Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ALKUVUODEN YRITTÄJÄT HELMIKUUHUN :)

02.02.2009 |

No niin leidit..pino nostettu.

Ei kun kirjoittelemaan ahkerasti!! :)

Kommentit (121)

Vierailija
81/121 |
19.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa kun olet jo siinä pisteessä : ) Hyvin siellä kaikki on .

Vierailija
82/121 |
19.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole koskaan tajunnu noita arvoja sun muita. Oon aina ihan pihalla :D

Noh, mutta ei voi muuta sanoa kuin että onnea kaikille positiivisille ja lohdutuksen sanoja negsuille..

Itse liityn tähän masentuneiden kerhoon taas. Oli keskustelukäynti tänään polilla ja siellä ilmottivat ystävällisen ankarasti etteivät ala tekemään minkäänlaisia hoitoja ennen kuin paino on laskenu vähintäänkin 15kg.. että näillä mennään. En tiedä miten nopeasti painon pudotus onnistuu mutta voitte varmaan kuvitella, että apinan raivolla mennään eteenpäin tästä lähtien.

Lähenpä tästä salille :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/121 |
19.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas rankka juttu poppins!! Miten tollasen voi antaa ehdoksi...

Mutta jos vinkin haluat niin vkossa saa pudotettua 4-8kg sairaaladieetillä, eli soppakuuri. Vedin sen itse (vaikkei ylipainoa ookkaan) ihan puhdistumielessä..ja reilu 4kg lähti. Siitä on hyvä aloittaa kun on nesteet ja kuona lähtenyt! :)

Onnea matkaan!!

Vierailija
84/121 |
19.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Hauska" huomata itsessä jo sellasia piirteitä, kun NÄPPY otsassa, jatkuva syömis halu, ja "pieni" ärtyisyys...JOTKA VIITTAAVAT ALKAVIIN MENKKOIHIN!! Ainakin mulla...

Todella mieltä ylentävää ja vaikka ei halua tarkkailla itseensä niin nuo huomaa väkisinkin!!

Ei oo hyvä päivä ei...

Mutta plussanneet nauttikaa oikeesti 8) <3

Vierailija
85/121 |
19.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

... ja plussaa tuli.

Vierailija
86/121 |
19.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiljaiseloa täällä suunnalla, kun ei mitään uutta ja ihmeellistä ole itselleen tapahtunut... Odotellaan ja odotellaan, luomusti yritetään, mutta ei ainakaan vielä ole havaittavissa luomuraskauden merkkejä.. *huokaus*

mk06: oikein paljon onnea plussasta, mahtavaa kuulla että lisää plussailijoita on tullut!! =)

MaggyOo: kysyit noista Teroluteista muutama päivä sitten. Mulla ainakin terot teki sen että yhdellä pillerillä kuukautisvuotoa ei tullut, mutta kun aloin syömään kahta pilleriä päivässä niin siitä saakka täti on tullut kylään säännöllisesti...

Poppins: aika moisen ukaasin ne on sulle antanut, en olekkaan aikasemmin kuullut että olisivat pyytäneen laihduttamaan, ennekuin aloittavat hoitoja.. Tsemppiä kuitenkin tavoitteeseesi, me tuetaan täällä!!! =)

Tsemppiä kaikille tasapuolisesti, pidetään yhtä niin jaksetaan kaikki nämä: pettymykset, piinailut, hoidot, pistokset, odotukset ym.ym!!!

Hyvää illanjatkoa! =)

Vierailija
87/121 |
20.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun pitäisi testata tänään, mutten ole edes ostanut testiä. Maanantaina vasta on veritesti, mutta pakko tämä on sitä ennen selvittää. Takana on siis PAS luonnolliseen kiertoon, edellinen yritys päätyi kohduinulkoiseen raskauteen. Minulla on luget kierron tukena, ja eilen otin viimeisen. Eilen tuntui myös voimakasta menkkakipua. Odotukset eivät ole kovin korkealla.

Tässä kierrossa olen ollut siinä mielessä "onnekas", että perhepiirissämme sattui onnettomuus, joka on pitänyt ajatukset raskaudesta poissa. Tästä kyseisestä onnettomuudesta perheenjäseneni on jo toipunut, joten uskallan ylipäänsä näin asian ilmaista. Alan olla siinä mielessä lopussa näiden hoitojen kanssa, etten uskalla enää toivoa mitään. Meiltä alunperin hedelmöittyi yli 20 alkiota. Niistä pakkaseen saatiin muistaakseni peräti viisitoista. Ekasta siirrosta saimme kaksoset, mutta siihenkin piti sulattaa pari satsia. Edellisen kierroksen kohdunulkoinen oli valtava pettymyt, ja silloinkin osa suli turhaan, eli ei saatu takaisin pakkaseen. Nyt kolmen alkion sulatus onnistui, mutta en tiedä onko kahta saatu pakastettua uudestaan. Jäljellä on siis yhdessä oljessa kolme alkiota. Käytännössä se on sitten viimeinen yritys, koska ne sulatetaan taas kerralla, ja on epätodennäköistä, että niitä saataisiin uudelleen pakastumaan.

