Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

¤¤¤¤NELIAPILOIDEN helmikuu¤¤¤¤

31.01.2009 |

¤¤¤¤Neliapilat¤¤¤¤

Apilan löytäneet:

19.12.08 (41+5) Menninkäinen.....................TYTTÖ 4260g 51cm

13.01.09 (39+6) minnikki, p03, t04, p07......TYTTÖ 4560g 52cm

08.02.09 (37+0) Katjalah, p97, p02, t05......POIKA 3100g 47 cm

Pellossa pyörivät:

12.02.09.....oliviaana.............38v.....p96, p98, t03.....................Keski-Suomi

14.02.09.....Helmikukka75...33v.....t97,p00,p07.......................Pohjois-Savo, KYS

06.04.09.....adelia..................33v.... p00, t02, p04.....................Hki/Nkl

10.04.09.....-mani-.................26v.....p02, p05, p07....................Pirkanmaa

23.05.09.....korasa................29v.....t10/00, t05/04, p07/07......K-S KS

30.05.09.....heltsu-tytöt.........28v.....t 06/04, t 10/05, t 02/07....Päijät-Hämeen ks

01.06.09.....tonttis..................31v.....t12/01, t06/04, t09/07.......K-S KS

02.07.09.....Miksuliinu...........32v.... p10/00,t03/02, 08/t07......K-S KS

18.07.09.....Joma_................25v.....t02, p04, t07......................Oulun läänin etelä-osa/OAS

31.07.09.....sani-74...............34v.....t01,t03, t07........................Pohjanmaa/Seks

10.08.09.....Nelkku................27v.....p99, t01,p03......................K-S KS

25.08.09.....maalaisomppu 32v.....p99, p02, t04.....................K-S KS

25.08.09.....maantiekiitäjä...37v.....p03, p04, t07 ....................K-S KS

XX.09.09.....KK82...................27v.....t 02/04, t 12/05, p 08/08..Seks

Vanha keskustelu

http://www.vauva.fi/keskustelut?p_p_id=forum_WAR_perhe&p_p_action=1&p_p…

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
16.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitokset onnitteluista!

Hännänhuippumme syntyi siis sovitusti sektiolla 12.2. klo. 13.54. Painoa 4300g, pituutta 51cm. Kaikki meni hyvin ja maitokin nousi minulle ennätyksellisen nopeasti. Kotiuduttiin eilen illalla. Olo on ihana.

Helmikukka ja poju reilut 4vrk

Vierailija
22/34 |
18.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vaan kaikille pitkästä aikaa...

Meille syntyi myös vaavi 12.2. sovitusti sektiolla. Tyttöhän sieltä tuli niin, kuin oli veikattukin. Prinsessan mitat olivat 3640 g ja 51 cm. Tyttö syntyi rv 39. Sektio sujui hyvin. Toipuminen leikkauksesta on kyllä ollut melko rankkaa alhaisen hemoglobiinin (63) ja heti kotiuduttua alkaneen rintatulehduksen ja kuumeilun vuoksi. Nyt jo hieman olo alkaa helpottaa onneksi. On kyllä superjuttu, että isyysloma on keksitty...

Pikkuinen on aivan ihana pakkaus ja olemme koko perhe haltioituneita hänen pienestä suloisuudestansa. Illalla ei kukaan malttaisi mennä nukkumaan, kun pitää vain katsella pientä ihmettä.

onnellinen oliviaana

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
23.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas meidän pino hiljanen! Niin kai se on ettei neljännen odotteluun enään ehdi keskittyä samalla tavalla kun ekan tai toisen.. Ainakin omalla kohdalla on näin. Toivottavasti saatais uusiakin odottajia kuumeilijoista tai suoraan odottajiin tulevia pinon jatkoks!

Oliviaana: lämpimät vauvaonnittelut! Ihana, että jälleen uusi neliapila on maailmassa. :) Kylläpä sulla meni alas tuo hb! Jouduit varmaan jo tankkaamaan verta vai kuinka? Ja kurjaa, että heti iski rintatulehduskin. Toivottavasti vastoinkäymiset on nyt loppunut ja saatta nauttia täysin rinnoin vauva-arjesta!

