Tanja Karpela raskaana
huusi iltapäivälehden lööppi äsken ohikulkiessa..
Kommentit (75)
Provoilijat taas liikenteessä tai jotkut todella lapselliset nuoret aikuiset, joiden ei ainakaan vielä pitäisi lapsia itse saada aikoihin!
Tanjahan on vasta 38v. Mutta eihän kukaan tosissaan hänen ikäänsä ihmettelekkään, eihän?
mutta, mikäs siinä, jos jaksaa ja haluaa, itse en kyllä kumpaakaan... Musta on ihanaa kun lapset on jo kouluikäisiä. Mutta, onnea vaan.
Mun lapset on myös tehty, MUTTA jos ero tulisi ja ihana mies löytyisi niin voin kuvitella että ehkä haluaisin myös lapsen hänen kanssaan. Vaikka olisin ehkä jo 42-43 -vuotiaskin... Koska ei sitä koskaan tiedä miten mieli muuttuu.
No mutta mä voin kuvitella että mieli VOI muuttua jos mies tosi ihana ja jossain on ollut aikaisemminkin vauvankaipuu. Ja Tanjallakin sen verran isot lapset jo että ehkä hän on unohtanut jo vähän millaista on kun on pieniä lapsia? Itsellänikin pienin on vasta 3-v ja vauva-aika on niin tuoreessa muistissa etten välttämättä NYT hankkisi lisää lapsia.
Mutta eihän sitä tiedä miten sitä ajattelisi esim. 5 vuoden kuluttua jos olisi uusi kulta kainalossa. Ja ootkos ajatellut sitä, että voihan se MIESKIN haluta sitä vauvaa niin että puhuu sitten sinutkin ylitse:))).
48
mulle ihan se mies riittäisi sitten :). Mä en ole koskaan oikein tajunnut tuota ajattelumaailmaa, että jos rakastaa jotain niin sitten pitää heti hankkia hänen kanssaan lapsi... Kyllä mulle ihan se ihminen riittää, ei siihen lasta tarvita sitä onnea täydentämään. 47
Sain kuulla mm. sairaalalla olevani jon "näin vanha" ultrassa käydessäni. Eli kai minä "vanha" olen, vaikka kyseessä on jo kolmas lapsi. Ja täytyy myöntää, että itse pidän nyt tätä ikääni viimeisimpänä hetkenä, jolloin viitsisi ruveta lasten tekoon. Ei siksi, etteikö sitä voisi tehdä lapsia, mutta en enää jaksaisi tämän jälkeen. Nytkin vähän jo hirvittää, että mihin tässä ryhtyikään, kun ei ole tarvinnut ihan lähiaikoina esim. öitä valvoa. Mutta tämä vauva on ehdottomasti meille tervetullut ja itku olisi päässyt, jos ei tätä raskautta olisi.
Tanjalle onnea!
kumma juttu kun ihmiset tekevät elämässään erilaisia valintoja, eikä kaikki elä saman kaavan mukaan??
mutta, mulla ei ole tähän päivään mennessä ikinä ollut vauvakuumetta (ja lapsia siis 2) niin tuskin mulle sitten "vanhoilla päivilläkään" enää tulee ;). Eli sen puolesta voin aika varma olla, itsestäni siis puhun, muilla tietty voi olla ihan eri juttu. 47
35 varmasti paukkunut jo
Mä täytän tänä vuonna 34, enkä koe olevani vanha vielä aikoihin. En ymmärrä!
Onpas tässä ketjussa taas paljon haaskoja! Tekee ihan pahaa ajatella, kuinka monia noin kapeakatseisesti ajattelevia äitejä Suomesta löytyykään. Häpeäisitte rumia sanojanne ja arvostelujanne, av-mammat!
Tanja Karpelalle toivon onnea odotukseen, niinkuin jokaiselle naiselle, joka on niin onnekas, että on elämässään rakastavan miehen löytänyt ja tämän kanssa raskaaksi tullut!
t. yksinäinen lapseton ja miehetön 38v
ainakin tässä on se hyväkin puoli ettei tajan tartte ainakaan varmaan arpoa tällä palstalla tai iltapäivälehdissä, että maksaakohan sossu sille uudet auton turvaistuimet lapsille, niinkuin jotkut täällä pohtii...
Ei tosin ole sellaista kommentoitukaan. Gynekologini jopa sanoi minua "vielä nuoreksi".
Minulla myös se tilanne, että nykyisellä miehelläni ei ollut lapsia ja mies sai kovan vuosi pari sitten vauvakuumeen ja puhui minutkin ympäri lapsenhankintaan. Tosin ei se ympäripuhuminen kovin vaikeaa ollut :-). Ehkä Tanjallakin näin...? Onnitteluja heille joka tapauksessa!
