ALKUVUODEN YRITTÄJÄT HELMIKUUHUN :)
No niin leidit..pino nostettu.
Ei kun kirjoittelemaan ahkerasti!! :)
Kommentit (121)
ANEN, 25+M28, Y 11/03 asti, hoidoissa 02/06 alkaen, 21.9.06 plussa-tytär 05/07, pikku2:sesta hoidoissa 05/08 3 inssiä-negoja. Inssi 16.2. Toukokuussa kevyt ivf.Syy: PCO
RIZZA, 27+M29, Y 04/06 asti, hoidoissa 04/07 alkaen, km 05/07 rv 5+3, 10 kiertoa clomeilla, joista säännöllinen kierto, vuonna 08 3 inssiä-negoja, 1. IVF 02/09. Syy: ovuloimattomuus.
SKIPPO, 30+M34. 08/01 syntynyt poika, clomi+tero kierrosta. Y siitä lähtien.
TEDDYMAMA, 36v+M40v. Lapset 2001 ja 2003, clomeilla( 4. kierrolla molemmissa) pikku3:n toiveissa Y n. 2005 lähtien, hoidoissa 02/07 asti, tm 07/07 ( 4. clomikierrolla) , km 01/08(3.clomikierrolla) syksystä metut, nyt eka clomikierto,vaan 1tbl (mulla toiminut vaan 2 tbl annostus). Syy: pco, miehellä ei ihan priimat kaverit, joten näillä mennään viimeistä kertaa.
OMPPU, 26+M25. Poika 09/05, jota tehtiin 1,5 vuotta; ekasta clomikierrosta. Pikku2:sta Y 1v, ekasta clomikierrosta keskenmenon 10/08. Seuraava clomikierto negaa ja nyt luomusti. Syy: tuntematon. Jotain PCO:hon epäilty, ei diagnosoitu.
PABLO1, 25+M25v. Y 04/04 saakka. Syy: selittämätön lapsettomuus, miehen simpoissa pientä hitautta. Tehty yksi IUI "luomusti" ilman lääkkeitä, neg. Nyt inssiin clomeilla+puregonilla.
SIMPUKKA76, 32,+M44, tytär 02/08, kolmen inssin ja yhden IVF:n jälkeen tuoresiirrosta. Pakkasessa alkioita, PAS suunnitelmissa.
RAITANEN, 33+M32, 1.IVF vuonna 2006,nega, pakkaseen ei mtn. Nyt 2. yritys, pitkä IVF/ICSI. PLUSSA!!
HUISKUTTAJA, 30+M30. Ed. kierrokselta tyttö 02/08. Silloin inssi x 3 - negaa, IVF/ICSI:n tuoresiirto nega, 3. PAS plussa ja lapsi kotiin saakka.Siinä erona edellisiin oli pitkäviljely ja lääkkeelinen kierto.Nyt soittelin uuden kierroksen aloitusta varten aikaa, parin vkon päästä suunnittelukäynti.
MIRGGU, 24+M30. Y 07/07, terolut aloitettu 12/07. Jatkuu edelleen, clom hexal oli mukana muutaman kk:en (tuloksetta), lapsettomuus tutkimukset aloitettu syksyllä-08. Nyt odotellaa kutsua lapsettomuus hoitoihin.
MARINE, menossa 3. icsi. Tokasta hoidosta poika 10/07, nyt toiveissa pikkukakkonen. PLUSSA!!!
ATWOOD, 27+M30. Y 6/07 asti, hoidoissa syksy/08. Syy: selittämätön. Kierto säännöllinen ja ovuloin luomustikin. Klomeja kokeiltu 3:ssa kierrossa, 2 X IUI-negaa. Suunnitteilla vielä yksi inseminaatio ja sitten IVF.
RISTILUKKI, 23+M25. Y keväällä 3v. Ensimmäiset clomit takana, tarkistaa onko putket auki. :/ Odotukset korkeella!
