**Elokuiset Leijonanpennut vko6**
Heippa!
Aloittelin uuden viikon.
Kävin tänään nt-ultrassa ja kaikki oli hyvin : ). Pieni sieltä meille vilkutteli.
Sain jo rakenneultra ajankin rv20. Laskettuaika aikaistui 12.8 ja viikkojakin siis nyt enemmän. Mielestäni viikkoja lasketunajan mukaan 12+5 ja sieltä sanottiin 12+6. Olipa aika paljon muuttunut 5viikon aikana : ).
Matkapahointi taas alkoi uudelleen voimakkaammin vaivaamaan =/ ja väsymys on aika kaamea.
Mutta nyt lähdettävä töihin! Mukavaa viikon alkua kaikille!
Paula
Kommentit (35)
Ihan hyvin on mennyt ainakin toistaiseksi. Mitä nyt pieniä kauhehtkiä tuli koettua keskiviikko aamulla. Olin juuri herännyt ja mietin että, jee nyt on melkeen se 2 vrk mennyt, joten suurin riski on takana, no siitä sitten vessaan aamupisulle ja pyyhkiessä paperissa onkin verta.. No eipä tarvinnut paljon töihin lähteä, iski semmoinen epätoivo ja paniikki etten töissä olis muuta tehnyt kuin vessassa istunut. Selvisin kuitenkin säikähdyksellä ja aamupäivällä ei tullut enää mitään, silti olin vainoharhainen iltaan asti.
Maksimissaan viikko menee ja sitten tiedätään mitä tuleman pitää. Ensi viikolla ei varmaan tule muuta tehtyä töissä kun kytättyä milloin puhelin soi...
Noista äippävaatteista on ollut juttua ja minähän olen jo varmaan kohta kuukauden päivät pitänyt mammahousuja, kun tuo maha on ollut niin turvoksissa. Ei mitään mahdollisuutta mahtua omiin farkkuihin. Muutamia paitojakin kävin ostamassa, mistä nyt ei heti arvaa että ovat mamma mallia. Kyllä meillä vauvauinnissakin jotkut kysyivät jo 3 vkoa sitten että onko teille vauva tulossa...
Molemmilla kerroilla olen aiemmin ottanut äitiyspakkauksen, tosin nyt en ota kun se kakkosen jäljiltä on varastossa käyttämättömänä ja viime vuoden mallia. Onneksi en viimeksi vielä ehtinyt tuplarattaita ostamaan, kun siellä ne nyt olisivat tyhjänpanttina vuoden päivät olleet. Nyt taitaa kuitenkin olla vielä tarvetta kun esikoinen täyttää 2. Ajattelin kyllä myös ostaa vaunuihin sellaisen seisomalaudan, vai miksi sitä nyt sitten kutsutaan. Mietin vaan miten saan siihen pikkuruiseen lastenhuoneeseen mahtumaan lastensängyn. Esikoinen nukkuu vielä pinnasängyssä, kun ajattelin ettei tarvitse sitä sitten suotta purkaa pois, nukkukoon siinä sitten elokuulle asti.
Mutta tässä nyt jotain ajatuksia tällä kertaa.. pakko kai palata työn ääreen..
Pihlis + Neppajymy rv 11+4
Kiva kuulla Pihlajankukan tilannetiedot :) pidetään peukkuja että hyvin jatkuukin.
Äitiysvaatteista ja -pakkauksesta.. Ite löysin viime raskaudessa KappAhlista paritkin tosi kivat housut, mutta paitoja heillä ei ollut ollenkaan varsinaisia mammamalleja koska kuulemma muoti oli nyt niin sen mallista että isolla mahallakin voi pitää - eli tunikoita pääasiassa. Mut ostin sieltä tosiaan mustat farkut resorivyötäröllä, aivan huiput. Ja sitten mustat suorat housut pikkujouluaikaan, tosi siistit ja mukavat päällä. Tulen varmaan pitämään molempia taas, ei paljon kuluneetkaan.
