Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

mitä pitäis tehdä..ekaluokkalaista tuskin saa jättää yksin kotiin yöksi?

04.02.2009 |

päivähoito "oikeus" päättyy kuulemma siihen kun lapsi menee kouluun. mitä sitten kun olen yksin lapsen kanssa ja teen 3 vuoroa.. eihän häneltä ekalla luokalla onnistu yksin kouluun lähtö ja herääminen.. yöt yksin yms.. työkkäri sanoo et ei o heidän ongelma.. ja kunta sanoo et kuuluu itse järjestää hoito.. miten yksinhuoltajat sit käy töissä.. ja yrittää selvitä arjesta??

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
09.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin ei onnistu ekaluokkalaisella kouluun lähtö? Äiti mukaan pari ekaa päivää ja sen jälkeen vaan puhelimella varmistaa että lapsi lähtee oikeeseen aikaan. Illalla kun pakkaa kamat kassiin niin ei tartte huolehtia että aamulla ois kiire. En minäkään kyllä öitä jättäisi yksin mutta ei tuo kouluun lähtö ole mikään ongelma.

Vierailija
2/2 |
05.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

.. minulla on semmonen käsitys, että kunta on oikeasti velvollinen järjestämään ilta- ja yöhoitopaikan alle 10 vuotiaalle jos vanhempien työn takia lapsi muuten olisi koulupäivien jälkeen illat ja yöt yksin. En vain nyt tiedä mistä tämän olen kuullut mutta mielestäni tuo ei ole edes kuntakohtainen, vaan käsittääkseni valtakunnallinen.

Tarkista asia, soita vaikka lastensuojelun keskusliittoon tai kuntasi sosiaaliasiamiehelle, semmoinen pitäisi olla jokaisessa kunnassa tai kuntayhtymässä.

Yritä selvittää, saatko vaihdettua työvuorosi edes kaksivuoroon, eli yövuorot pois.

Osa-aikatyöhön eli 30 h / vko systeemiin olet oikeutettu ja siten saat Kelalta hoitorahaa (summa on pieni mutta on kuitenkin), koska lapsesi on ekaluokkalainen, olet oikeutettu siihen vielä lapsen ollessa 2. luokallakin. Laki sanoo näin ja työnantajan kuuluu antaa slle lyhyempi työviikko. Tämä helpottaisi arkea, ja jos siitä jäisi yövuorot pois, lapsen aika kotona yksin olisi vähemmän.

Lapsen kannat

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla