oikeesti nyt jelppikää!Miksi mies ei osaa puhua tunteistaan ollenkaan???
nyt on tullut vaihe että olen kyllästynyt olemaan itse aina tunteista puhuva ja parisuhde on katkolla, raskaus meneillään. HIrveä olo!
Mies saattaa sanoa kerran kuussa että rakastaa, mutta muuten ei puhu tai näytä tunteita.ja raskausaikana toivoisin sitä hieman enemmänkin...
Emme ole tunteneet kovin kauan toisiamme, raskaus tuli yllätyksenä, mutta silti toivottuna.
Mikä avuksi?Onko parempi silti jatkaa yksin kuin olla hiljaisen miehen kanssa?
Kommentit (22)
kyllä Siperia opettaa, että teot puhuvat paljon enemmän kuin sanat. Itsellänikin on aika vähäpuheinen mies, mutta onneksi en itsekään kestä tyhjänpäiväistä lätinää itsestäänselvistä asioista, joten kumpikin on tyytyväinen.
ja ei niitä tekojakaan ole, jos se jäi epäselväksi.
ap
ongelma on tekojen puute, ei puheen. Siihen saat muutoksen kun pistät ukon hommiin. Jos ei suostu, pistä kävelemään. Jos hän ei auta ollenkaan, mitä hyötyä hänestä on sinulle?
Mitä sitä itsestäänselvyyksiä lepertelemään.
Saattaa sanoa kerran kuussa että rakastaa? Ja se on VÄHÄN?!
Saattaa sanoa kerran kuussa että rakastaa? Ja se on VÄHÄN?!
Samaa ajattelin. Me on oltu yhdessä 15 vuotta ja ehkä kymmenen kertaa olen tuon kuullut (ja sanonut, että eipä sen puoleen). Ja minusta meillä menee hyvin, mitä nyt joskus tekisi mieli tulla enemmän huomioiduksi naisena (vaikkapa ihan vaan kehuna, kun on laittautunut nätiksi tms). Mutta mies varmaan varooo kehumasta, ettei ylpisty ;)
Meillä kyllä ollaan läheisiä muuten, lähes joka ilta nukahdetaan lusikka-asennossa ja muutenkaan ei vältellä kosketusta. Ja mitä tulee tekoihin, meilläkin mies kantaa osansa arjesta ja vastuusta, rakkautta ja sitoutumista sekin.
AP:lle, jos asia nyppii pahasti, pyydä miestä tekemään jotain pientä, vaikka halaus ja pusu päivässä. On kohtuutonta vaatia toista muuttamaan koko persoonaansa ja kommunikointitapaansa, mutta pieniä asioita voi pyytää. Ja samalla opettele itse hyväksymään miehesi tapa olla ja rakastaa.
Puhuin ja kirjoitin vielä kirjeen jossa, selitin tunteeni suorasti ja syyttelemättä.. ja mainitsin etten uhkaile, -mutta kai tajuat mihin ihmisillä suhteet lopulta kariintuu kun toinen joutuu toitottamaan tunteistaan ja toinen on tuppi suu. Ettein halusin tai en jakse loputtomasti ammentaa omasta tunne ämpäristäni jos sitä ei kukaan ole kanssani täyttämässä.. Mies lopulta myönsi että oikeassa olen ja rupesi pikkuhiljaa tulemaan vastaan.
tai saat lähteä. Minä en hyväksy muunlaisia ihmisiä
Tämäkö se on sitä joustavaa parisuhdetta?
Mikä oikeus on toista vaatia puhumaan tunteistaan jos se ei ole hänelle luontaista?
Ei kukko käskien laula
mieheni puhumattomuudesta. Kunne tajusin! Hänen kotonaan ei paljon tunteita näytellä. Perusarkeen ei kuulu syvemmistä asioista puhuminen. Jos ei ole kotoaan saanut sellaista mallia, että tunteista puhutaan, miten voisikaan yhdellä napin painalluksella muuttua puhuvammaksi?!