Olen ollut niin vuorenvarma onnistumisista, etten tiedä miten selviän, jos ei enää onnistu. Olen tietysti onnekas, kun olemme kaksi lasta saaneet, ja olemme näinkin jo ihan kokonainen perhe. Olisin mielelläni sen kolmannen kuitenkin saanut. Tuntuu ihan hirveältä, että yli kahdestakymmenestä alkiosta saa vain kaksi lasta. Toki tajuan, ettei kaikille käy näinkään hyvin, mutta tämä nyt on tätä omaa napaa. Olen pitänyt tuota määrää niin massiivisena, ja luullut että onnistumme tietenkin, kun voi yrittää niin monta kertaa. Ja nyt ollaankin loppusuoralla, menkkatuntemusten kourissa, pakkasessa yksi olki.

Vierailija
88/121 |
20.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

4viljan puolesta täällä näköjään jännäillään :) Tulehan kertomaan kuinka kävi, peukkuja pidetään pystyssä!!

Poppinsille tsemppiä painoprojektiin, aika moisia vaatimuksia todellakin esittävät. Me kaikki täällä yhdessä kannustetaan sua hyviin saavutuksiin :)

Nyt olis viikon viimeinen työpäivä lusittavana. Viikonloppuna alkaa makuuhuoneen purku ja ensi viikolla uutta ilmettä kotiin :) Sitä odotellessa...

Omppu

Vierailija
89/121 |
20.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella hienoa kuulla, että hoidot oikeasti toimivat. Niinkuin esittelyssä sanoin, niin olen tullut jotenkin tosi kyyniseksi ja epäileväksi koko touhua kohtaan....

Itellä alkaa olla se aika kuukaudesta käsillä, että kohta voi taaaas alkaa toivoa herättelemään ja alkaa todenteolla hommiin. Viimeiset Clomit otan siis huomenna ja sitten toivotaan oviksen tapahtuvan.

Ja kiitos Terolut-kokemuksista! Pitänee lääkääriltä kysyä, mikä neuvoksi, jos kuukautiset eivät ala tulla säännöllisesti. Nyt siis kesti melkein viikon, ennen kuin täti tuli.... inhottavaa aina tuo odottaminen ja sitten kun pitäisi tietää, että milloin ne Clomit pitäis aloittaa.... huoh...

Onneksi on perjantai!! Nyt en jaksaisi enää yhtään työpäivää... Olen tavallaan palveluammatissa. (mulla käy ihmisiä vastaanotolla ja niitä sitten pitäisi jaksaa ohjastaa ja neuvoa)

Kertokaa kuulumisianne ja vasinkin te, joilla on ultrat tulossa!!

Kaikille hurjasti plussatuulia!! :D

Vierailija
90/121 |
20.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

saatiin eilen ultrassa aika mahtavia uutisia: KAKSOSET!! :D

Aivan ihanaa!!! :)))))

Olin jo TOSI huolissani kun ultraaja-täti varmaan 10 min katteli vaan ruutua, eikä mitään sanonut, ei kai löytänyt mitään. Toinen kokeneempi tuli sitten tueksi, ja johan alkoi löytymään, KAKSI PIKKURUISTA SYDÄNTÄ SIELLÄ HURJASTI SYKKI!!

Molemmat olivat lähteneet hyvin kasvamaan, olivat samankokoisia ja vastasivat täysin viikkoja. Itkuhan siinä pääsi kun kaikki jännitys ja stressi laukesi siihen hetkeen! Ja ne hellyttävät sydämensykkeet... oma sydän oli pakahtua!

Tää ihan uskomatonta onnea meillä nyt: kolme vuotta sitten 1.IVF:ssä myös siirrettiin kaksi alkiota, negaa, ja nyt tällä kerralla sitten molemmat urheat kyytiläiset on nyt selvinneet. Koko tämän pitkän ja kivikkoisen polun jälkeen... huh!

Nyt keskityn vain pikkuisten hyvinvointiin! Mikään muu ei tällä hetkellä kyllä päässä pyörikkään...

Voikaa hyvin, rakkaat kanssasisaret! Se tuki mitä täältä olen saanut, on ollut tosi tärkeää!

Toivon NIIN kovasti kaikille teille onnea omille hoitopoluille!!!

Raitanen ja kyytiläiset 6+3

Vierailija
91/121 |
20.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Raitanen!!! Ihana asia!

