Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raisa Räsänen - mikä on hänen kohtalonsa? Selvittikö uudet havainnot?

Vierailija
31.01.2009 |

.

Kommentit (231)

Vierailija
41/231 |
14.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin Pia Ristinkankare. Hän katosi lokakuussa 88. Hänellä on jo pikkuveli kuollut, äiti kuollut. Isä iäkäs ja yksi veli. Ei taida enää selvitä.

Vierailija
42/231 |
14.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ajatellut, että taksikuski olisi ehkä hieman pelännyt yhteydenottoa poliisiin, ehkä taksiluvan menettämisen vuoksi tms. Taksiluvassa sanotaan, ettei asiakkaiden asioita saa kertoa eteenpäin.

Kyllä poliisille saa taksikuskikin kertoa asiakkaan asiat. Ainoastaan papilla on absoluuttinen vaitiolovelvollisuus. En siis usko että mikään taksiluvan menettämisen pelko olisi tuossa taustalla, koska vaikka kuski kertoisikin Raisan asioista poliisille, ei siitä todellakaan rangaistaisi millään taksiluvan menettämisellä. Vähän nyt jotain tolkkua taas näihin juttuihin.

Se mitä todellisuudessa tapahtuisi, ei ole läheskään aina verrannollinen siihen, miten joku ihminen asian subjektiivisesti kokee. Fakta on se, että me emme pääse taksikuskin pään sisälle. Itse ainakin olen sen tyyppinen ihminen, että jos olisin ollut taksikuski ja täysin syytön, olisin varmasti ollut todella peloissani seurauksista ja puntaroinut asiaa. Joku toinen taas olisi kokenut eri tavalla. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/231 |
14.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ellei Raisa olekkin turvannut taksikuskiin? Kuskihan oli luvannut viedä Raisan turvaan. Raisa oli sanonut, että mitenhän minulle oikein käy.

Minusta se olisi pelottava ajatus, että kuski olisi lähtenyt viemään Raisaa "ilman mittaria"

Oikaisten metsätietä pitkin ja...

Miksi taksikuski olisi silloin mennyt viimein poliisille? Kun varmasti arvioi, että hänen osuutensa tutkitaan tarkkaan.

Omatunto? Miksei hän mennyt jo aiemmin poliisille, se on vieläkään n oudompaa. Tapaus hyvin muistissa kumminkin. Kunhan kuiteissa ei ollut Raisan henkkarit.. Raisan puhelin on vielä hälyyttänyt yöllä.

Miten se omatunto tuossa nyt sitten yhtään helpottuisi?

Antaa vihjeitä, mistä ruumista etsiä. Se vain on jo vaikeaa. Mitähän koruja Raisalla oli?

Vaatekuvauksissa ei mitään, joten tuskinpa arvokoruja ainakaan.

Tuskin kaikkea ovat julkisuuteen antaneet. Tekijä tietää. Ja ehkä ystävät siltä illalta.

Vierailija
44/231 |
14.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä taksikuski pelkäsi oman turvallisuutensa vuoksi. En tiedä.

Olisi kumminkin luullut, että olisi Raisan tunnistanut. Lehdissä isot kuvat.

Vierailija
45/231 |
14.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ellei Raisa olekkin turvannut taksikuskiin? Kuskihan oli luvannut viedä Raisan turvaan. Raisa oli sanonut, että mitenhän minulle oikein käy.

Minusta se olisi pelottava ajatus, että kuski olisi lähtenyt viemään Raisaa "ilman mittaria"

Miksi taksikuski olisi silloin mennyt viimein poliisille? Kun varmasti arvioi, että hänen osuutensa tutkitaan tarkkaan.

Omatunto? Miksei hän mennyt jo aiemmin poliisille, se on vieläkään n oudompaa. Tapaus hyvin muistissa kumminkin. Kunhan kuiteissa ei ollut Raisan henkkarit.. Raisan puhelin on vielä hälyyttänyt yöllä.

Antaa vihjeitä, mistä ruumista etsiä. Se vain on jo vaikeaa. Mitähän koruja Raisalla oli?

Tuskin kaikkea ovat julkisuuteen antaneet. Tekijä tietää. Ja ehkä ystävät siltä illalta.

