Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsiperheen äänet ja naapurit!Mielipiteitä!

Vierailija
07.12.2008 |

Saimme valitusta naapurilta (lapsettomat) viikko sitten päivällä klo 13 että lapsemme meluavat liikaa ja tömistelevät,meidän pitäisi kuulemma sanoa lapsillemme että olisivat hiljempaa (meillä kolme lasta 2kk,reilu 2v ja 5v)...miten kumma me saadaan lapset hiljaisemmaksi kun kuitenkin lasten elämän tehtävä on leikkiä,laulaa ja tanssia...ja eikö ne äänetkin kuulu niihin??Tuntuu tosi kurjalta lasten puolesta kun koko ajan olen hyssyttelemässä ja kieltämässä,mitään ei saisi tehdä.Meillä on ihan normaalit lapset ja ihan normaalit leikit ja varmaan tekin tiedätte että välillä lapset intoutuvat juoksemaan ja se on ihan normaalia!En pysty pakottamaan lapsia istumaan sohvalle kiltisti ja olemaan hiljaa koko päivää vain sen takia että naapuria ketuttaa!

Kysynkin että miten tässä nyt pitää menetellä?Onko muilla samanlaisia ongelmia ja kuinka paljon meteliä teidän lapsista lähtee varsinkin jos on monta lasta?

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
07.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta juuri sain äsken kommenttia naapurilta, että vauvastamme lähtee valtavan iso ääni. Onneksi olemme muuttamassa pois huomattavasti lapsiystävällisempään taloon.. En tiedä tarkoittiko naapuri pahaa, mutta vähän paha maku jäi suuhun...

Vierailija
42/50 |
07.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhtähyvin voitaisiin pitää ryyppyremmin hoilotuksia "normaalina", kaikkihan nyt sen tietää, että ääntähän siitä ryyppyremmistä lähtee.

kasvattavaa jälkikasvunne asuinympäristöön sopivaksi, tai muuttakaa korpeen. ärsyttää kyllä, kun naapurin koliikkipentu pitää hereillä yötä myöten koko talon väen - ja vanhemmat vetoavat vain siihen, että kun lapset nyt tekevät näin??? Niinhän ne juopotkin tekevät, mellastavat ja joraavat läpi yön.

ulos vaan kakaraperheet ja juoppolallit, jos eivät taloyhtiön sääntöjä pysty noudattamaan!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
07.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millähän ihmeellä sitä vauvaa voi kasvattaa olemaan hiljaa, jos heräilee ja itkee? Laittamalla tyynyn pikku kasvoille vai? Hoilottava ryyppyremmi on asia erikseen, kenenkään ei ole pakko kutsua kännisiä ja hiljaisuuden aikaan möykkääviä vieraita kyläänsä, mutta nälkäänsä itkevä lapsi on pakko ruokkia.

yhtähyvin voitaisiin pitää ryyppyremmin hoilotuksia "normaalina", kaikkihan nyt sen tietää, että ääntähän siitä ryyppyremmistä lähtee.

kasvattavaa jälkikasvunne asuinympäristöön sopivaksi, tai muuttakaa korpeen. ärsyttää kyllä, kun naapurin koliikkipentu pitää hereillä yötä myöten koko talon väen - ja vanhemmat vetoavat vain siihen, että kun lapset nyt tekevät näin??? Niinhän ne juopotkin tekevät, mellastavat ja joraavat läpi yön.

ulos vaan kakaraperheet ja juoppolallit, jos eivät taloyhtiön sääntöjä pysty noudattamaan!

Vierailija
44/50 |
07.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

pahaltahan se tuntui... Varsinkin kun meillä oli silloin vaan tuo yksi 1v... mutta itki kauheasti kun oli allergiasta mahavaivoja ja kaikkemme teimme niiden eteen mutta itkua se eka vuosi oli... Naapuri kävi sitten ovella ilmoittamassa,että lapsemme itkee aivan liikaa ja äänikin on vielä ruman kovaa :'(

Noh,itse nielin kommentit,selitin kyllä ystävällisesti MIKSI itkee,mutta se ei tainnut mennä perille... Aattelin sit vaan et saahan se valittaa,niin kauan ku ei mee "eteenpäin" se asia niin ei oo mun huoli. Meillä oli kuitenkin ylä- ja alakerran naapurit ja toinen seinänaapuri tän lisäksi ja he ei ikinä meistä valittaneet,hymyilivätkin ihan nätisti vauvalle kohdatessamme.

Joten se oli VAIN sen yhden mielipide!!!