Sain kuulla mm. sairaalalla olevani jon "näin vanha" ultrassa käydessäni. Eli kai minä "vanha" olen, vaikka kyseessä on jo kolmas lapsi. Ja täytyy myöntää, että itse pidän nyt tätä ikääni viimeisimpänä hetkenä, jolloin viitsisi ruveta lasten tekoon. Ei siksi, etteikö sitä voisi tehdä lapsia, mutta en enää jaksaisi tämän jälkeen. Nytkin vähän jo hirvittää, että mihin tässä ryhtyikään, kun ei ole tarvinnut ihan lähiaikoina esim. öitä valvoa. Mutta tämä vauva on ehdottomasti meille tervetullut ja itku olisi päässyt, jos ei tätä raskautta olisi.
Tanjalle onnea!
Olen sinut muutaman kerran tavannut ja sen kautta muodostanut oman mielipiteeni.
Olet fiksu, ystävällinen ja asioihin tarttuva nainen. Etkä (tietenkään) ollenkaan liian vanha äidiksi! Ehdit vielä ainakin toisenkin :-)
Sen sijaan muodostan ihan oman käsitykseni niistä ihmisistä jotka sua arvostelevat negatiivisesti, vaikkeivat ole koskaan tavanneet.
Arvostelijoita tuskin olisi niin paljon, ellet olisi kaunis.
Onnea!
Ja sanottiin jopa, että varmaan tulee kutsu jatkotutkimuksiin (downin syndrooma), kun olen niin vanha. Ei tullut, kaikki oli ok, vaikka vanha "käpy" olenkin.
T. se toinen 35 v.
ja odotan kolmattani rv 14+2.
Eli onnea vaan Tanjalle!
ja odotan kolmattani rv 14+2.
Eli onnea vaan Tanjalle!
mitätä lapsista välittämään, kun itse HALUAA...
MINÄ MINÄ
joo, tässä misassa tanja pisti paremmaksi! Sauli ja Olli ei voi olla ikinä raskaana!:D
Ei tosin ole sellaista kommentoitukaan. Gynekologini jopa sanoi minua "vielä nuoreksi".
Minulla myös se tilanne, että nykyisellä miehelläni ei ollut lapsia ja mies sai kovan vuosi pari sitten vauvakuumeen ja puhui minutkin ympäri lapsenhankintaan. Tosin ei se ympäripuhuminen kovin vaikeaa ollut :-). Ehkä Tanjallakin näin...? Onnitteluja heille joka tapauksessa!Sain kuulla mm. sairaalalla olevani jon "näin vanha" ultrassa käydessäni. Eli kai minä "vanha" olen, vaikka kyseessä on jo kolmas lapsi. Ja täytyy myöntää, että itse pidän nyt tätä ikääni viimeisimpänä hetkenä, jolloin viitsisi ruveta lasten tekoon. Ei siksi, etteikö sitä voisi tehdä lapsia, mutta en enää jaksaisi tämän jälkeen. Nytkin vähän jo hirvittää, että mihin tässä ryhtyikään, kun ei ole tarvinnut ihan lähiaikoina esim. öitä valvoa. Mutta tämä vauva on ehdottomasti meille tervetullut ja itku olisi päässyt, jos ei tätä raskautta olisi.
Tanjalle onnea!
Käsittämätöntän käytöstä, jos 35 vuotiaalle sanotaan, että on jo liian vanha. Olen 43- vuotias hyvin nuorekas nainen. Vieressäni köllii 2 kk vanha tyttäreni. Esikoiseni on jo 14 vuotias. isoveli on siskostaan hyvin innoissaan, suukottaa, hoitaa ja auttaa minua. Tyttäreni syntyi vuosi sen jälkeen kun olin tavannut elämäni miehen. Sitä ennen olin vuosia kaksin esikoiseni kanssa.
En kuullut mistään suunnasta (ystävät, perhe, neuvola, sairaala) moitteita, syytöksiä tai edes mainintoja iästäni. Olen onnellinen ihanan mieheni kanssa ja kiitollinen vauvastani.
En ole kovin vakuuttunut Karpelan älyllisistä tahi poliittisista lahjoista. Mutta naisena ja ihmisenä toivotan vain onnea hänelle ja miehelleen ja perheelleen. tToivottavasti kaikki menee hyvin - niin kuin kaikilla teilläkin nyt raskaana olevilla ja tätä viestiketjua lukevilla!
Mä täytän tänä vuonna 34, enkä koe olevani vanha vielä aikoihin. En ymmärrä!