RVSR, 32, lapsettomuus vuonna02-03, 03 parisuhdekriisi->e-pillerit 7kk. Pillerit lopetin 01/04, 10/04 syntyi luomuna esikoinen. Epäiltiin ovulaatiohäiriötä, mutta tilanne ratkesi onnellisesti.
Kakkonen toiveissa, lopetettiin ehkäisy keväällä 06, hoitoihin 10/08. 10/08 PCO-diagnoosi. Sain clomit. Ehdin syödä yhden kierron, sitten tuli simppatestien tulos -> ICSI, liikkuviakin, mutta hedelmällisyys alentunut ja lisäksi löytyi vasta-aineita.
CHRISTINE76, 32+M32. Y 00 alk., hoidoissa 03 alk, yksityisellä 3xIUI, 2xIVF, 2xPAS, joista tuo viimenen toi pojan 06/06. Tammi IVF nega.
ZAAGA, 24+M28 Y 06/04 asti, Tutkimuksissa/hoidoissa alk. 01/06 julkisella puolella ja yksityisellä vuonna 07 3x clomit-metforem, vuonna 08 1x clomit+metforem ja 1x Inssi kaikki negoja. Syy:PCO. Huhtikuulle 09 suunnitelu IVF hoitoa varten.
JAANA.P3, 27+M32. Luomusti 4-vuotias poika. Pikkukakkosen Y takana 3v, 1 inssi tehty ja IVF jonossa,aikaisintaan elokuussa.
POPPINS, 24+M32, Y 04/07 asti. Tutkimuksiin 04/08, kierto heittelee ja miehellä hieman epäilystä omista kavereistaan. Kierron pituudesta huolimatta tapahtuu ovulaatio, mutta miehellä siittiöitä niin vähän, ettei onnistu ilman hoitoja. IVF-jonoon 11/08, eka suunnittelukäynti 3vkon päästä. Puoli vuotta jonotusta...
MIIULAINEN,
NIA77, 4.2 Eka IVF. Takana inssejä. Luomulapsi 7,5v sitten. Y 3v pikku2:sta.
MK06, 4.2 punktio. 6.2siirto.
MINSKI82, 26+M25. Esikoisesta Y 3v, hoidot 10/06, jossa 3inssiä, 1icsi-hoito, josta saatiin tytsykkä10/07.
nyt uudet hoidot toisen lapsen myötä ens kuussa. Kunnallisella ollaan.punktioita yms mennään avalle.
MAGGYOO: 25+M25, Y 03/08 asti. Syy: PCO. Nyt Metforem 1500mg/vrk + Terolut + Clomifen 2tbl annoksella.
kiitos zempeistä!!
Hienoa pohdintaa poppins! Muistan kans kun toivoin ja rukoilin, että vika olis mussa eikä miehessä...näin päin se on helpompi(?) hoitaa..ja varsinkin, kun me päätettiin, että meillä hoidot rajoittuu siihen, ettei luovutettuihin lähdetä. Ja mietin myös, että entäs jos miehellä ei ookkaan simppoja tms...ja sitten sitä että kuinka mies on mun rinnalla aina vaan vaikka vika on mussa!! Se on hienoa..snif!
Ja kyllä, näkee maailmaa myös eri silmin, lapsiin nähden varsinkin..ja osaa arvostaa elämän alkamista aivan eri tavalla, se ei todellakaan ole itsestään selvyys!
Oikein ihanaa vkon alkua kaikille...nää piinapäivät on musta kamalia..mää kuiteskin yritän olla kovasti miettimättä, kun asialla ei nyt mtn voi mitä siellä tapahtuu ja mitä ei..huomenna alotan Luget tukemaan. Niin 100 ja yksi asiaa pitää mennä täydellisesti vielä että elämä tästä lähtisi alkuun..