Oma napa voi ihan hyvin. Masu kasvaa, vaikka muutama päivä sitten tuntui, että se oli pienentynyt. Nyt kuitenkin tuntuu, että se on taas kasvanut. Viime viikolla tuli käytyä neuvolassakin. En muista kerroinko ne kuulumiset jo aiemmin, mutta ihan hyvin kaikki oli. Hb ei ollut paljoa noussut, vaikka rautaa oon napsinut kaks kertaa vuorokaudessa, joten raudan syönti jatkuu. Vauvan sydän jumputti mahottomaa vauhtia, kunhan sen ensin sieltä sai kiinni.. 150-160 oli syke ja se kuului niin lujaa, että ajattelin jo että koko laite menee kohta rikki.. =) Liikkeitä luulen, että oon tuntenut aina välillä. En tosin oo kyllä ihan varma.. Viime aikoina ei oo edes ehtinyt "kuuntelemaan" että tuntuuko vai ei.. :/ No eiköhän ne sieltä kohta ala tuntumaan kunnollakin. Esikoiselta tunsin vasta joskus puolen välin jälkeen, toiselta jo rv 15 ja kuopukselta 16+ viikolla..

Terkkuja kaikille! En taaskaan hoksannu avata tätä vastausta toiseen ikkunaan, niin en muista teidän juttuja, että osaisin kommentoida, sori.

sani rv 17+4

Vierailija
24/34 |
26.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikille neljänsien tenavien äideille, ja kiva kun meille on oma "paikka", mihin kirjotella! Kävinkin jo taas kerran esittäytymässä otsikko-puolella ja lokamammoissa, LA kun on neuvolatädin mukaan 24.10, jA SIINÄ PAIKKEILLA SE ON OMIENKIN LASKUJEN MUKAAN. Meidän edelliset tenavat ovat syntyneet -03 poika, -05, poika ja -07 tyttö. Joo-o, pienoinen yllätys tämä nelonen kyllä oli, olin jo miehen kanssa hyvässä hengessä, pienten itkuntirauttelujen ryydittämänä päättänyt, ettei meille enää tule vauvaa, mutta elämä on väliin ihmeellistä....Nyt sitä asiaa tässä ollaan muutama päivä haudottu, isäntä välttelee keskustelua, sillä on kai vielä enemmän sulateltavaa kuin meikäläisellä; talon peruskorjauksen keskellä tässä eletty jo 5 vuotta, ja nyt sitä lisätilaa todella sitten kaivataan... Elämisen hinta kallistuu kuukausi kuukaudenta, vaan palkatpa ei nouse samaa tahtia... Autokin pitäisi sitten vaihtaa isompaa, kun tavalliseen henkilöautoon ei saa ottaa kuutta matkustajaa...Vaimokulta ollut töissä ennen kolmannen syntymää ja sen jälkeen kotihoidontuella, eikä vauvauutisen myötä tule hetkeen menemäänkään töihin...Lapsille ei ole varaa tulevaisuudessa tarjota samanlaisia harrastusmahdollisuuksia, kuin esim.kaksilapsisissa perheissä... Ym, valitus ja negatiiviset kommentit selviämisestä ovat loputtomia! Silti kuitenkin samassa veneessä ollaan!! Auttakaa, siskokullat selviämään tästä alkujäristyksestä, kertokaa, miten teillä on asioita muokattu tulevaa neljättä odottaessa, millä saadaan isännän pää takaisin järjestykseen??? Eikä auta sanoa äijälle, että on ihmisiä, jotka eivät koskaan saa omaa lasta, tai että mitäs jos tämä pienokainen syntyy kehitysvammaisena tai huomattavan keskosena, mitenkäs sitten suu pannaan.... Mainittakoon, että sain juuri hankittua liput Madonnan konserrttiin, ja nyt sinne saakin lähteä joku muu meikäläisenb sijasta, koska en taida uskaltaa lähteä väkijoukkoon heilumaan melkein viimeisilläni! Mutta arvatkaa, harmittaako? No, kyllä vähän, mutta joskus käy niin, että että saisi jotain , on pakko luopua jostakin muusta, se on elämää! Madonnan konserrteja tulee vielä lisää, mutta lapsi on ainutlaatuinen ja lahja!!! Ei saa jäädä tuleen makaamaan, vaan eteenpäin on mentävä; jos kaikkea murehtii etukäteen, moni hieno asia menee jo odottaessa sivu suun, sitä mieltä meikäläinen on!