Äitiyspakkauksen ajattelin itse ottaa kyllä, vaikka vasta toinen onkin tulossa. Meillä on ollut aika paljon vaatetta lainassa tutuilta, ihan kiva saada omaa varastoakin lisättyä. Siinä lainaamisessa ja palauttamisessakin on oma hommansa, ja sitten että pitää selvillä että mitkä vaatteet oli keneltäkin. Ja rattaat pitää varmaan itekin hommata tuplat, oon suunnitellut vähän kyseleväni tuttavilta että tehtäiskö vaihtarit meidän vaunujen kanssa... :)
Täällä tulee lunta niin hirveästi että meinasin pyörtyä aamulla kun katsoin ulos. Pitää käydä putsailemassa auto vielä kun tyttö nukkuu, siihen nimittäin kuluu nyt kyllä ihan kiitettävästi aikaa... pitäisi mennä hoitopaikkaan tutustumaan kahden jälkeen, eilen piti mennä alunperin mutta iski se migreeni.
Juu mutta nyt hommiin. Mukavaa viikonloppua kaikille!!
Tolleroinen rv 13+0
ps. nostin tuon esittelypinon, jos joku ei ole sinne vielä kirjoittanut omia tietojaan niin ei muuta kuin pinon jatkoksi vain :)
Olen tässä joutunut odottelemaan että milloin pääsisin liittymään joukkoonne kun la selvisi meillä vasta nyt. Meille on siis tulossa toinen muksu ja la on 10.8. Saimme ensimmäisen lapsen 12.3.08 hoitojen avulla ja ihan ei uskottu että näin helposti toinen tulisi. Mulla ei ehtineet kuukautiset alkaa esikoisen imetyksen jälkeen ja 3 viikkoa sitten aloimme ihmetellä kun vatsa meinaa pyöristyä. Testi olikin iloiseksi yllätykseksi plussa ja enää ei tarvitse murehtia uusista lapsettomuushoidoista:)
Äitiysvaatteista sen verran että viime raskaudessa käytin kälyn vaateita mutta nyt hänkin on raskaana joten olen koittanu ettiä itselleni housuja nettikaupoista kun seinäjoella ei esim. h&m myy mammavaatteita. Omat housut ei mahdu enää kiinni vaikka viikkoja vasta 13+4 ja tilasin mammabellasta farkut mutta tilaustani ei ole ainakaan vielä noteerattu mitenkään (ei ole tullut tilausvahvistusta). Täältä olen kaupoista löytänyt niin kalliita housuja että en viitsis sellaisiin satsata kun tämä lapsi saattaa olla se viimeinen. Ehkä pitää matkata toisaalle shoppailemaan.
Onnellista odotusta kaikille
-Paju, höpöakka ja pikkunasu rv 13+4
Ihan oli pakko tulla kertomaan että ihan varmasti tunsin tänään kunnon liikkeet vaikka viikkoja vasta 14+1. Kolmas raskaus, joten se varmaan vaikuttaa asiaa. Ihanaa!
Mistä Kap Ahl liikkeestä olet löytänyt äippä housuja? Raision Myllyn liikkeestä kun kyselin niin sanoivat ettei heillä äitiysvaatteita enään valikoimissa.
Sumuista ja märkää lauantaita kaikille.. Ainakin täällä Etelä-Suomessa on ihan maidonvalkea keli ja märkää kuin missä.
Pihlajankukalle tsemppiä tulosten odotukseen! Onneksi tuo vuoto meni ohi, varmasti säikäytti!
Pajulle tervetuloa mukaan juttuihin, olikohan muitakin uusia tullut? Jos oli, niin kaikille tervetuloa :) Ihana luomu-ylläri tuo Pajun uusi raskaus, varmasti uskomaton fiilis! :)
Nikkuliina: käsittääkseni Tolleroinen oli jo edellisen raskauden aikana hankkinut nuo KappAhl vaatteet. Sano Tolleroinen, jos olin väärässä! Tosiaan sekä Lindex että KappAhl ovat lopettaneet äitiysmallistonsa.
ja ihanaa, että olet jo tuntenut liikkeitä!!
Kävin eilen katsomassa Stokkalla Mamalicious vaatteita. En vaan löytänyt sieltä niitä helmikuun etutarjousvaatteita olleskaan! Ovatko muka jo menneet kaikki, vai eikö Jumbossa vaan ollu? Siellä olis ollut pari aivan tosi kivaa paitaa, mutta rahatilanne on tällä hetkellä sen verta onneton, että ei pystynyt ostamaan. Jospa muutaman viikon vielä malttaisi ja hankkisi jotain sitten keväämmällä.