Piinailuun siis.
mk06, samoilla piinapäivillä mennään! mullakin oli punktio 6 pv ja sitten siirto 8.2. Ja viimeisiä piinapäiviä viedään... Meillä tosin on testi vasta perjantaina, jostain syystä haluavat tasan 14 pv.. enkä kyllä uskalla testata ennen sitä =))
Onkos sulla millaset fiilikset? Täällä jomottaa alavatsaa, menkkakipujen tapaista juilintaa, ja siitä syystä mieli hiukan alakuloinen ja valmistaudun siihen negaan.. ettei satu niin kovin. Laitahan kuulimisia kun keskiviikkona saat tietää kuinka hoito on onnistunut!!
Kauan pregnylin otosta munis irtoaa NOIN?
Kun mää pistin la:na klo 21 ja tänään klo 13 oli inssi eikä ollu vielä irronnu..eikä mtn pahempia tuntemuksia siihen suuntaan muutenkaan ole. Siis aikaisemmin v.loppuna oli enemmänkin sellanen olo, limoili niin pirusti ja alamasua turvotti!
Nyt tää itsensä tarkkailu sit alkaa näköjään, että mää inhoon tätä..!! Nyt yritän lopettaa...
Nialla ja Mk:lla on jännät pvt, ZEMPPIÄ!!
Huom Nia..toi juiliminen voi olla myös hyvämerkki ;)
Heippa kaikille ja plussaonnea.
Meille ei sittenkään toinen inssi tuottanut tulosta. Täti kurvas tänään paikalle. No eipä tullut yllätyksenä taaskaan. Tähän on jo tottunut.
Nyt olen ajatellut pitää matalaa profiilia jonkun aikaa. Se oli toinen ja samalla viimeinen inssi, jonka julkisella sektorilla saamme. Aikaisintaan elokuussa sitten IVF hoitoa aloitellaan mikäli tulosta ei kotioloissa sitä ennen synny.
Tänään päätin, etten enää merkaa kuukautisiani kalenteriin enkä laske päiviä... Nyt saa riittää se suorittaminen. Eli autuaasti nyt pakotan itseni unohtamaan että menkat alkoivat tänään. Katotaan kuinka onnistun. Tsemppiä muille hoitoihin!
Jaanalle pahoittelut tädistä :( Toivottavasti tuo "unohtaminen" onnistuu.
Anenille tuhannesti tsemppiä piinailuun. Tiedän tuon itsensä tarkastelu -vimman, joka osaa todellakin ärsyttää. Mutta kun ei sitä osaa olla ajattelemattakaan :)
A-L:n ajatukset kuulostivat kovin tutuilta. En minä ainakaan halua kaikkien tietävän yrityksestä, vaikka tuskin tuo mikään yllätys kenellekään on. Ne pettymykset on aina tosi kovia, enkä minä halua niitä puida muiden kanssa. Välillä tuntuu, ettei mieskään jaksa kauheesti sympatiseerata :(
Oma napa: viimeinen clomi lähti tänään. Hauskaa, että edes nämä alkukierrot menee nopeesti, kun loppukierrot on "vähän" hitaita. Joku kyseli clomioireista: mulla ne alkaa pari päivää vikan napin jälkeen. Kuumia aaltoja ja kuvotusta. Tietääkö muuten kukaan, joko clomeja saa apteekista? Mun nappulat loppuu taas tähän kiertoon, joten uusia pitäis löytää jos mönkään menee. Pitäisköhän alkaa miettiä sitä tupla-annosta, jos ei vieläkään tärppää? Sitten täytyy kyllä varata seurantaultra, nyt mennään ilman.
Nyt jatketaan töitä, palataan taas!
Omppu
Kiitos päivityksestä! Sen verran muuttaisin tietoja, että mies on 30v.
Mulla on nyt sellainen tilanne, että torstaina lopetin Terolutit, mutta nyt ei kuulu menkkoja? Siis sunnuntaina tuli pientä tuhruvuotoa ja eilen maanantaina oli jotain havaittavissa (siis kokoajan todella vähäistä ruskeaa), mutta nyt ei kyllä mitään.