Vierailija
25/34 |
26.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tervetuloa kipa 72=) kyllä se ukko siitä tokkeentuu kunhan tottuu ajatukseen, meillä kolmonen oli ns.ylläri mutta jonkun ajan päästä mies tottui ajatukseen ja eihän tuota nyt pois antaisi mistään hinnasta. tämä nelonen oli ihan suunniteltu vaikka mies vannoi aina ettei enää yhtään enempää meille tule, ja kuitenkin suostui kun sitä isänpäivänä marraskuussa varovasti ehdotin.

meillekin tuli autonvaihto eteen ostettiin tollanen opel zafira 7 paikkanen käytetty ja ihan tyytyväisiä on oltu, tilat alkaa tietty käydä vähän pieneksi mutta on kuitenkin 3 makkaria ja kerrossängyt on keksitty ja ennen vanhaanhan lehmätkin on ollu samassa, nykyään vain on se trendi että kaikilla pitäisi olla oma huone. meillä pojat nukkuu samassa ja tytöllä oma huone ja sitten katsotaan miten järjestetään kun tiedetään kumpi täältä tulee=)

kaikki on vaan järjestelykysymyksiä.. rahaahan ei täälläkään liikaa ole mutta kuitenkin pärjätään mukavasti.

oma napa: olo on ollut ihan ok, päivällä ja illalla väsymys vaan meinaa kaataa sänkyyn väkisinkin..masu ei vieläkään ole kovin iso, mutta vauvan liikkeet tuntuu jo joka pvä. päänsärky meinaa kiusata vähän väliä ja se on tod veemäistä.

missäs kaikki muut taas on ,lomalla varmaan=)

nelkku rv 16+2

Vierailija
26/34 |
26.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saanen astua mukaan joukkoonne turisemaan? :) Tämä pino taitaa ehkä olla enemmän mulle, ko toi Syyskuisten, kun siellä paljon ensimmäisen tai toisen odottajia. Elikkäs nelosta täällä ootellaan ja melko alkutaipaleella ollaan. Menkkojen mukaan la 8.9, mutta kävin viikko sitten np-ultrassa, jossa todettiin kaverin olevan pari viikkoa nuorempi ja la siirtyi 24.9. Katotaan mitä ens kuun ultra sanoo. Oma olo on jees, etomiset on hävinneet ja väsymyskin taitaa olla tiessään, ko kahtena päivänä oon innostunut ompeleen.

Mitäs kertoisin...? Meillä on uusioperhe mieheni kanssa ja lapsia tällä hetkellä 4 kappaletta, joista yksi 9 vee poika miehen entisestä elämästä ja yksi 12 vee poika minun. Nyt on siis kolmas yhteinen lapsi tulossa ja meän tytöt syntyneet 07/07 ja 08/08 ja tulokki 09/09 eli kiva sarja tiedossa. Ikää mulla 33 vee =) Asustellaan täällä rajalla eli Suomen ja Ruottin molemmin puolin.

Meillä on mies ollut aina se, joka ensimmäisenä potee vauvakuumetta, jonka sitten tartuttaa minuunkin ;) Tämäkuiten jäänee meän viimeiseksi, ko tahti ollut näin kova, suorastaan, mutta siihen on omat syynsä.

*Nelkun* viesti on tossa ylhäällä auki ja siitä tulikin mieleeni, että meillä ois kans ajankohtaista autonvaihto tässä keväällä ja tila-autoa oon katellut. Mitä suosittelisitte? Ja käyttökokemuksia eri merkeistä? Meillä mies on niin Volvo-fanaatikko, mutta (onneksi) heillä ei ole tila-autoa ;)

-AJ kera katraansa-

Vierailija
27/34 |
26.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja toivottamaan uudet tervetulleiksi!!

Oikein kovasti onnea vauvan saaneille!!! Päivitän listaa sitten joskus.

Meilläkin Zafira, meidän budjetille sopiva ja ollaan ihan tyytyväisiä. Tänään tuli 22 viikkoa täyteen, ens viikolla saankin Kelan paperit. Kirjoittelen enemmän kunhan ehdin eli aikaisintaan sunnuntaina, on ohjelmaa liikaakin.

Miksu ja tänään erittäin vilkas tekonimetön 22 rvk

Vierailija
28/34 |
28.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt täällä lukemassa viestejä, mutta nyt vasta sain aikaiseksi kirjautua!

Tässä hieman tietoja, eli asumme pirkanmaalla, eli Tays on sitten synnytyssairaalana.

