Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olenko täysin edesvastuuton äiti, jos annan 2v kokeilla itse höylätä juustohöylällä juustoa?

Vierailija
04.02.2009 |

Sain kaverilta melkoisen haukkuryöpyn niskaani, ettei noin saa tehdä.

Hän puolittaa edelleen 3v lapsensa viinirypäleetkin, ettei lapsi tukehdu. Lapsi ei myöskään saa itse kävellä portaita kotona, heidän kotinsa on 2-tasoratkaisu ja portaat minusta aivan tavalliset, ei vaaralliset.

Meillä näyttää olevan kovin erilainen käsitys turvallisuudesta. Minä koen hänet ylisuojelevana eikä hän minusta anna lapsensa edes yrittää ja oppia asioita.

Minulla on tärkeää opettaa lapselle hallitusti hiukan vaikeampiakin asioita, ettei sitten salaa tee ja loukkaa.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
04.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

edesvastuuton!

Tuollaisten ylihuolehtivien äitien lapsista kasvaa sellaisia nössykköitä ketkä ei osaa edes kengän nauhoja sitoa!

parempi on antaa lasten kokeilla asioita, siitä ne oppii.

Minulla ei riittäisi edes aika moiseen perässä juoksemiseen, lapset 4 ja 6 v onkin aika omatoimisia. Laiskalla äidillä on itsenäiset lapset!

Jotenkin voisin veikata että tuo kaverisi lapsi on ainut lapsi..?

Vierailija
2/14 |
04.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se juustohöylä ei ole veitsen terävä ja lapsesi ei voi satuttaa sillä itseään pahasti, vaikka joskus yrittäisikin itsekseen höylätä sillä jotain, niin anna mennä vaan.

Onpahan lapsikin innokkaampi tekemään asioita, kun saa kokeilla niitä silloin kun haluaa - hallitusti tietysti :o)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
04.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koordinaatio ei ole vielä täysin kehittynyt ja juustohöylällä saa ikävää jälkeä aikaan, kun höylää palan ihon pintakerroksia pois.

Vierailija
4/14 |
04.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

annan 2vuotiaani auttaa kotihommissa, aina. Ei meillä mitään vaarallisia kotitöitä tehdäkään. Ja tietenkin olen mukana siinä vieressä ja jos näyttää että lapsi alkaa säheltämään omiaan, niin otan homman haltuun.

Juustohöylääkin 2vuotiaani on kokeillut, eihän siitä mitään juuri tullut, muuta kun kokeilemisen riemu! Lapsi nauttii suunnattomasti kun pääsee kokeilemaan isojen juttuja :)

Esikoiseni kanssa olin kyllä ylihuolehtivainen, myönnän. Senpä takia hän varmaan tänäkin päivänä on kovin arka, tai on kyllä muutenkin.

Mutta uskon että jos en olisi hänelle aina hokenut "varo, varo, varo" niin olisi nykyään rohkeampi monessa jutussa..

Vierailija
5/14 |
04.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

työkalupakilla hakemassa milloin minkäkin ruuvimeisselin

Vierailija
6/14 |
04.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä on jo alle 2v saanut itse kokeilla juustohöylän käyttöä, tuli tää minä itse aika nopeesti kun isoveliä täytyy matkia.. ja nyt 2,5v on saanut itse leikata veitsellä esim. tomaattia, valvonnan alla tietty.

Vierailija
7/14 |
04.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Portaita sen sijaan on ihme, ettei hänen 3v lapsi kulje. Meidän on väkisin alkanut kulkea tuon ikäisenä, vaikka kielsin... ja viinirypäleet menee vaikak salaa, kylässä tai isin kanssa kokonaisena, joten turha hössöttää, kun hampaitakin on suu täynnä.

Ja meidän 5-vuotias kuorii itse omenansakin. Pistäkää paremmaks.

Vierailija
8/14 |
04.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on 1,5 kerroksinen talo, joten meidän lapset on viimeistään 1v tienoilla alkaneen konttia yläkertaa kohti. Aluksi olen ollut vahtimassa, mutta kun alas tuleminen sujui ongelmitta, saivat mennä yksinkin. Nuorin, nyt 1v8kk, ei ole vielä kertaakaan pudonnut portaita (koputan puuta). Ja viinirypäleetkin sillä katoaa suuhun kokonaisina. Meillä 3v opettelee isompien innoittamana tekemään itse leipänsä, tulos kyllä on joko hyvin vähän tai puoli rasiaa -tyyliä. =)

Mummo muuten opetti esikon myös 5v kuorimaan omppuja (+päärynää ja perunaa...)

Vierailija
9/14 |
04.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä nuo neuroottiset ylihullut äidit tiedetään. Parempi kun ei lotkauta korvaansakaan heidän jutuilleen. Heidän lapsilleen käy valitettavasti niin, että lapsi kasvatetaan suojakuplassa ja sitten kun hän joutuu itse ensi kertaa maailmaan ja kaatuu - ja uskokaa pois, jokainen kaatuu joskus - niin mitäs sitten osaa tehdä kun ei ole äiti suojelemassa...

Ihan rauhassa vaan, juustohöylällä tuskin nyt saa aikaan mitään korvaamatonta vahinkoa...

Vierailija
10/14 |
04.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä poika (ja muuten esikoinen) nyt 3,5 ja on jo iät ja ajat kulkenut portaat ihan itse, jopa remontin keskellä jolloin portaikko on ollut täynnä yhtä sun toista. Kyllähän se välillä hirvitti, mutta siinäpähän oppii. Ja oli siis varmaankin alta parivuotias kun aloitteli.

Juustoakin on höyläillyt itse suunnilleen saman ajan, eihän se vieläkään ihan suju, mutta eipä ole vahinkojakaan tullut.

Vierailija
11/14 |
04.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on enemmän normaalia ku kaveris toiminta.

Mä juttelin yks päivä työkaverin kanssa lapsista, työkaverilla on 10v. poika, mulla 4v. tyttö. Kerroin että oltiin tytön kanssa edellisenä iltana tehty yhessä salaattia ja tyttö oli leikannu kurkkua ja tomaattia vihannesveitsellä. Työkaveri katto silmät lautasina, et miten mä voin antaa niin pienelle terävän veitsen. Hänen poikansa ei saa koskeakaan mihinkään teräviin veitsiin ja sain sen käsityksen että ne säilytetään niillä jossain yläkaapissa, vaikka heillä ei ole muita lapsia.

Kukin tavallaan.

Vierailija
12/14 |
05.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja poika sai oman kirveen samanikäisenä, kun toivoi sitä joulupukilta. Kertaakaan ei ole kummallekaan käynyt mitään vahinkoa *koputtaa puuta* :)

Eihän lapset opi mitään, jos eivät saa koskaan mitään kokeillakaan. Ja se, ettei 3-vuotias saa itse kävellä portaita, haittaa mun mielestä jo motoriikan kehittymistä.

Vierailija
13/14 |
05.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja meidän 5-vuotias kuorii itse omenansakin. Pistäkää paremmaks.

Vierailija
14/14 |
05.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaverisi on "vähän" ylisuojeleva..