Täälläkin odotellaan, että liikkeet alkaisi tuntua.. Saattaahan siihen vielä mennä monta viikkoa. On vaan niin "tyhmä" ajanjakso raskautta tämä, kun ei konkreettisesti itse tunne vielä vauvan liikkeitä ja ihme kipujen tullessa sit vaan pohtii, että onko kaikki ok... Neuvolakäyntejäkin on tässä vaiheessa niin harvoin. No ensi viikolla pääsee kuuntelemaan sydänääniä, kun on lääkärikäynti.
Hyvää viikonloppua kaikille!
Penne ja pieni 12+ jotakin
Tunsitko ihan potkuja, vai niitä kuplimistunteita?? Jos ihan jo potkuja, niin mistä lähtien alkoi tuntua kuplintaa? Ihan mielenkiinnosta kyselen, kun kovasti odotan itsekin liikkeitä saapuviksi :) Esikoisen kohdalla liikkeet alkoivat tuntua kunnolla (potkuina) vasta rv 20, istukka tosin oli edessä vaimentamassa. Toivottavasti nyt tunnen liikkeet jo aiemmin. Istukan sijainnista kyllä ei ole hajuakaan, eivät suostuneet kertomaan sitä np-ultrassa.
penne: Kyllä Jumbon stocmannilla oli nehelmikuun äitiysvaatteet. Ne oli siinä lelu/urheiluosaston eteen tulevien hissien edustalla. Samasta paikasta löytyi britaxin isofix kaukalo ja jalusta todella halvalla yht. 195 e.
ostin kyllä ihan normi hintaisen ihanan mama-licidus pitkän toppineuleen, jota varmasti pidän raskauden jälkeenkin. Noi tarjous farkut ei istunut mulle, t-paita olisi ollut ihan jees, mut jäi kauppaan.
Jos kenellä PO.P liike lähettyvillä, niin siellä on ihan kivoja mammavaatteita ja nyt monet 50-70%.
Äitiyspakkausta en todellakaan harkitse edes ottavani., Esikoisen kohdalla se oli ihan ok, mutta silloin huomasi että itselläni jää sellaiset vaatteet pitkälti käyttämättä. Molemmilla pojilla on kuitenkin tallessa oman vuoden haalarit ja makuupussi. Niitä saa irrallaan ostettua vauvapalstalta tai muusta vastaavasta.
Vaunut nyt on kiikaroinnin alla. Todennäköisesti haluan kapeat (kai suunnilleen kapeimmat) teutonian fun yhdistelmät. Uutena en osta, joko käytetyt max 2 v. vanhat tai sitten matka saksaan. ;) Aika kalliit nuo oli tilattunakin eli käytetyt käy ihan hyvin.
Jeela ja menninkäinen 11+5
Piti rueta ihan rueta kirjoittamaan tänne, kun olette noista äitiysvaatteista puhuneet, itse tilasin ellokselta joitakin vaatteita. Olen todella tyytyväinen farkkuihin, yleensä on hankalaa löytää sopia kun aina joutuu lyhentämään ku en mikään pitkä ole, mutta nämä farkut oli kuin tehty minulle, positiivisesti yllätyin että näin hyvät saa tilaamalla. ja muutenkin kun muutamia paitoja tilasin niin ne oli tosi hyviä, luulin jo että joudun kaikki paulauttamaaan mutta ei tarvitsekkaan.
Äitiyspakkauksen meinaamme ottaa onhan kumminkin esikoinen tulossa. Vaikka tutuilta varmasti saa kaikennäköistä ja ei se raha ole kummiskaan niin iso niin sama ottaa pakkaus.
Täälläkin todella innolla odotellaan ensimmäisiä potkuja ja tuntemuksia vaavista :) Tosin neuvolan täti sanoi että saan vielä ehkä kuukauden odotella kun ensimmäinen raskaus on, mutta eihän sitä koskaan tiedä milloin sitä ensimmäisen kerran tuntee, jokaisella varmasti se on hyvin yksilöllistä. Kyllä tuntuu että aika menee nopeasti rv 14+3, just miehelle sanoin että kohta sitä jo odotetaan että lähdetään synnyttämään :D hassultahan se vielä tuntuu ajatus mutta nopeeta se menee.