Itse olen 33v, mieheni 32v ja lapset tyttö 98, poika 01 ja poika 06.Uuden vaavin LA on 6.6.

Voinut olen todella "paksusti", kaikki ihmettelee vatsani kokoa, olen jo niin kyllästynyt ihmettelyihin että onko siellä yksi vai kaksi vauvaa. Vaikka ultarssa kyllä vastannut viikkoja ym...

Kävimme toissaviikolla 4D ultrassa, aikaisemmin en ole käynyt ja ajattelin että kun tämä nelonen on myös meidän viimeisemme niin nyt käydään! Kyllä oli mielestäni rahan arvoinen käynti, suosittelen jos joku miettii käyntiä. On se uskomatonta nähdä vauva niin konkreettisesti.

Minua kiinnostaa myös tuo autoasia, eli täällä on auto myös menossa vaihtoon jossain vaiheessa ja kommentteja eri vaihtoehdoista kuulisin myös mielelläni. Olemme itse katselleet Toyota Versoa, tai ww tourania, onko kenelläkään näistä kokemusta?

Pioni75 + vaavi tasan 26 (?)

Vierailija
29/34 |
01.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva, että saadaan uusia mukaan! :) Jospa saatas tämä pino pidettyä elävänä..

Autoista: meillä on citroen grand picasso. On siis seitsemän paikkanen ja ollaan tykätty. Tavaratilaa ei paljoa tietty oo, kun kaikki penkit on käytössä, mutta toisaalta jokaisen penkin saa erikseen käännettyä tavaratilan alle kätevästi, joten tarvittaessa tilaa saa paljonkin.

ON: oon vasta viime aikoina alkanut tuntemaan liikkeitä ja vieläkin vähänlaisesti. Välillä vähän ihmetyttää, kun tokalta tunsin kuitenkin jo rv 15 ja kuopukselta rv 16+ jotain. Esikolta tosin vasta joskus puolen välin jälkeen.. Kaipa nämä vaan on niin yksilöllisiä ja riippuu monesta asiasta. Ehkä tämä on vaan sellasessa asennossa, että potkut osuu enemmän tuonne selkäpuoleen.. Istukankaan sijaintia en vielä tiedä, kun np-ultrassa ei siitä puhunut.. Mä haluaisin käydä 4D ultrassa, mutta täytyy vielä miettiä, kun lähiseudulla ei sitä tietääkseni missään oo.. Rakenneultra on reilun 2,5 viikon päästä..

sani rv 18+3

Vierailija
30/34 |
01.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me täällä pohjoisessa vietetään hiihtolomaa ja aivan mahtavat kelit on ollut perjantaista lähtien, tosin aamupakkaset kovia, tänä aamunakin "vain" -24.

Noista autoista - tänään kävin ystäväni luona kylässä, joilla 4 lasta. Kysyin heän mielipiteitä noista tila-autoista, nii Voyager ois huono valinta, koska tahtoo osat hajota (tän oon kyllä kuullut moneltakin eri taholta) ja bensasyöppö. Chevyn Vani ois myös mairea, mutta myös bensarosvo. Heän tila-autonsa Mazda on taas liian ahdas, kun ei oo tarpeeksi säilytystilaa, vaikka tarkoitettu 7 hlölle. Toyota Previan moottori ei kuulemma kestä. Me mieheni kanssa ei haluta VW:a eikä Opelia, joten kyllä menee hankalaksi. Pitäis ihan lähteä kiertään autoliikkeitä ja alkaa koe-ajamaan noita tila-autoja, että ehkä löytäis sen meän perheelle parhaan. Moni on kehunut MB:n Vitoa, mutta itellä ei oo siitä kokemusta. No pitää katella ajan kanssa, onhan tässä vielä aikaa.

Ite kävin perjantaina neuvolassa ja oli ihanaa, ko <3äänet kuuluivat ja ite heti olin kuulevinani pojan äänet ;) Viikkoja mulla 10+ eli alussa vielä taaperretaan.

Nyt pitää taas mennä, oikein mukavaa sunnuntaita ja maaliskuuta kaikille!

Vierailija
31/34 |
01.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta neljättä odotetaan tännekin. Edelliset p 4/00, t 1/02 ja t 3/07. Nelosen laskettu aika on ohitettu, se oli 26.2. eli nyt mennään viikoilla 40+3.