Kävin verikokeissakin, ku nyt olis tosta sunnuntaista laskettuna 3.kierron päivä. Kerroin siellä terkkarillekin tilanteen ja sekin vähä ihmetteli.
Kyllä kai kuitenkin Terolutien pitäis saada menkat säännöllisiksi? Aikanaan, kun niitä söin, niin oli sään.menkat....
Onko kellään muulla ollu tämmöstä?
No, nyt ei auta ku oottaa, ja tänään otan ekat Clomit!! Ja sitten kohta alkaa taas kunnon piina-hetket.
Ihme kyllä, tää odottaminen ja jännääminen tarttuu teistä!! Tuntuu, että olisin jo nyt paljon positiivisempi...
Anen: 36 tunnin kuluttua piikin pistämisestä tehdään joko inssi tai sitten punktio. En tiedä miten munasolun irtoaminen suhteutetaan siihen, mutta sitä 36h painotettiin meille, että piti olla tarkka aika.
voi voi, sekoilin päivien kanssa, eli siis siirto 6.2 ja punktio 4.2... sori :p
Joo muistan kans ton 36h, mutta irtoomisella on vissiin joku haarukka pistämisestä..ois pitänyt katsoa pakkausselosteesta.
MaggyOo, mulla auttoi terot aikanaa, mutta sitten teho lakkasi..eli menkkoja ei tullutkaan, saattoi mennä jopa toista vkoa ennen kuin alkoivat. Vaihdettiin primoluteihin ja ne on tehonnu tosi hyvin! Zemppiä tähän kiertoon!! Ompulle myös.
Mää jännään nyt ettei vaan tuu taas mtn kystaa tms..viimeksi kun tuli vei sairaalaan tiputukseen ne kivut..no mitä sitäkään etukäteen pelkäämään! Mulla vaan tuppaa jäämään tää "Ovis"/munasarja kipu aina hoidon jlk päälle...ja siitä sit kerran se yltyi sietämättömäksi tuskaksi pyörtymis pisteeseen asti.
Joskus oon miettinyt et mitähän syöpää nää hoidot tulee tulevaisuudessa aiheuttaan, kun ronklataan ja ultrataan kaiken aikaa ja hirveitä hormonimyrkkyjä popsitaan ja pistellään koko ajan...
No kai sitäkin murehditaan sitten vasta..
Olipas positiivinen viesti taas..sori! Hih..
Ihanaa aurinkoista KEVÄÄN odotus päivää! Kohta on MAALISKUU!
Melkein parin vuoden yrittäminen insseillä takana ja nyt eka IVF tuotti tulosta.
Paksuna ollaan! Hoitaja juuri soitti ja arvot oli niin koholla
sanoi ettei pitäisi olla kemiallinen, kohdun ulkopuolinen tai muuta.
Itkua tuherran täällä työpöydän ääressä : )
Voimia kaikille ja onnistumisen toiveita muillekkin!
Toivottavasti sullakin olisi sitten yhtä hyviä uutisia.
Hurjasti onnea plussasta mk06!! Ihana kuulla välillä plussauutisiakin!
Itsellä jännittää ihan kamalasti, ja mitä enempi asiaa mietin, niin sitä enempi tuntuu muka että menkat alkaa.. eo voe. Kaksi päivää vielä. Toivoisin nii-iin että pääsisin näihin plussapuhureihin mukaan. Toivottavasti riittää plussat tuolle siirron päivälle mullekin =)
Ihania positiivisia uutisia:)
Harvakseltaan oon nyt ehtinyt täällä jutustelemassa käydä, mut itsellä sellainen tilanne menossa et kävin tänään ultrassa. Nyt oon siis syöny clomeja 5pv ja pistänyt 2pv ja sain lisää jatkoa puregonin pistämiselle 2pv. Maanantaina olis sitten inssi. Ihan kauhea vaan, että mulle on ongelma tuo pistäminen. Oon itse hoitoalan ihminen ja sairaalassa töissä, mut en kerta kaikkiaan pysty itseä pistään. Oon pyytäny töissä työkaveria pistään... Saa nähdä miten onnistuu pregnylin laitto, vaikka pistäminen nyt ei sinänsä ongelma, kun ammattiin kuuluu.
