Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

te jotka olette raskautuneet e-pillereistä huolimatta

Vierailija
04.02.2009 |

tuli mieleen tuosta toisesta ketjusta, mutta mitä oireita teillä on ollut? Mistä olette tienneet olevanne raskaana jos söitte pillereitä? Ja unohtuiko pillerit vai otitko säännöllisesti ja silti raskauduit?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
04.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
2/9 |
04.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söin Yasmin pillereitä ja heti alkuun ne pistivät kierron täysin sekaisin. Jatkoin ohjeen mukaan, mutta uskon, että jossain vaiheessa menin ihan oikeasti päivissä, viikoissa sekaisin. Olin ennen kahta edellistä raskautta syönyt varmaan 10 vuotta Mercilon e-pillereitä ja kaikki meni hienosti, vaikka välillä saatoin esim. unohtaa pillerin aamulla ja ottaa sen vasta illalla.

n. 4 kk Yasminen aloittamisen jälkeen olin jo tehnyt pari raskaustestiä, koska kierto oli niin sekaisin. Sitten alkoi järjettömän paljon pissattaa öisin ja samoihin aikoihin rinnat olivat tosi arat. Arvasin melkein heti, mutta toivoin olevani väärässä ja ensimmäinen raskaustesti olikin selkeä nega - paitsi kun n. 15 min testin jälkeen kaivoin sen roskiksesta, siinä oli haalea viiva (Clearblue). Ajattelin että testi vaan oli mennyt vanhaksi. Silti emmin ja maanantaina työpaikan vessassa (!) sain shokin, kun ruutuun syöksyi kirkas +

Siis uskon olleen oma moka, mutta vuosia pillereitä syöneenä uskoin noiden alkuvaikeuksien olevan ihan normaaleja. Nyt meillä on aivan mahtava 3-vuotias "kolmonen" joka on uskomattoman rakas :)

Mutta vastauksena kysymykseesi: pissahätä ja rinnat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
04.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

rinnat erittäin turvoksissa, kosketus arat, sekä niistä tuli maitoa. Olin erittäin väsynyt ja pahoinvoiva. Arvasin ilman testiäkin, että olen raskaana. Kaikki nämä oireet alkoivat yllättävän aikaisin ja raskaustesti näytti selkeää plussaa VIIKKOA ENNEN, ennenkuin kuukautisten olisi pitänyt alkaa. Eli oikeasti olin ollut raskaana vain muutaman viikon. Mutta oma elimistöni ei tykkää niistä hormoneista joita raskaus tuottaa.

Aiemmista raskauksista oksensin koko raskauden ajan ympäri vuorokauden tasaisesti.

Vierailija
4/9 |
04.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse syön mercilon pillereitä, juuri vuosi tuli täyteen. Nyt yhtä äkkiä "menkat" alkoivatkin kesken levyn... tai lähinnä tiputtelua. mietin vain että onko tämä joku oire jostakin koska tiputteluahan voi olla kun aloittaa pilsut, mutta nyt ihmetyttää tämä kun vuosi mennyt ihan jees ja nyt yhtä äkkiä sitten... hmmm

Vierailija
5/9 |
05.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

löytyykö vielä muita kokemuksia?

Vierailija
6/9 |
05.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

raskautta aloin epäillä, koska vuoto jäi pois ja olin TODELLA väsynyt (tosin raskaus oli ensimmäinen eikä kokemusta oireista ollut). Olin jo paria kuukautta aiemmin miettinyt pillereiden tehoa, koska aloin saada finnejä, vaikka ne olivat lähteneet melkein pois pillereiden käytön myötä.

Teoriani on, että pillereiden teho heikkeni, koska söin luontaistuotekaupan mäkukuismavalmistetta lievään kaamosmasennukseen. Olen kuullut, että mäkikuisma voi viedä jopa 70% pillereiden tehosta.

Vierailija
7/9 |
05.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkat tuli vähän epäsäännöllisesti, mutta sitten yks kerta kun se väli oli pitkä, niin olin jo aika varma raskaudesta. Ja niinhän se oli. En unohtanut yhtään pilleriä ottaa, mutta ehkä en sit ihan tasan samaan aikaan vuorokaudesta ottanut, niinku pitäis.

Oli miten oli, tuossa tuhisee pieni tyttönen vieressä.

Vierailija
8/9 |
05.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli vuosi meni hienosti, sitten alkoi tiputteluvuoto kesken levyn. Minä en ollut raskaana. Sama toistui seuraavan kuukautena ja seuraavana jne. Kyse oli siitä, että pillereiden hormonimäärät eivät riittäneet minulle - mutta ensimmäisen vuoden kaikki meni siis ok. Vaihdoin toiseen merkkiin, jossa on vähän enemmän hormonia ja homma toimii taas.

Mäkikuisma tosiaan vie ehkäisypillereiltä tehon. Se on ihan todistettu asia, ja takavuosina siitä varoittelivat lääkäritkin.

Vierailija
9/9 |
05.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jätin pillerit pois kun alkoi tulla vuotoja, turvotusta, heikkoa oloa, testi näytti heti plussaa.