Tuntuu ikuisuudelta kun seuraava ultra on vasta maaliskuun lopussa, tahtoisin jo nähdä miten pikkuinen on kasvanut, ei se kummiskaa ole sama kun neuvolassa kuunneltiin "vain" sydänäänet, olihan nekin ihana kuulla mutta sitä odottaa että näkee. Melkein muuten tuli vielä kyyneleet silmään kun kuuli että pieni sydän sykkii siellä.. hi hii
Mutta pitänee lähteä saunaa lämmittämään ja vähän iltapalaa ottamaan..
Niistä liikkeistä...
Kuplintaa olen omasta mielestä tuntenut ihan jokusen, mutta töissä kun perjantaina istuin tuntui ihan selvä muljahdus. Ei oikein mennyt suolisto kuplien piikkiin. Kahdessa edellisessä raskaudessa liikkeet olen tuntenut (ekassa) rv 20 tietämillä ja (toisessa) rv 17 aikoihin.
Tiiä sitten tekeekö kova liikkeiden odotus mieleen jo kepposet..
No puoltoist viikkoa ja päästään sinne kontrolli ultraan (18.2).
Rv 14+2
mulla viime viikolla oli aamuyöllä ihan sellaisa kuplimis fiiliksiä. Aina ajattelin että nyt ne loppui, mutta ei jatkui taas, maksin kyljelläni sängyssä. Ne oli vain kuitenkin oletettavasti suoliston kurinoita, olen joskus ei raskaana ollessakin havainnut että, hei aivan kuin vauvan alku liikkeet mahassa. :) Jos oikein muistan esikoisesta tunsin joskus vk 20-21 ja tokasta n. vk 17.
jeela ja menninkäinen 11+5
Heipä hei kaikille!
Odotamme perheeseemme kolmatta lasta, tyttö 2004 ja poika 2007. Kolmatta kerittiin toivomaan melkein vuoden päivät ennen kuin tärppäsi (kaksi ensimmäistä sai alkuna heti!). Tai siis olihan meillä myös keskenmeno 05/2008, joten kauheasti ei ole uskaltanut iloita alkuraskaudessa. Itse kuumeilin aikani kolmoskuumeilijoissa, kuten Pihlajankukkakin, mutta sitten kun mitään ei tapahtunut, kyllästyin siihen.
Nyt kuitenkin iloisesti täällä, josko sitä pikkuhiljaa uskaltaisi alkaa uskoa että vauva sieltä olisi kesällä tulossa?! Olen käynyt neuvolassa rv 8, neuvolalääkärillä rv 11+3 jolloin sydänäänet eivät vielä kuuluneet ja tällä viikolla rakenneultrassa, jossa kaikki onneksi oli tosi hyvin. Nyt on rv 13 ja vatsa on turvonnut ja viikon olen joutunut äitiyshousuja nyt pitämään, farkut menee vielä juuri ja juuri.
Mäkään en meinaa löytää mistään äitysfarkkuja, kuten Ritu-74 kirjoitti H&M:n mallistot ei istu mullekaan, muuten ok mut pituus ei riitä. Esikoinen 4,5v on ihan innoissaan vauvauutisesta ja kuiskii siitä mulle jatkuvasti. Hän on myös melkoinen poliisi ja vahtii mun housujen kireyttä. Oltiin just viikolla kaupoilla ja esikoinen sanoi Henkan edessä, että nyt äiti on ostettava sulle housut, että sisko tai veli ei puristu. Oli niin tosissaan, että lähdettiin sitten yhdessä sovittamaan, mutta ei löytynyt. Mulle myös sanottiin Lindeksistä ja KappAlista että mammamallistot on lopetettu (harmi, edellisissä raskaukiskka löytyi niistä hyviä housuja, mutta olen jo antanut eteenpäin).
Olen tällä hetkellä kotiäitinä ja toivoinkin kolmatta tähän heti perään että voin nyt nauttia lapsista, eikä tarvitsisi yökkiä enää raskausaikana töissä. Muutenkin meillä on aika hektinen elämänvaihe, kun rakennetaan omakotitaloa.
Kuten jollain muullakin, muakin yököttää kakkavaipan vaihtaminen ihan älyttömästi välillä. Olen jopa soittanut miehen raksalta apuun, jos on oikein pahaa tehnyt.
terkuin
äiti04ja07 rv13, pitäisi varmaan lisätä nikkiin jotenkin kolmosenkin symboli :p
Siis tervetuloa äiti04ja07!
