Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

.

Sivut

Kommentit (232)

tekijöitä olisi useampi, joku olisi jo laulanut.

Olisko menneyt jonkun vanhan auton kyytiin/jonkun asunnolle ja tämä joku sitten ottanut hengiltä ja saanut hävitettyä ruumiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

ihan mahdollista että olen itsekin nähnyt Raisan Hämeenkadulla vuonna -99 mutta miten enää voisi muistaa jotain yksittäistä vastaantulijaa? Saatikka että olisi jotain tarkkoja muistikuvia joista olisi hyötyä.

Nyt 40-v, mutta kun itse olin 16 v tamperelaistyttö ei tullut mieleenkään, että olisi menty baareihin. Tämän aamun Aamulehdessä oli selostusta mm. vaatetuksesta yms. ja minua vaan ihmetytti se, että kotoa jo lähtiessä olisi ollut ihan selvä että menee alaikäisenä baariin ja vielä varma sisäänpääsystään....

Hankala kuvailla mitä tarkoitan, mutta jos 16-v pitää itsestään selvänää että helposti pääsee baarin kunhan vaan menee, niin on asenteessa tai portsareissa vikaa. Oli ollut yhdessä baarissa, ja ilmeisesti toiseen bariin tullut ilman päällysvaatteita ......topissa ja hameessa, ulkona 0 astetta.

Niin no, siis me olimme 16-v todella viattomia, että niin se maailma muuttuu.

Vierailija

Nyt tutkinta on muuttunut murhaksi ja se multisillan taksi havainto on vieläkin tutkinnassa. Jo 2009 on tullut havaintoja turkkilaisista, mutta mitäpä jos Raisa on nousut taksiin ilman mitään turkkilaisia. Jotakin taksikuskilla on kumminkin tiedossa, koska tätä linjaa vieläkin tutkitaan.
Multisillasta taitaa myös päästä metsätietä pitkin pirkkalaan jos on autolla ajettava. Raisahan oli matkalla pirkkalaan.

Vierailija

Ei noista uusista vihjeistä oikein saa tolkkua. Poliisi kertoo epämääräistä hajatietoa sieltä täältä jotta juttu pysyisi julkisuudessa. En pidä todennäköisenä että tutkinnassa tapahtuisi mitään läpimurtoa lähiaikoina, mutta toivottavasti olen väärässä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Nyt 40-v, mutta kun itse olin 16 v tamperelaistyttö ei tullut mieleenkään, että olisi menty baareihin. Tämän aamun Aamulehdessä oli selostusta mm. vaatetuksesta yms. ja minua vaan ihmetytti se, että kotoa jo lähtiessä olisi ollut ihan selvä että menee alaikäisenä baariin ja vielä varma sisäänpääsystään....

Hankala kuvailla mitä tarkoitan, mutta jos 16-v pitää itsestään selvänää että helposti pääsee baarin kunhan vaan menee, niin on asenteessa tai portsareissa vikaa. Oli ollut yhdessä baarissa, ja ilmeisesti toiseen bariin tullut ilman päällysvaatteita ......topissa ja hameessa, ulkona 0 astetta.

Niin no, siis me olimme 16-v todella viattomia, että niin se maailma muuttuu.

olen saman ikäinen, mutta kyllä kaikki lukiolaiset pääsi täällä helposti baariin/yökerhoon ja suurin osa osti itse kaljaa kaupasta 7 luokasta asti. toki siis vain me "tytöt" . pojat ei pystyneet naamioimaan itseään meikillä

Vierailija

Vaikea ymmärtää, miksi ei mennyt mäkkäriin limulle odottamaan, kunnes kaverit palaavat takaisin. Olen samaa ikäluokkaa ja en kyllä itse olisi uskaltanut kauheasti yksin hillua 16-vuotiaana keskellä yötä. Muistan että pelotti, jos joutui hetkenkin odottamaan yksin esim. vanhempien kyytiä. Toisaalta minullakin oli yksi kaveri, joka aina lähti eri poikien matkaan.

En kyllä ihan ymmärrä, miksi ihmeessä kaverit edes lähtivät johonkin Huittisten seurahuoneelle, kun kuitenkin viipyivät siellä niin vähän aikaa. Mitä ihmeen järkeä ylipäätään lähteä ison kaupungin keskustasta jonnekin Huittisiin? Kun olin teini, yleinen ajatuskulku ikäisilläni oli, että syrjäseuduilta ja pikkupaikoista lähdetään ison kaupungin keskustaan, ei toistepäin. No joka tapauksessa, en ymmärrä miksi Raisa olisi vastentahtoisesti ja peloissaan mennyt Multisiltaan. Miksi kun odotti kavereiden kuitenkin tulevan takaisin? Ja miksi ei sanonut mitään muuta taksikuskille, jos oli se Raisa? Kiristettiinkö Raisaa? Miksi ei ilmoittanut menostaan kaverilleen? Olisi voinut laittaa tekstarin, että menin autoon xx ja lähdemme xx:ään. Toisaalta jos kännykkä oli varastettu, ei pystynyt ilmoittamaan. Ja tiesi ettei löytäisi kaveriaan tämän palattua Tampereelle. Jos myös lompakko oli varastettu, ei pääsisi edes yöbussilla kotiin, eikä taksillakaan. Ja kaverin henkkarit varastettu. Kiristettiinkö Raisaa varastetuilla tavaroilla?

