vähän vaivaamaan jäänyt juttu.
Kun alettiin miehen kanssa olemaan yhdessä tein hänelle hyvin selväksi että haluan vähintään 3 tai 4 lasta. mies sanoi myös haluavansa ison perheen. Nyt hän sitten on pyörtänyt päätöksensä eikä halua missään tapauksessa enää kolmatta lasta. Jos se hankitaan, syy on minun ja sen että painostan liikaa tms.
Sen lisäksi menkat on nyt yli viikon myöhässä. viime viikon torstaina tein raskaustestin joka oli negatiivinen mutta ei niitä menkkoja silti kuulu. Kun olen miehelle sanonut tästä vastaus on " toivottavasti et ainakaan ole raskaana".
Haluaisin ihan hirveesti vauvan ja tekis mieli tehdä se testi mutta mitä sen jälkeen? jos se on positiivinen en tiedä uskallanko kertoa miehelle jos vaikka painostaa aborttiin :(
Kommentit (8)
Minusta ei ole suurta eroa, onko perheessa kaksi vai kolme lasta. Työläitä ne ovat pienenä joka tapauksessa. Lapsia saa alkunsa myös aidosti vahingossa, vaikka ehkäisy on kunnossa, eikä kumpikaan vanhempi ole vauvaa "suunnitellut".
Elämää voi elää myös niin, että ottaa vain vastaa mitä vuodet tuovat tullessaan, sen kummemmin pyrkimättä hallitsemaan kaikkia asioita. Loppupeleissä kun elämää ei kuitenkaan voi hallita, vaan vielä hallintaakin tärkeämpää on kyky kasvaa ja kehittyä tilanteiden ja vaatimusten tasalle. Kyky sopeutua uusiin tilanteisiin siis.
Toivotan onnea perheellenne joka tapauksessa. Tosiasia on myös, että lapsia ei hankita, lapset saadaan. He ovat lahjoja ja sittenkin vain meillä vanhemmilla lainassa.
Tämän ymmärtävät esimerkiksi monet lapsettomuudesta kärsivät tai lapsensa menettäneet.
mies sanoi myös haluavansa ison perheen. Nyt hän sitten on pyörtänyt päätöksensä eikä halua missään tapauksessa enää kolmatta lasta. Jos se hankitaan, syy on minun ja sen että painostan liikaa tms.
Ja minä olen edelleen sitä mieltä, että kyllähän sitä voi oikeasti kuvitella haluavansa ison perheen, kun ei ole mitään kokemusta lapsista eikä niiden hoitamisesta. Sitten kun ne ensimmäinen ja toinen ovat maailmassa, niin tajuaa lastenhoidosta jo paljon enemmän ja voi kertoa ihan oikean mielipiteensä asiasta. Minusta kenenkään ei pitäisi ottaa tosissaan näitä "lupauksia" mitä annetaan lapsimäärästä ennenkuin ensimmäinenkään on maailmassa.
Luulisi että miehesi sopeutuu kyllä ajatukseen vauvasta, jos sellainen on oikeasti tulossa. Tuntuu hölmöltä edes ajatelle aborttia, jos kerran on jo kaksi lasta ennestään. Tee uusi raskaustesti, itsekin plussasin viimeksi vasta n. viikko sen jälkeen kun menkat oli myöhässä. Aiemmat testit oli negatiivisia.
Jos olet oikeasti raskaana, asiaa on aikas hankala salata...
onpa kurja tilanne, mutta tuossa vaiheessa ei auta olla kuin rehellinen. JOs testi on +, kerrot hänelle, mietit etukäteen oletko valmis yh 3 jos miehellesi se on liikaa. Tiedän kokemuksesta, että tuommoinen on kaatanut hyviäkin avioliittoja. Voihan se olla miehelläsi jokin "suurperheen" kuvaus, ja pääsee mukaan hyvällä mielellä raskauden edetessä.
Itsekin ajattelin ennen lapsia, että haluaisin kolme lasta. Nyt kun lapsia on kaksi, olen varma, että tämä riittää meille. Onneksi mies on samalla kannalla.
Toivottavasti et kuulu niihin naisiin, jotka ihan itsenäisesti päättävät jättää pillerit, kierukan tms pois ja "unohtavt" kertoa asian miehelle. Halpamaista.
Mutta on totta, että on helppoa sanoa haluavansa monta lasta. Totuus tulee esiin vasta sitten kun niitä lapsia alkaa syntyä.
Jokaisella ihmisellä, sukupuoleen katsomatta, on oikeus päättää, montako lasta itselleen halua. Jos kumppani on eri mieltä, niin sitten on tehtävä ratkaisuja.
Se, mikä on oika ratkaisu, riippuu pariskunnasta.
ja mies on ollut tietoinen asiasta. Vasta kun oltiin noin 10 kertaa harrastettu seksiä ilman ehkäisyä, hän alkoi kaivamaan kortsuja kaapista etten vaan tule raskaaksi.
Itse olen juuri hakenut pillerireseptin ja nyt odottelen että kuukautiset alkavat.
Mulla oli ehkäisylaastarit käytössä mutta ne ei pysyneet kiinni jostain syystä vaan alkoivat aina repsottaa joten varasin lääkärille ajan että saan ne pillerit. Meillä kunnassa vaan on niin huono tilanne että sain ensin ajan kuukauden päähän siitä kun soitin mutta lääkäri oli sairastunut kun mun aika olisi ollu ja piti sitten taas siirtää 3 viikkoa eteenpäin.
tosiaan mies on ollut ihan tietoinen asiasta.