Onnekseni mieheni kyllä näyttää tunteensa muuten kuin puhumalla, halaa ja suukottelee. Ja sitten kun joskus erehtyy sanomaan kauniiksi tmv, niin suorastaan häkellyn kun en ole häneltä sellaisia tottunut kuulemaan.
Nyt menee hyvin.
Ja mitä ap tarkoitat ettei tekojakaan ole? Ei kaikki rakenna omakotitaloa. Toisille ne teot on sitä, että perhe on etusijalla, että kaikki tehdään perheen hyvinvointia ajatellen. Eli ihan arkisesti, että vietetään aikaa perheen kanssa.
paljon parempi tilanne jos mies hokee "koko ajan" tunteitaan... ne ei kuitenkaan näy sitten mitenkään...
Tämä on taas sitä että haluttaisiin toisen tekevän niin itsestä olisi kivoin.. Minusta on jotenkin outoa suuttua siitä että toinen "jättää" tekemättä sen mitä minä ole olettanut.
miehen rakkauden osoituksia on se että se vie roskapussin, tankkaa sun auton, tarkistaa öljyt, pumppaa sun pyörän renkaat, naulaa taulujen naulat seiniin
asiat ihan suoraan
Jos haluat suukon sun pitää sanoa että haluan suukon nukkumaan mennessä, kun lähdet töihin, kun tulet kotiin.
Hieronnasta voit sanoa että, ukko kulta joka torstai ilta hierot mua
Miehille on turha alkaa puhuun tyylin, mikset sä koskaan... tai tyyliin minä tykkään sinusta, mutta mikset tee... ja tuossa vaiheessa mies sulkee korvansa eikä kuule enää mitään sen jälkeen
miehen rakkauden osoituksia on se että se vie roskapussin, tankkaa sun auton, tarkistaa öljyt, pumppaa sun pyörän renkaat, naulaa taulujen naulat seiniin
Mies tykkää puuhastella tälläsia ja salaa toivoisi että ne ilahduttaisi naista. Mutta ei... taas uupuu jotain että nainen olisi iloinen. Nyt pitää sit naulata tauluja ja puhua tunteitaan samalla....
Mitähän seuraavaksi? naulata taulua, puhua kauniita ja tyydyttää vaimon seksuaaliset tarpeet, kaikki yhtä aikaa. Se mikä ennen riitti ei riitä enää
Liitto pysyy kasassa, jos ap pystyy muuttumaan. Nimittäin hän on se, joka muutosta haluaa. Jos mies ei halua muutosta, on turha toivoa, että hän muuttuisi.
Tarvitaan asennemuutosta, näkökulman vaihdosta. Kuten täällä on jo tullut ilmi, sanallinen rakkaudentunnustus kerran kuussa on monien mielestä täysin riittävä ja jopa runsas.
Rakkautta voi ilmaista myös miljoonilla muilla tavoilla kuin sanoilla. AP:n tulisi nyt mietiskellä tätä ja oppia huomaamaan miehensä rakkaudentunnustukset, vaikkeivät ne olekaan sanoja.
Ap voi myös erittäin selkeästi kertoa miehelleen, mitä tämän tulee sanoa ja tehdä ja miten usein, jotta ap tuntee tulevansa rakastetuksi. Keskustellessa tulee myös miehelle antaa tilaisuus kertoa, mikä hänelle osoittaa, että ap rakastaa häntä.
Jos ap:n mielestä todella miehen tulee lukea ap:n ajatuksia ja ilmaista automaattisesti rakkautta täsmälleen ap:n toivomalla tavalla, on parempi erota - tällainen ei tule koskaan toimimaan.
oletko kertonut hänelle että haluat kuulla rakkaudentunnustuksia useammin?
olet löytänut itsellesi perussuomalaisen jurottajan!
Muutosta turha varmaan odottaa, ainakin vaatii ankaraa kouluttamista.
Et sitten miettinyt tätä asiaa ennenkuin hankkiusuit raskaaksi?
Entäpä jos miehesi sanoisi sulle jatkuvasti että turpa kiinni eikä tarvitse jatkuvasti niitä tuntoja tilittää?
Kuka sen on sanonut että se jatkuva puhuminen on oikeampi tapa?