Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

APUA..raskaana e-pillereistä huolimatta ja alapäästä ulos tullut "pätkä"

Vierailija
04.02.2009 |

Olen täysin shokissa ja itkun partaalla,yritän sepustaa tämän järkevästi;

Olen syönyt e-pillereita kaksi-kolme vuotta,täysin säännöllisesti.Erosin avokistani joulukuun alussa,viimeksi olen ollut yhdynnässä 30.11.,sitä ennen taukoa oli vuosi ja sen jälkeen ei ole luonnollisesti ollut mitään/ketään.Kuukautiset ovat tulleet ajallaan.

Pari viikkoa sitten,ollessani suihkussa,satuin katsomaan alas,ja viemäriin valuvan veden mukana oli alapäästä tullut,noin 1cm pituinen,ympärimitaltaan ehkä 0,5cm pituinen "pätkä",joka oli läpikuultava,vähän limaisen näköinen mutta kiinteä ja sisällä näkyi jotain ohuen verisuonen näköistä (vähän sekavaa,mutta en nyt paremmin sitä osaa kuvailla).Olin ihan äimän käkenä,se meni viemäriin enkä sitä ihmeemmin ajatellut.

Nyt parin viikon sisällä olen ihmetellyt kuinka minulla on alkanut olla kovaa turvotusta käsissä ja jaloissa,ja rinnat ovat todella arat ja "pinkeät",ja järkytyksekseni aloin muistella ensimmäistä raskauttani,ja johan valaistui.Minulla on kaikki raskauden oireet!Eilen kun pelleilin lapseni kanssa kuumemittarilla,niin ihmettelin omaa lämpöäni 37,kun se on yleensä hiven alle 36,5.Eli ihan kaikki oireet löytyvät,ja tämä ei ole tässä tilanteessa iloinen asia!Olen syönyt mielialalääkettä (Cipralex)koko tämän ajan,sekä Alproxia tarpeen mukaan,mikä on voimakas ahdistuslääke.

Miten voin olla näin?Tiedän kyllä että e-pillerit ovat epävarmoja siinä kuin jokun muukin,mutta silti.Ja mikä se möykky oli?Ja kun olen tämän raskauden ajan syönyt noita kahta lääkettä SEKÄ normaalisti Diane Nova-pillereitä,mitä sikiölle mahtaa olla tapahtunut..ja mikä se "juttu" oli?

Jos joku osaisi auttaa,neuvoa,ymmärtää,mitä vaan olen kiitollinen.Olen vielä tällä hetkellä lomailemassa lapseni kanssa,eikä täältä korvesta saa raskaustestiäkään.

Kommentit (57)

Vierailija
1/57 |
06.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja niille, jotka ihmettelee, miksi ap ei ole lähtenyt kesken kaiken joltain mökiltä 25 km päähän taksilla raskaustestiä ostamaan, niin aatelkaapa nyt hetki omillakin aivoillanne. Jos hän on just kertonut, että haluaa antaa jo olemassa olevalle lapselleen rauhallisen loman, niin ei sitä lähdetä kesken kaiken mihinkään apteekkireissulle taksin kanssa. Mitäs sielle lapsellekin sitten selittäisi?

Ap:lle kovasti voimia. Kiitos, jos jaksat tulla kertomaan meille testin tuloksen.

Vierailija
2/57 |
06.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totean aloituksen provoksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/57 |
06.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

...todella tylsää? Olen tässä vain miettinyt, että jos omasta elämästäni kertoisin, mitä kaikkea on tullut koettua ja kuinka omituisilla ongelmilla olen vuosien mittaan päätäni vaivannut, niin tällä palstalla saisin ehdottomasti kyllä jonkin Mrs Porvoo -tittelin.

Jos itselle ei elämässä tapahdu mitään tai jos ei itse oman elämänsä mutkallisia käänteitä halua tänne kirjoitella, niin mitä iloa saa siitä, että mollaa toisia?

En siis ole ap, vaan miljonäärin vaimo, jonka lapsia nanny jus hoitaa ja itse valmistelen tohtorinväitöskirjaani... ;-)

Vierailija
4/57 |
06.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää kuulostaa ihan samalta kuin se, jonka rattaat oli jääneet miehen autoon ja piti lähteä jonnekin...???

Vierailija
5/57 |
06.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää kuulostaa ihan samalta kuin se, jonka rattaat oli jääneet miehen autoon ja piti lähteä jonnekin...???

Meille käynyt noin useamman kerran =)

Vierailija
6/57 |
06.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fakta vain nyt on että tämä on provo.