Nykyisin meillä on 2 lasta ja alakerrassa 5!! :D Pari kertaa on itsellä käynyt mielessä aamulla 7 aikaan et kylläpäs noi naapurin lapset jaksaa :D mutta IKINÄ en menis sanomaan,eikä se varsinaisesti mua edes haittaa (me vaan herätään tohon,mut eipä tarvi herätyskelloa,heh heh)

Vierailija
45/50 |
07.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsetkin on talon asukkaita ja saavat pitää normaalia lapsiperheen ääntä. Rummut eivät ole asukkaita ;D

Ja lisäksi,ei mulla tulis mieleenkään valittaa rummuista jos niitä soitettaisiin naapurissa 1-2h päivässä NORMAALIIN elämisaikaan.

16

Vierailija
46/50 |
07.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsi joka on nyt n 1v3kk ja ollaan asuttu n vuosi niiden naapurissa. Tää lapsi jolla on maailman rumin ja hirvein ja kovin ääni huutaa kuin tapettava sika edelleen melkein joka yö tuntikausia. Ja tätä on nyt jatkunut vuosi, että oon joutunut sinnittelemään n 3 h yöunilla, kun heidän hirviolapsensa huutaa ja huutaa ja huutaa ja huutaa. Olen työssäkäyvä ihminen, ja mullakin on lapsi (4v) ja oon yh. Elämä on tosi rankkaa muutenkin, ja sitten vielä yöt valvoa kuunnellen tuota hirviötä.

Ja sitten toisella puolella (asutaan rivitalossa) on perhe, jossa on liikaa ihmisiä niin pieneen asuntoon, ja perheen pojat soittaa rumpuja niin että meillä mm. on tipahtanut kynttilänjalka pöydältä kun seinät tärisee, ja torvisoittotreenit on melkein joka ilta 20-21, ja mun 4 v pitäis käydä nukkumaan klo 20.00 jotta sais nukuttua tarpeeks kun pitää aamulla tarhaa mennä. Mutta eihän se saa nukuttua kun ne soittaa niitä torvia...

Että näin Tampereella!

Vierailija
47/50 |
07.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun kerroin koiran laulavan naapurin tenavan soittoharjoituksen tahtiin(poika opiskeli jotain torvea...). Ei sitten ulina häirinnytkään. Koira säntillisesti lauloi aina torven äänen kuullessaan. :)

Vierailija
48/50 |
07.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisämöykkä ei haitannut ketään, mutta arvatkaako, kun kuopus päristelee ulkona mopollansa, niin on heti joku portailla tuijottamassa.

Meillä ihana leikkipiha talojen keskellä, mutta ei siinä uskalla ulkoilla, koska hiljaa pitäisi olla. Kaikki äänet kantautuu asuntoihin. J

Vierailija
49/50 |
07.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin naapuri takoitti, että pitää kuulla kun nuppineula putoaa mutta rajansa aina kaikella.

Jokaisella talon asukkaalla on oikeutensa ja velvollisuutensa. Usein muistetaan vain ne oikeudet ja velvollisuudet uohdetaan.

Vaikka ns hiljaisuus onkin klo 22-7, niin ei se silti tarkoitsa, että muuna aikana saa elämöidä mielin määrin.

Naapurista kuuluva meteli on ärrrrrrsyttävää kellonajasta riippumatta.

Entäs jos sillä naapurilla oli joku työ/tehtävä, mikä vaatii keskittymistä, tehtävänä?

Kyllä naapurit tulee ottaa huomioon sekä se, että ihmiset kokevat asioita eri tavalla.

Vierailija
50/50 |
07.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset saavat leikkiä ja juosta, tuskin he kuitenkann ihan koko päivää sitä tekevät ja välillä varmasti leikkivät ulkonakin. Omassa kodissaan saa myös harjoitella soittamista, tuskin sitäkään montaa tuntia putkeen tehdään. Itse olen ainakin ottanut sen kannan että päivällä saan kuunnella musiikkia kovaa, imuroida mihin aikaan tahansa tai soittaa pianoa.

Yöllä tapahtuvaa metelöintiä sen sijaan ei tarvitse sietää. Ei todellakaan tarvitse kuunnella ryyppäjäisiä naapurissa eikä muutakaan meteliä. Mielestäni myös vauvan itkut kuuluvat niihin joista voi valittaa. Siis ei mikään lyhytaikainen itku, vaan jos vauva itkee kuukausikaupalla monta tuntia yössä, ei naapurien tarvitse sitä sietää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kolme