Niinpä siinä kävi, vaikken olisi ikinä uskonut, että minäkin PLUSSASIN tänään!! Vaikkakin hiukan toista haaleampi oli viiva, mutta ei mikään haamu kuitenkaan. mulla ois pitänyt olla aamulla verikoe, johon en mennyt kun ajattelin että tää on kuitenkin nega, niin paljon näitä menkkatuntemuksia on ollut... Ois vaan pitänyt mennä! Luget lopetan tänään, joten sitten nähdään onko tästä raskaudesta mihinkään.. Ihana asia että se viiva kuitenkin tuli, olin aivan varma ettei sellaisia viivoja mulle tulle enää koskaan... Maanantaina kuulen sitten veritestin tulokset, nyt pakko piinailla sinne asti, ja yrittää pitää mieli rauhallisena.. eikä nuolaista ennenkuin tipahtaa.

Vierailija
92/121 |
20.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä taas, silloin syksyllä meillä oli se IUI josta + joka muuttui negaksi hyvin pian ja siitä suoraan IVF jonoon.

Tiistaina on sitten ensi käynti tuota IVF hoidon aloitusta varten, en kyllä yhtään tiedä mitä siellä tehdään... siis että aloitetaanko hoidot heti tms. mutta selvinnee tiistaina =)

Tuttuja tällä näyttää olevan vielä ja plussiakin on tullut, joten mukavahan tänne on palata odottelemaan omaa plussaansa (jos sellaisen vielä saisi ja matkassa loppuun asti pysymään=)

Rehellisesti sanoen en vieläkään ole päässyt neula kammostani eroon, joten toivoin loppuun asti ettei näitä hoitoja tarvittaisi... mutta tässä ollaan ja jos ihmettä ei tapahdu niin ensi viikolla alkaa taas kerran kk!! Nyt kp23 joten vanhan kaavan mukaan kp24-28 muuttuu kp1

Ihania pakkaspäiviä toivottelee Maribe, joka lomailee poitsun kanssa tämän viikon =)

B-) B-)

Vierailija
93/121 |
20.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi että, täällähän on mahtavia uutisia! Mielettömästi onnea Mk06 ja Nia77!

Ja voi luoja, miten uskomatonta, että Raitasella löytyi kahdet sykkeet :))

Anen, sinäkin olet jo päässyt jännäilijöihin :)

Maribelle tsemppiä ensi viikolle!

Itse olen kanssa aika tohkeissani, sillä aloitan ensi viikolla meidän ensimmäisen IVF-hoidon pistokset. Jännittää jo todella paljon!

Vierailija
94/121 |
20.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

PLUSSALTA NÄYTTÄÄ TÄÄLLÄKIN!!! Haalea viiva, mutta kyllä se viiva kuitenkin on. En voi uskoa tätä todeksi!

Onnea teille kaikille muillekin onnistumisista tai sitten vaan onnea seuraavaan yritykseen. Erityisen onnen halauksen haluan antaa Raitaselle, sillä minullakin on hoidoilla saadut kaksoset :x .

Vierailija
95/121 |
20.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poppins, myös minulla on ollut vaatimuksena laihduttaminen. Tiesin kyllä etukäteenkin ylipainon riskit raskautta ajatellen, mutta en jotenkin omia tietojani ottanut vakavasti. Kun saman sanoi lääkäri, ymmärsin jostain syystä paljon paremmin.

Minulla on yksi tuttu, joka ravasi yksityiseltä toiselle ja maksoi itsensä kipeäksi hoidoista, vaikka joka kerta sanottiin, ettei onnistumisennuste ole kovin hyvä, kun ylipainoa on parikymmentä kiloa. Jostain syystä hoitoja kuitenkin tehtiin siitäkin huolimatta. No, tuttuni ei uskonut, ja oli itse asiassa hirveän loukkaantunutkin asiasta. Missään tapauksessa ei suostunut laihduttamaan. He siirtyivät sittemmin adoptiojonoon. En tiedä mikä mahtaa olla vaihe, kun tästä on nyt jo useampi vuosi, mutta lasta eivät ole vielä saaneet.

Itse olen lahdutellut hitaanlaisesti nyt noin 10 kiloa. Kesällä varmaan pääsemme hoitojen kimppuun taas.

Vierailija
96/121 |
20.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielettömästi onnea Nia77:lle ja 4viljalle plussista! Nia77:n kanssa muutaman viestin verran meilailtiin tuolla toisellakin palstalla hoitojen alussa eli vanha tuttu olet ;)

Ja miten ihania uutisia Raitanen sai ultrasta! Oikein tuplaonni tulossa, ihanaa :D Onnea vaan oikein kovasti.

