Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

naprapaatti, kiropraktikko vai osteopaatti??

Vierailija
31.01.2009 |

Sattuisiko asioista jotain tietäviä linjoille...Rintarankani on jumissa ja haluaisin kokeilla jotain nikamakäsittelyä...jotenkin se pelottaa...vaihtoehtojakin on monia....osaako joku sanoa, mitä eroa esim. kiropraktikolla, naprapaatilla ja osteopaatilla on??

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
31.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osteopatia on näistä alkuperäinen muoto, josta kehittyi kaksi muuta koulukuntaa, naprapatia ja kiropraksia. Itse olen kokeillut sekä naprapaattia että osteopaattia. Osteopaatin ammattinimike on lailla suojattu, joten sen nimikkeen alla toimii kunnon koulutuksen saaneita ihmisiä. Kiropaktikon osalta nimikkeen takana voi toimia kuka vaan. Suosittelen menemistä osteopaatile. Minulle siitä oli todella paljon apua selkä- ja polvivaivoissa.

Vierailija
2/8 |
31.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muita en ole kokeillutkaan. Mies on käynyt pari kertaa myös osteopaatilla, mutta se ei auttanut. Sen sijaan häntäkin on kiropraktikon käsittely auttanut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
31.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla myös on ajoittain ongelmia juuri rintarangan alueella, miehellä taas alaselässä, ja kiropraktikko on osannut auttaa. Mutta jos kiropraktikolle menet, niin varmista, että kyseessä on koulutettu kiropaktikko, DC. Heillä on ulkomailla suoritettu monivuotinen yliopistotason koulutus. - 2

Vierailija
4/8 |
31.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä on ns. pehmein muoto? Minulla on jostain jäänyt sellainen muistikuva, että kiropraktikko olisi "rankin". Minulla tosiaan rintaranka (ainakin) kaipaa käsittelyä ja siihen ei pelkästä hieronnasta ole ollut apua :(. Eli jotain muuta pitäisi keksiä...

Vierailija
5/8 |
31.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ptääkö niissä riisua ylävartalo kokonaan paljaaksi?

Vierailija
6/8 |
31.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

fysioterapeutilla ainakin liivit saa pitää päällään :). Muuten tietysti paljaaksi.

t. ap, jolla kokemusta tosin kiropraktikoista siis ei ole...

Vierailija
7/8 |
31.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista tarkkaan, oma kiropraktikkoni kyllä puhui asiasta. Jos menee kiropraktiokolle, kannattaa tosiaan varmistaa, että on koulutettu. Ja kiropraktikkojakin on moneen junaan.

Mutta itse käyn säännöllisesti ja suosittelen lämpimästi muillekin. Olen saanut apua vaivoihin, joihin en edes ymmärtänyt kysyä. Kun ranka toimii oikein, toimii muukin.

kiropraktikko, jolla käyn, suhtautuu hyvin kokonaisvaltaisesti ja hoitojaksot ovat pitkäjänteisiä ja kattavia. Sisältävät mm. luentoja liikunnasta, ravinnosta jne. Lisäksi saa ohjeet venytyksiin.

Aivan mahtavaa minusta. Ja koko vastustuskyky on parantunut huomattavasti! Koko talvena ei yhtään flunssaa koko perheessä (meillä hoidoissa käyvät lisäkseni myös mies ja lapset).

Vierailija
8/8 |
31.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin kaksi kertaa, jo ekalla niksautti niin, että helpotti heti. Lisäksi antoi akupunktiota. Toisella kerralla sitten enää vain akupunktiota.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän viisi