Se lääkäri selitti jotain, että mulla olis vasemmalla munasarjassa 13mm ja oikealla 11mm eli mitähän se tarkoitti????? En hoksannu kysyä siinä tilanteessa tarkoittiko munasolujen kokoa vai mitä. Mitä ne yleensä mittaa?
Mielettömästi onnea mk6 :) Alkoi ihan kiinnostaa, että paljonko sun hcg-arvo oli, kun hoitaja piti sitä niin korkeana. Muistatko? Ja entä minä pp:nä testi tehtiin? Itselläni oli verikoe tasan 2 viikkoa punktiosta ja arvo oli tällä kertaa n. 190. Viimeksi samana pp:nä arvo oli 92 ja silti raskaus sujui hyvin loppuun saakka. Tänään on rv 5+1 eikä edelleenkään mitään oireita...
Tsemppiä myös muille piinailijoille ja lohtuhalit negan tällä kertaa saaneille :(
Ompas hyviä uutisia!! ONNEKSI OLKOON MK06 8)
Pablo...munis pitäs olla n.18mm et on kypsä ja ns.ihanne, eli sulla oli toisella puolen 13mm ja toisella 11mm ja optimaalisesti n. 2mm kasvaa per pv. Eli kun pistelet vielä 2pvää niin kasvaa vielä noin 4mm :)
Mulla oli silloin viime ke:na 12mm ja pistelin myös pari lisä päivää ja ma:na oli 19mm.
Onnea inssiin! ja tervetuloa piinaamaan!
Alamassu ollu kovin kipunen...ihan sellanen kystaolo...auts...toiv. et se tästä.
Anen pp 2
Lisää plussia, tämähän kuulostaa hyvältä!! Tarrasukkia massuun! Hienoa, että hormoonit oli korkealla.
Anenille tsemppiä, ettei olisi mitään ikävää nuo vatsakivut.
Omaan napaan kuuluu tällä hetkellä tärppipäivien odottelu. Menossa kp 9, eilen aloitettiin harjoitukset, kun mies on pari seuraavaa yötä poissa kotoa. Ainakaan vielä ei ole clomioireet ilmestyneet, toivottavasti eivät kovin pahoina tulekaan. Ovista en aio tikuttaa, kun en ole vielä kertaakaan niistä ymmärtänyt hevon kukkasta. Fiiliksellä mennään, pitäisi vaan yrittää olla ottamatta stressiä. Meikäläiselle se on tunnetusti liki mahdotonta. Nyt jo kauhulla odotan loppukiertoa, kun se on niiiiiiiiin pitkäveteinen. Jos vaikka alkaisi keskittyä huushollin laittamiseen kevätkuntoon, saisi jotain muuta ajateltavaa ainakin hetkellisesti.
Nyt työn touhuun, nää aamuvuorot on niin tuskallisia :O
Omppu
Paljon onnea mk6, aivan mahtavaa!!!
Kuulumisia:
Täällä mennään "jo" rv 6+2 (tai neuvolan laskuopin mukaan 6+6...). Oireita oli alkuun jonkin verran, nyt ne on vähentyneet, ja sehän vähän tietysti painaa mieltä. Ultra on tänään, toivon, että siellä on vain hyviä uutisia meille! Niin pitkään en usko yhtään mitään varmaksi, ennen kuin siinä monitorissa nään elämää...