Laihdutuksesta on myös ollut puhetta. Itselläni painoindeksi on n. 26 ja kyllähän siitä on huomautettu sekä hedelmöityshoitojen yhdeydessä että synnärillä, jossa käskettiin pudottaa painoa raskauden jälkeen. Mulla oli yksi raskausajan sokeriarvo 5% yli viitearvon (mun mielestä menee kyllä mittaustarkkuuden rajoihin...) ja sen perusteella mulla oli muka raskausdiabetes. Siks lääkärit siitä painostakin niin paljon vouhkaavat, kun 2. tyypin diabetes on yleistä muutenkin ja varsinkin jos on ylipainoa. Meni ehkä vähän asian vierestä, mutta tsemppiä painonpudotukseen vaan kaikille, joille se on ajankohtaista. Ainakin kerrankin on hyvä syy laihduttaa!

Vierailija
97/121 |
20.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vitsi, täällähän on hirveästi uutisia! Onnea kaikille plussanneille ja tuplauutisista!

Täällä piinapäiviä eletään. Vielä vko epätietoisuutta. Vaikka todennäköisyys onnistumiselle ei ole kovin suuri, välillä sitä elättelee sitä ihanaa ajatusta, jospa tämä olisi se kerta. Ja tuntee taas itsensä niin tyhmäksi kun elätteli toiveita...

Anenko se oli joka niitä menkkaoireitaan, näppyjä ym. tarkkaili. Hassua, kun tätä itsetarkkailua on niin ahkerasti harrastanut raskausoireiden toiveissa niin on oppinut kyllä tietämään montako päivää finnistä on kuukautisten alkuun. Mies yrittää lohduttaa, että "ethän voi tietää millaisi oireta raskautuessa on," aina kun näpyistä ja ärtyisyydestä valittelen. Aika suloista, vaikka silloin se lähinnä ärsyttää :P

Vierailija
98/121 |
20.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä meininki meillä täällä ainakin on!

Yhteinen kimppahali kaikille plussanneille ja Raitaselle tuplaonnesta!!! =)

Vierailija
99/121 |
21.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

..onnesta aivan tuntemattoman puolesta, kun luin teidän viestejä. Raitasen kaksosuutiset sai minut täällä vetistelemään kun olen niin iloinen.

Ja tuntuu että tässä kuussa on paljon onnistumisia!! ONNEA kaikille! Ja voimia teille joille hoidot eivät tässä kuussa tuottaneet tulosta, teidän vuoro tulee vielä. Ja sitten jos tuntuu että voimat loppuu niin yrittäkää siirtää ajatukset mahdollisimman kauas koko hommasta. Helpommin sanottu kuin tehty.. toki.

Itse huomaan ettei piina loppunut tuohon plussaan, nyt lopetin luget.. ja mietin josko se pikku tyyppi irtoaa nyt heti kun ei ole lugestroneista tukea.. Sitten vielä yli parin viikon piina että pääsee ultraan. Siinä vaiheessa varmaan hieman helpottaa.. Jos helpottaa.

Toivottavasti mahdollisimman moni meistä plussanneista pysyy raskaana..nyt pettymys olisi kyllä karvas taas aloittaa alusta parin kuukauden päästä. Mutta toisaalta nyt olisi jotain toivoa kun kerran näin pitkälle pääsi..

Mietteet on tällaiset kun oireet on niin vähäisiä, kahvi maistuu ja en ole vielä oksentanut kertaakaan. Rinnat on kyllä hellät ja hajut äklöttää. (Varsinkin kun meidän 3-vee sairastui oksennustautiin viime yönä)

Taidankin mennä aamukahvin keittoon 3 tunnin yöunen jälkeen...ja kodinhoitohuone tursuaa oksennuslakanoita ja vaatteita..Huh. Ja silti sitä

haluaa lisää lapsia : ) hullunlailla.

VOIMIA KAIKILLE!!

Vierailija
100/121 |
23.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällähän käy sellainen plussapyörremyrsky, ettei paremmasta väliä! Miljoonasti onnea kaikille plussanneille, ja Raitaselle tuplasti lisää!!

Meillä elellään tärppipäiviä. Pupuiltu on kp 8 ja 11. Tänään mennään kp 13, joten taas olisi illalla ohjelmaa... Eilen ja tänään on juilinut vasenta nivusta todella mojovasti, toivottavasti olis ovisoire. Mulla alkaa tämän aamuvuoron jälkeen viikon loma. Remapataan makuuhuonetta, joten onneksi on tarjolla myös muuta ajateltavaa. Pääsee valitsemaan tapettia, maalia, verhoja... Ja tänään pääsee purkamaan agressioita purkuhommissa :)

Yritän muistaa käydä myös kuulumisia lukemassa. Anenille tsemppiä piinailuhommiin!

Omppu

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kolme