Totta. 16-vuotiaiden tyttöjen muoti vuonna -99 ei ainakaan omassa kaupungissani suosinut arvokoruja. Harvalla sen ikäisellä mitään extrakalliita koruja edes oli. Toki se on mahdollista, mutta mikään perusjalometallikoru ei ole peruskimmoke henkirikokseen.

Vierailija
46/231 |
14.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julkisuus saisi unohtaa nämä kauan sitten kadonneet. Se on myös meidän omaisten toive. Ei ole kivaa, kun vanhoja haavoja revitään auki yhä uudelleen.

Vierailija
47/231 |
14.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ajatellut, että taksikuski olisi ehkä hieman pelännyt yhteydenottoa poliisiin, ehkä taksiluvan menettämisen vuoksi tms. Taksiluvassa sanotaan, ettei asiakkaiden asioita saa kertoa eteenpäin.

Kyllä poliisille saa taksikuskikin kertoa asiakkaan asiat. Ainoastaan papilla on absoluuttinen vaitiolovelvollisuus. En siis usko että mikään taksiluvan menettämisen pelko olisi tuossa taustalla, koska vaikka kuski kertoisikin Raisan asioista poliisille, ei siitä todellakaan rangaistaisi millään taksiluvan menettämisellä. Vähän nyt jotain tolkkua taas näihin juttuihin.

Se mitä todellisuudessa tapahtuisi, ei ole läheskään aina verrannollinen siihen, miten joku ihminen asian subjektiivisesti kokee. Fakta on se, että me emme pääse taksikuskin pään sisälle. Itse ainakin olen sen tyyppinen ihminen, että jos olisin ollut taksikuski ja täysin syytön, olisin varmasti ollut todella peloissani seurauksista ja puntaroinut asiaa. Joku toinen taas olisi kokenut eri tavalla. 

No ei kyllä hyvin mene sullakaan, jos tuollaisessa tilanteessa olisit panikoinut jotain taksiluvan menetystä sen vuoksi, että olisit toiminut täysin oikein = mennyt poliisin puheille. Uskallan kyllä väittää, että useimmat ihmiset ei ajattele niin kuin sinä. Ja ihan varmasti taksikoulutuksessa on käyty läpi ja tehty selväksi tuo vaitiolovelvollisuusasiakin. Ei varmasti ole voinut jäädä kellekään epäselväksi, että vaitiolovelvollisuus ei koske siinä kohtaa kun on poliisille asiaa. 

Voisit mennä täysin päättömien spekulointiesi kanssa murha.infoon kaltaistesi pariin.

Vierailija
48/231 |
14.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta. 16-vuotiaiden tyttöjen muoti vuonna -99 ei ainakaan omassa kaupungissani suosinut arvokoruja. Harvalla sen ikäisellä mitään extrakalliita koruja edes oli. Toki se on mahdollista, mutta mikään perusjalometallikoru ei ole peruskimmoke henkirikokseen.

Niin tuskin nyt ryöstö oli, mutta koruista voisi tunnistaa.

Vierailija
49/231 |
14.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse ainakin olen sen tyyppinen ihminen, että jos olisin ollut taksikuski ja täysin syytön, olisin varmasti ollut todella peloissani seurauksista ja puntaroinut asiaa.

Ei ole mitään seurauksia kyseisessä keississä.

Vierailija
50/231 |
14.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten olen miettinyt sitä puhelintakin. Jos joku on sen löytänyt, onko edes yhdistänyt Raisaan.

Jollakin voisi lojua se vaikka laatikon pohjalla, kun ei ole viitsinyt viedä löytötavaratoimistoon. Ja kyselikö poliisit löytötavaratoimistot?

Vierailija
51/231 |
14.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Julkisuus saisi unohtaa nämä kauan sitten kadonneet. Se on myös meidän omaisten toive. Ei ole kivaa, kun vanhoja haavoja revitään auki yhä uudelleen.

Raisan pappa toivoi sitä. Julkisuus unohtaa, tapaus unohtuu. Joku pääsee pälkähästä.

Vierailija
52/231 |
14.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja kyselikö poliisit löytötavaratoimistot?

Ei ne varmasti tajunneet sellaista :o Voi luoja.

Vierailija
53/231 |
14.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse ainakin olen sen tyyppinen ihminen, että jos olisin ollut taksikuski ja täysin syytön, olisin varmasti ollut todella peloissani seurauksista ja puntaroinut asiaa.

Ei ole mitään seurauksia kyseisessä keississä.

