutta opettajaa, jolle olisi maksettu kesä-ajalta palkkaa. Ja tämä taas ei mitenkään ole riippuvaiasta siitä virkaopettajasta!

Vierailija
60/68 |
05.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sillä miehellä on jossain oma kämppä ja osoite siellä , niin naisella on oikeus yh-lisään. Mutta jos mies asuu (ei ole omaa kämppään ja osoite naisen luona) niin sitten huijaus. tämä varma tieto.