Ihmisillä on tarve provoiluun, kun on tylsää tai jossakin vain napsahtaa.

Provoiluun löytyy aina jokin syvällisempi syy. Se voi olla esim. juuri tuo mistä kirjoitat. ettei elämässä tapahdu mitään merkittävää mennään mielikuvitus maailmaan elämään.

Terv. Miljonääri minäkin ;)

Vierailija
7/57 |
06.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

totean että ei,tämä ei ole mikään "provo".Jo yhden lapsen äitinä ei tulisi mieleenikään pelleillä tällaisen aiheen kustannuksella (raskaudenkeskeytys).Ja vielä kiitän niitä jotka ovat asiallisia kirjoitelleet,tilanne on nyt se,että juttelin eilen pitkän puhelun kuntani sairaanhoitajan kanssa,ja olen huomenna menossa yksityiselle lääkärille tuon raskauden toteamaan ja lähetteen keskeytykseen hakemaan,koska se on tehtävä ensi viikolla(!)ja kunnalliselle puolelle ei aikoja luonnollisesti ole.

Olo on aivan kamala,itkettää ja paniikki on päällä,haluan vaine,että tämä olisi ohi ja toivon,kamalaa kyllä,koko ajan että saisin keskenmenon tänään!

Olen vihdoin matkalla kotiin,ja teen testin heti kun pääsen kotiin,ja ilmoitan täällä ,jos nyt jotakuta kiinnostaa,varmaan lähinnä näitä asiallisia henkilöitä tällä palstalla.Ja jos syy,miksi kirjoittelen täällä,on se että se ei kuulosta aidolta-tällaisia asioista ei niin vain jutella kenellekään.Yksi hyvä ystävä saa illlalla kuulla,koska pyydän häntä tarvittaessa mukaan keskeytykseen.

Vierailija
8/57 |
04.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

se lima voi olla ihan normaali raskauden oire. Esim joskus voi tulla veristä vuotoa, joskus vain limaa, mullakin ollut jos jonkinmoista epämääräistä limaa. SIkiöllä voi olla kaikki ihan kunnossa lääkkeistä huolimatta. Ota yhteyttä neuvolaan heti kun mahdollista. Ja tsemppiä sulle!

Vierailija
9/57 |
04.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa muuten kettumainen tilanne, voimia.

Vierailija
10/57 |
04.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai ainakin itse hakeutuisin heti testin äärelle, vaikka mikä olisi. En usko, että olet raskaana, mutta ota siitä nyt selvää herranen aika. Jos testi näyttää plussaa, heti soitto neuvolaan ja teratologiseen tietopalveluun. E-pillerit pitäisi lopettaa heti plussan varmistuttua, mutta masennuslääkkeitä ei saa lopettaa ilman lääkärin konsultaatiota.

Vierailija
11/57 |
04.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos vaikka joku vielä keksisi jotain.onko tähän aikaan mitään numeroa mihin voisi soittaa ja kysellä..tai itkeä tirauttaa:(

Vierailija
12/57 |
04.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli ovislima, oikein venyvä ja paksu, jossa saattoi olla jostain syystä vähän verta mukana. Eli ihan normaali meininki, etkä ole raskaana.

En tiiä.

Vierailija
13/57 |
06.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

he tietävät noista lääkkeiden vaikutuksista

Vierailija
14/57 |
06.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

T. Utelias

Vierailija
15/57 |
04.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

On niinkuin "minilimatulppa" ennen synnytystä. Mutta ei tietenkään raskaudesta voi sanoa mitään varmaa netissä, ei auta kuin tehdä testi.

Vierailija
16/57 |
04.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuesta,yritän huomenna päästä täältä mökiltä ihmisten ilmoille ja apteekkiin.Moni veikkasi (eihän sitä voi täällä tietää) etten olisi raskaana,mutta mistä nämä oireet,rintojen arkuus ja pingotus,lämpö,vatsan seudun kasvu?Ja millä viikoilla olisin tuon yhdynnän perusteella,kun joka laskuri kysyy edellisiä kuukautisia ja mulle ne oli viimeksi kaksi viikkoa sitten normaalisti?

Vierailija
17/57 |
06.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

uppp

Vierailija
18/57 |
04.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

viime raskauden alussa, luulin myös napanuoraksi ja että olisi ollut keskenmeno, ei sitten kumminkaan mennyt kesken.. mikä lie oli sitten..

Vierailija
19/57 |
04.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jos olet raskaana niin kyllä sut ultrataan

Vierailija
20/57 |
04.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla ois rv 12 ja sikiö on jo n. 9cm.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi viisi