Niin, helppo se on sanoa. Taksikuskina olisin ehkä miettinyt, miten se menikään se taksilupa-asia. Ja sitten miettinyt että mitä jos ne alkavatkin epäillä minua. Ja sitten joudun vankilaan tai tulee mainehaittoja. Tai mitä jos ne tyypit muistavat, kuka taksikuski kuljetti sinä iltana? Ottivat ehkä rekisterinumeronkin ylös? Jos minullekin käy samalla tavalla tai perheelle? Mitenkäs lapset? Jos kostavat heihin? Voi olla, että moni olisi loppupeleissä ilmoittanut asiasta poliisille vasta eläkkeelle jäätyään. Vaikka se ensi aluksi tuntuisi epärationaaliselta. 

Vierailija
54/231 |
14.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja kyselikö poliisit löytötavaratoimistot?

Ei ne varmasti tajunneet sellaista :o Voi luoja.

Kun puhutaan poliiseista.

Vierailija
55/231 |
14.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten näihin asioihin on mitään mahdollisuutta edes löytää ratkaisua, ellei näitä aina välillä nosteta otsikoihin?

Ei varmaan mitään kivaa omaisille, mut ehkä joku muistaa jotain tai menee kertomaan jonkin asian poliisille, jota ei aiemmin syystä tai toisesta ole kertonut tai ei ole ajatellut sen olevan tärkeää?

Vierailija
56/231 |
14.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki osanotto kadonneiden omaisille. Kuitenkin on hyvä muistaa, että siinä missä joku omainen toivoo asian unohtamista, joku toinen omainen toivoo että asia ei missään nimessä unohtuisi. Useimmilla ulkopuolisilla on vilpitön kiinnostus pohtia ja yrittää auttaa. Näitä pohdintatapauksia ei toki ole kenenkään pakko seurata.

Vierailija
57/231 |
14.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten näihin asioihin on mitään mahdollisuutta edes löytää ratkaisua, ellei näitä aina välillä nosteta otsikoihin?

Ei varmaan mitään kivaa omaisille, mut ehkä joku muistaa jotain tai menee kertomaan jonkin asian poliisille, jota ei aiemmin syystä tai toisesta ole kertonut tai ei ole ajatellut sen olevan tärkeää?

Kuten se etsintäkuulutettu puhelin. Raisahan on voinut kadottaa sen jo baarissa.

Vierailija
58/231 |
14.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohon aikaan 20 markkaa riitti hyvinkin koko taksillisen siirtämiseen kolmisen kilsaa bilepaikalta baariin .

Me harrastettiin usein, että kysyttiin kuskilta: vietkö siihen raflaan koko porukan kahdella kybällä? Tai ainakin niin pitkälle kuin se raha riittää.

Aina päästiin lähelle ja silloinhan meitä oli helpostikin seitsemän takapenkillä, sylikkäin ja limittäin. Yksi edessä.

Pidemmälle yksin kulkevan olis pitänyt päästä.

Vierailija
59/231 |
14.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tampereella kuski vei osan mittarilla ja sitten mittari pois.

Vierailija
60/231 |
14.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei kyllä hyvin mene sullakaan, jos tuollaisessa tilanteessa olisit panikoinut jotain taksiluvan menetystä sen vuoksi, että olisit toiminut täysin oikein = mennyt poliisin puheille. Uskallan kyllä väittää, että useimmat ihmiset ei ajattele niin kuin sinä. Ja ihan varmasti taksikoulutuksessa on käyty läpi ja tehty selväksi tuo vaitiolovelvollisuusasiakin. Ei varmasti ole voinut jäädä kellekään epäselväksi, että vaitiolovelvollisuus ei koske siinä kohtaa kun on poliisille asiaa. 

Voisit mennä täysin päättömien spekulointiesi kanssa murha.infoon kaltaistesi pariin.

Hohhoijaa. Kylläpäs nyt on hyökkäävää tekstiä. Joka tapauksessa jokin syy oli sille, että taksikuski ilmoitti asiasta niin myöhään. Ja omasta mielestäni yksi mahdollisuus on pelko. Itse koen sen loogisempana kuin sen, että olisi tonkinut lähes 20-vuotta vanhoja kuitteja, muistanut yhtäkkiä juuri kyseiseen kuittiin liittyen Raisamaisen tytön ja yksityiskohtia.

Ketju on lukittu.