Synnäri on NKL :)

Vierailija
32/34 |
02.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meikäläinen vain ei saa napanuoraansa poikki... Onnittelut sekä raskautuneille että vauvansa saaneille!

Piti tulla kertomaan, että eilen ekaa kertaa alkoi tuntua siltä, että neljä muksua taitaa sittenkin olla jo isohko määrä... (johtuu tosin kolmesta vanhemmasta ipanasta, ei kiltistä 6-viikkoisesta kuopuksesta)... Lähdettiin ajelemaan koko porukalla sohvakauppaan Ylöjärvelle, kun herättiin siihen, että ristiäiset ovat kahden viikon kuluttua. Eli pakattiin koko poppoo autoon, meillä on 8-paikkainen pikkubussi, Mitsun SpaceGear, joten pari penkkiä olisi vielä vapaana... Eilisen jälkeen vain kyllä taas mielessä, että jos ei ainakaan ihan heti kasvata perhettä tästä neliapilasta isommaksi...

Elikkä mentiin Ylöjärven Suomi Soffaan, kun siellä oli myyntinäyttely ja sai lettuja (tosin kananmuna/vilja/maitoallergikko neidille pitää paistaa omat lätyt tänään, hän ei tietenkään saanut mitään). Ja tietenkin tuo terroristikolmikko villiintyi siellä ja testasi kaikki motoroidut tuolit ja keinuvat sohvat, onneksi eivät sentään sänkyjä ja patjojen joustavuutta...

Ei tarttunut sohvaa matkaan, MUTTA... Saipa tuta taas kerran, mitä ukkovalta perheessä merkitsee. Kotimatkalla piti tehdä pieni 100km mutka, kun ukot päättivät sitten ostaa moottorikelkan... Ei kyllä hajuakaan, missä aikovat moisella ajella, kun ei meillä maata niin paljon ole, kai lähtevät järven jäälle.

Eli tässä tätä makua siitä, mitä se sitten nelosen synnyttyä on.

Katjalah + terroristinelikko

Vierailija
33/34 |
02.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea vauvan saaneille!

Täällä kanssa yksi elokuussa neljännen lapsukaisen saava. Niin tuttua nuo esim. Kipa-72 mietteet tuossa alkuraskaudessa. Meillä myös mies kanssa sulatteli raskausuutista aika kauan, ajatteli juuri "järjellä" kaikkia taloutta, tila-asioita ja autoa, työtilannetta ym ym.

Onneksi ekassa ultrassa asia konkretisoitui ja aika teki tehtävänsä, nyt meillä mies on jo innoissaan iltatähdestä.

Itse olen kiitollinen tästä tilaisuudesta vielä nauttia potkuista ja itse synnytyksestä sekä mahdollisuudesta olla taas lasten kanssa kotona. Kerkesin olla yli 2 vuotta tässä välissä töissä, osaa taas arvostaa kotona oloa ja arkea ;)

Tsemppiä kaikille synnytykseen kohta pääseville, paras palkinto sieltä koittaa.

Vierailija
34/34 |
02.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä olis yks neliapilan etsijä lisää eli kovasti raskaustesti (kahella eri merkillä testattuna) näytti vahvaa plussaa pari viikkoa sit . Tää neljäs oli yllätysvauva eli ei ihan tosissaan yritetty tulla raskaaks niin ku edellisiä lapsosia toivoen joten oli hiukka outoa et plussa pamahti testiin. Me ku ollaan totuttu yrittämään ihan kunnolla eli ovista metsästämällä ja monta kuukautta pettymällä. No nyt ku on asiaa sulateltu ni tuntuu jo oikeen hyvältä vaikka nuorin onki vielä ihan pikkunen 1v3kk tyttönen. Mieskin jo alko miettimään auton vaihtoa tila-autoon ;)

Mä oon ite 32v ja mies 34v. Meillä on 3 tyttöä jotka on syntyny 02/02, 03/04 ja 11/07. Asustellaan Espoossa ja Jorvi on synnytyssairaalana. Sielä synty esikoinen ja keskimmäinen mut nuorin Naistenklinikalla koska Jorvi oli kiinni lakkouhan takia.

Ens viikolla meen ultraan yksityiselle ni saadaan selvyys onks masussa tosiaan pieni ihme. Alkanu kuvotus kyllä kertoo et kovin tutulta tuntuu...

Tarald ja tyttöset sekä yllätysvaavi ehkä viikolla 7+?