Mietit niitä pidempi lahkeisia mammahousuja. ostin itse parit PO.P alemyynnistä ja joudun niistä kääntämään n. 7 cm sisään. En ole ihan kamalan lyhyt minäkään 172 cm. Jos siis asut pk-seudulla niin käy vilkaisemassa. En tiedä onko po.p vielä levittäytynyt muualle suomeen.
jeela ja menninkäinen 11+6
Tervetuloa juttuihin äiti04ja07!
Jeela: en siis osannut katsoa Jumbon Stockmannilla oikeasta kohdasta niitä vaatteita.. Ryntäsin saman tien sinne lastenvaateosaston keskelle, missä ä-vaatteet ovat. Pitääpä mennä katsomaan uudelleen.
Eipä tänne mitään uutta kuulu, tulin vaan katsastamaan onko kukaan kirjoitellut pinoon :) Aktivoitukaapas nyt eloleot! :)
Penne ja pieni
Kiitos vinkistä Jeela, tarkoitatko vauva Pop liikettä? Asumme pirkanmaalla ja ainakin tampereella kyseinen liike on. Olen itse melkein 180 cm, joten täytyypä suunnata sinne kiireen vilkkaan kun kerkiän B-)
Mua harmittaa kun menin sitten tänään kylässä syömään runsaan juustotarjottimen antimia. Pääteltiin siskon kanssa, että kovat juustot on varmaan tehty pastoroidusta maidosta, mutta sitten kun oltiin jo syöty niin selvisikin, että juustot oli ulkomaisia ja tehty vielä pastoroimattomasta maidosta. Voi että harmittaa! Onko teille muille käynyt vastaavasti? ja jos tästä nyt jotain listeriaa seuraa niin kuinka pian oireita ilmenee?
Mua ei ole aiemmissa raskauksissa närästänyt, mutta nyt päättelen että olisko tämäkin vaiva ilmaantunut. Suussa nimittäin maistuu kitkerältä lähes koko ajan ja siitä tulee kyllä paha olo!!
Olen miettinyt vaunujen hankintaa kesäksi. Eli tämän hetkinen kuopus olisi vauvan syntyessä reilun 2-vuotta, joten jotkut kaksosten vaunut täytynee varmaan hankkia. Mä ihastuin phil&teds kärryihin kun menevät ilmeisesti pieneen tilaan. Se olisi tärkeää, koska kun matkustetaan niin tavaraa on IHAN HIRVEESTI. No menin sitten käymään juuri tuohon Vauva POP myymälään, ja siellä haukkuivat kyseiset kärryt: kuulemma kaatuvat helposti ja ovat vauvalle kylmät. Onko kellään kokemusta ko. vaunuista? Kiinnostai kuulla käyttökokemuksia, koska mitkään isot Briot ei tule kysymykseen.
Hyvää pian alkavaa viikkoa mammat, monella on jo kolmannes odotusta takana, vau!
t.äiti04ja07, rv 13+1
Näin kyllä aivan ihanaa unta viime yönä:) Oltiin saatu tyttövauva ja mentiin suoraan kättäriltä piknikille...Loikoiltiin koko perhe viltillä, oli tosi aurinkoinen ja helteinen päivä ja esikoinen silitteli ja halaili pikkusiskoa:) Kivoja nuo unet, ainaki useimmiten. Näin tosi paljon unia myös ekassa raskaudessa.
Joku mainitsi että Lindex on lopettanu mamma-mallistonsa. Harmi, koska löysin viimeeks sieltä tosi hyvät farkut. Ne on kyllä säästettynä ja ovat varmasti vielä käyttökelpoiset, mut haluisin hankkia myös jotkut uudetki vaihtelun vuoks. Stockalla on muuten kivan näkösiä t-paitoja tän kuun kantistarjouksessa ja farkut myös. Esikoista odottaessa ostin tosi hyviä paitoja H&M:ltä. Niitä on voinu käyttää muutenki ku raskaana ollessa.
Me ei myöskään aiota ottaa äippäpakkausta kun kaikki on vielä esikoiselta säästettynä. Vaunut ostetaan varmaan käytettynä kun meillä oli viimeeks lainavaunut, jotka on jo palautettu. Täytyy sitten miettiä hankkiiko tuplavaunut vai sisaristuimen tavallisiin vaunuihin. No täs on aikaa pähkäillä. Kesällä varmaan tehään vasta hankintoja.
Nyt touhuamaan...
Neppe rv 13+4