Tsemppiä ja jaksamista kaikille, etenkin negan nyt saaneille. :(
En pystynyt kysymään kun meillä duunissa kaikki kuulee kaikkien puhelut ja kysyin vain että onko mahdollista että on kemiallinen tms.
Hoitajan vastaus oli siihen että arvo on sen verran korkea ettei syytä huoleen ole.
Testi tehtiin 14 päivää punktiosta ja 12 päivää istutuksesta.
Mullakin on paljon laimeammat oireet kuin viime kerralla. Ekasta raskaudesta sain kauhean flunssan, vatsa oli aivan sekaisin ja yökkäilin monta kuukautta...ajoin muovipussi sylissä moottoritiellä duunin.. ja naama silti aivan messingillä. Ehkäpä tuo taas edessä.
Nyt täytyy toivoa että kaveri pysyy vatsassa. Marinella tuo hcg-arvo kuulostaa tosi hyvältä! Nyt tämä piinaus jatkuu ekaan ultraan, silloin vasta uskon että tämä on totta..se on sitten 11.3 aamulla.
Luulen että meillä syy tärppäämiseen on suurelta osin paitsi onnistunut
hoito, myös mun rauhallinen mielentila! Lama on saanut aikaiseksi sen että mulla ei ole duunissa hullun kiire koko ajan.
Joten yritetään olla stressaamatta turhista! Itse muutin myös elämäntapoja, aloitin taas ulkoilemaan, lepäämään ja lopetin turhan punaviinin tissuttelun. AIkaisemmin kodin piti olla tip top, nyt jätän sotkun yöksi keittiöön ja menen nukkumaan.
Kaikille jaksamisia hoitoihin ja niiden odotteluihin!
Pää pystyyn Anen!! Ei sitä tiedä jos onni potkii =) hieno juttu että miehen heput oli hyvää tavaraa vaikka vahinko tulikin :D
Sillon, kun me aloteltiin näitä lapsettomuustutkimuksia syyn selvittämiseksi, mulla kävi monet kerrat mielessä että miten sitä reagoi siihen lopputulokseen. Mietin, että pystynkö ikinä antamaan itelleni anteeksi jos "vika" on mussa. Ja kerran juttelin ystäväni kanssa aiheesta ja hän pahaa aavistamatta heitti kommentin ilmaan, että entäs jos vika onkin miehessä ja itse alkaa miettiä, että miksi käydä läpi vaikeat asiat jos itsessä ei ole ns. vikaa... Mä muistan sen hetken niin hyvin, koska vaikkakin olin sillon ja olen edelleenkin täysin eri mieltä asiasta ja olen sitä mieltä että mies on mulle se oikea, se ajatus meni kuitenkin päähän aika lujaa. Varsinkin kun siinä vaiheessa ei ollut mitään käsitystä, miten asiaan reagoisi...
Nyt tämä kaikki tuntuu jo niin vahvasti omalta elämältä, etten mä edes muista enää sitä aikaa kun alettiin yrittään raskautta eikä käynyt mielessäkään että jotakin saattais olla vialla...Jos jotain hyvää asiasta on saanu, on se että mä arvostan lapsia helvatan paljon enemmän kun ennen. Tulee väkisinkin katsottua niitä pikkusia ihan eri silmin ku aikasemmin. Ja lapsettomuus on aikassut silmät monen asian suhteen.
Oikein vihaksi pistää toisinaan kun kuulee typeriä kommentteja lapsista ja lasten saamisesta ja miten jotkut on upsis vaan tullut raskaaksi kolme kertaa ja aina tehnyt abortin "kun en mä vielä niitä halunnu" =( Jotkut vaan ansaitsis niin paljon enemmän tulla äidiksi ku toiset......
En tiedä, miksi kirjotin tuon tänne =) tuo asia on pyöriny mulla päässä nyt muutaman päivän ja kaipa se piti saada ulos =D
Taidanpa mennä tekemään ukolle apetta. Mukavaa iltaa kaikille!