Vierailija

Voi olla, että Raisan oli tarkoitus levätä yön yli vieraassa paikassa. Ehkä hän koki sen turvallisemmaksi kuin isälleen kävelemään lähtemisen. Tai ehkä lämpö houkutteli, tai lisävaatteiden tarjoaminen. Ja sitten tapahtuikin jotain, väkivaltaa tai tapaturma tai päihdekuolema. Ilmeisesti kukaan ei kuitenkaan kuullut mitään. Teoriassa on myös mahdollista, että tapaukseen on liittynyt ihmiskauppaa. Lentokoneella poistuminen ei olisi onnistunut, mutta autolla mahdollisesti. Tosin epätodennäköistä. Kuitenkin voidaan olettaa, että ruumiin hävittämiseen on tarvittu auto, jos kuolema on tapahtunut sisätiloissa. Ellei sitten ruumista ole paloteltu sisällä, ja hävitetty vähitellen esim. pakastettuina osina.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
No joka tapauksessa, en ymmärrä miksi Raisa olisi vastentahtoisesti ja peloissaan mennyt Multisiltaan. Miksi kun odotti kavereiden kuitenkin tulevan takaisin? Ja miksi ei sanonut mitään muuta taksikuskille, jos oli se Raisa? Kiristettiinkö Raisaa? Miksi ei ilmoittanut menostaan kaverilleen? Olisi voinut laittaa tekstarin, että menin autoon xx ja lähdemme xx:ään. Toisaalta jos kännykkä oli varastettu, ei pystynyt ilmoittamaan. Ja tiesi ettei löytäisi kaveriaan tämän palattua Tampereelle. Jos myös lompakko oli varastettu, ei pääsisi edes yöbussilla kotiin, eikä taksillakaan. Ja kaverin henkkarit varastettu. Kiristettiinkö Raisaa varastetuilla tavaroilla?

En minäkään ymmärrä, että miksi olisi siinä kohtaa lähtenyt peloissaan jonkun mukaan, kun taksikuski laittanut tilanteen merkille ja tarjoutunut viemään kotiin. Siinä olisi niin oiva tilanne turvata kuskiin, ja jos ne seuralaiset olisi alkanut riehua siitä ettei Raisa tulekaan mukaan, olisi kuski kuitenkin ollut apuna (ja saanut tarvittaessa hälytettyä virkavaltaakin paikalle).

En usko, että Raisaa olisi kiristetty varastetuilla tavaroilla. Siinä kohtaa jos ihminen on noin peloissaan, luulisi, että ne tavarat on ihan yksi ja hailee kunhan itse pääsee turvallisesti tilanteesta pois. Tai niin ainakin minä ajattelen.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No joka tapauksessa, en ymmärrä miksi Raisa olisi vastentahtoisesti ja peloissaan mennyt Multisiltaan. Miksi kun odotti kavereiden kuitenkin tulevan takaisin? Ja miksi ei sanonut mitään muuta taksikuskille, jos oli se Raisa? Kiristettiinkö Raisaa? Miksi ei ilmoittanut menostaan kaverilleen? Olisi voinut laittaa tekstarin, että menin autoon xx ja lähdemme xx:ään. Toisaalta jos kännykkä oli varastettu, ei pystynyt ilmoittamaan. Ja tiesi ettei löytäisi kaveriaan tämän palattua Tampereelle. Jos myös lompakko oli varastettu, ei pääsisi edes yöbussilla kotiin, eikä taksillakaan. Ja kaverin henkkarit varastettu. Kiristettiinkö Raisaa varastetuilla tavaroilla?

En minäkään ymmärrä, että miksi olisi siinä kohtaa lähtenyt peloissaan jonkun mukaan, kun taksikuski laittanut tilanteen merkille ja tarjoutunut viemään kotiin. Siinä olisi niin oiva tilanne turvata kuskiin, ja jos ne seuralaiset olisi alkanut riehua siitä ettei Raisa tulekaan mukaan, olisi kuski kuitenkin ollut apuna (ja saanut tarvittaessa hälytettyä virkavaltaakin paikalle).

En usko, että Raisaa olisi kiristetty varastetuilla tavaroilla. Siinä kohtaa jos ihminen on noin peloissaan, luulisi, että ne tavarat on ihan yksi ja hailee kunhan itse pääsee turvallisesti tilanteesta pois. Tai niin ainakin minä ajattelen.

Samaa mietin. Tietysti yksi mahdollisuus on, että on tuntenut kovaa sosiaalista painetta varastetuista henkkareista ja joku luvannut hankkia ne takaisin ja tuoda majapaikkaan. Raisallahan oli mukana tutulta lainattu henkilöllisyystodistus. On paljon pahempaa hävittää kaverin henkkarit kuin omansa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Oliko Raisalla mustat sukkahousut katoamishetkellä?

En tiedä, onko tuota kerrottu missään. Miksi?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Vaatetuksestahan on kerrottu, että se oli ohut. Bleiseri ainakin oli ja toppi ja minihame.

Vierailija

Minusta on outoa, että taksikuski yhdisti kuitin Raisaan näin monen vuoden jälkeen. Hänhän oli jäänyt eläkkeelle muistaakseni ja käynyt vanhoja kuitteja läpi.
Sitten hän muisti turkkilaiset, jotka olivat eri autoilla. Raisalla ei ollut taksi rahaa, eli jos taksissa oli ulkomaalainen takapenkillä, hän oli maksaja. Miksi Raisa olisi istunut edessä?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Vaatetuksestahan on kerrottu, että se oli ohut. Bleiseri ainakin oli ja toppi ja minihame.

Niin ja oliko bleiseri jäänyt johonkin?

Sivut

Thread has been locked.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat