Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kun täällä velloo tämä sukupuolikeskustelu, niin voisko joku pelkkien poikien äiti

Vierailija
31.01.2009 |

sillä haluaisin sen sitten olevan tyttö. Jotta en missään vaiheessa edes ajattelisi mitään pettymystä, jos tyttöä ei tulisi, en halua kolmatta, ennen kuin on ihan sama, kumpi tulee.

T. KAhden pojan onnellinen äiti

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
19.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojat on paljon reilumpia ja suorempia, tytöt usein kieroja takanapäin pahanpuhujia ja juoruilijoita, toiset jätetään leikistä helposti ulkopuolelle ja henkistä väkivaltaa harrastetaan. Itse olen ollut myös koulukiusattu ja saanut tuntea nahoissani tyttöjen ilkeyden ja pahuuden.

Pojat ovat kieroja, väkivaltaisia, vähä-älyisiä, takanapäin pahan puhujia, julmia juoruilijoita. Pojat jättävät helposti leikistä ulkopuolelle ja harrastavat henkistä väkivaltaa. Nuo kaikki ovat psykopatian oireita. Suurin osa psykopaateista on poikia ja miehiä. Itse olen ollut koulukiusattu. Kaikki kiusaajat olivat poikia. Olen tuntenut nahoissani poikien pahuuden. Kaikki, jotka minua puolustivat, olivat tyttöjä. Pojissa ei ole mitään hyvää.

Vierailija
2/30 |
31.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta minulla 2 poikaa ja olen heistä tosi onnellinen, minulle on ihan oikeasti ihan sama kumpaa sukupuolta lapseni ovat. ne ovat minun lapsiani ja siksi minulle rakkaita ja täydellisiä! haaveissa vielä 1 tai 2 lasta, ja en toivo tyttöä tai poikaa, toivon vain että vielä ainakin yhden LAPSEN saisin! paremmin en osaa selittää, minulla vain ei ole sitä tytön kaipuuta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
31.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kertoa mulle, miksi ei ole onneton. Itse olen kahden pojan äiti, ja toivon kolmannesta tyttöä niin etten meinaa kestää jännitystä sen suhteen, kumpi tulee. En oikeasti usko, että muuttuisin onnettomaksi, vaikka olisin lopulta "vain" poikien äiti (tunnen monta onnellista poikien äitiä), mutta toiveeni tytöstä on ihan kamalan voimakas. Kertokaa mulle pliis, mitä kaikkea mukavaa on "pelkkien" poikien äitiydessä, niin että saan tämän hulluuden pois päästäni. Ja ennen kuin joku ryntää haukkumaan, niin kerron, että meidän kaksi poikaa ovat rakastettuja ja ihania tyyppejä, isompi sellainen arka professoriluonne ja pienempi perinteisempi hulivili. Kolmanteenkin poikaan olisi ihan kiva tutustua, mutta luulen, että meillä on tilaa enää yhdelle, ja vielä enemmän haluaisin tutustua tyttöön!

Vierailija
4/30 |
31.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja en mä ainakaan keksi miksi olisin onneton! Minulla on kolme tervettä, suloista hyvätapaista poikalasta, se on jo paljon.

Vierailija
5/30 |
31.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tehdä siksi, että olisi tyttö

(mutta neljättä ei varmaan tule, ajattelisin, että sitten 6-16-vuotiaiden kanssa olisi kiva jo matkustella ym ilman mitään vaippaikäistä "käsijarrua")

Erityisesti olisi kiva kuulla, jos joku on ollut yhtä kiivaasti tyttöä toivova kuin minä, ja kun sitten joutunut pakon edessä sopeutumaan tytöttömyyteen, niin mikä auttoi sopuetumisessa? Mikä oivallus tuli? Mutta saa nekin, joille ikinä pojat eivät ole olleet mikään pettymys, kertoa, miksi ei.

Vierailija
6/30 |
31.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihanuus tai äidin onni ole lapsen sukupuolesta kiinni. Kelpaisi minulle tyttökin, mutta en sellaista varsinaisesti kaipaa. Olen todennut osaavani kasvattaa ainakin poikia hyvin.

Vierailija
7/30 |
31.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmatta odottaessa mulle sanottiin ultrassa että tyttö tulossa ja olin enemmän surullinen kuin iloinen siitä... Vaikka kai sekin olisi ollut kiva mutta pelkäsin että hän jäisi poikajoukossa yksinäiseksi. Itse olen kasvanut veljien kanssa ja toivoin kovasti että olisi siskokin.

Olen kamalan ylpeä kolmesta, omanlaisesta pojastani. Eivät he ole mikään tupuhupulupu-porukka vaan yksilöitä sukupuolestaan riippumatta. Kaikilla on omat kiinnostuksen kohteet mutta upeasti sujuu myös yhteistyö ja "poikien leikit" kiinnostavat myös kaikkia. Minusta tämä on hieno veljessarja. En kaipaa tytärtä elämääni muuten, mutta joskus olisi kiva ostella tyttöjen vaatteita kyllä. Niitä hankin sitten kummitytöilleni.

Vierailija
8/30 |
31.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veljesten välillä voi olla läpi lapsuus- ja nuoruusiän todella läheiset välit. Varmasti touhuamista löytyy vuosien saatossa enemmän kuin siskon ja veljen kesken. Meillä on kaksi poikaa, mutta aivan mahtavaa olisi saada vaikka 7 veljestä! Okei, ei enempää lapsia meille, mutta...

En ole koskaan osannut ajatella itseäni äitinä ennen kuin sain ensimmäisen lapsen. Ja kun se oli poika, en edes kuvitellut voivani koskaan olla tytön äiti. Ja kun toinen lapsi syntyi, olin tosi iloinen siitä, että nyt poika sai kaverin.

Minulla on äärettömän hyvät ja läheiset välit äitiini ja oli äitini äitiin (nyt hän on kuollut) ja tämä voimanaisten suku olisi kyllä saanut jatkua. Mutta niin ei nyt sitten ollut tarkoitettu. Nyt on miesten aika jatkaa tämän suvun mainetta :)

En osaa edes kaivata tytärtä. Toki olisin ollut iloinen jos moisen olisin saanut! Mutta nyt kun kaksi kaveriani on saanut tyttövauvan esikoispojan jälkeen, olen lähinnä myhäillyt itsekseni, MEILLÄPÄ ONKIN VELJEKSET!

Tämä viesti on kirjoitettu pilke silmäkulmassa.

Vierailija
9/30 |
31.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

luulet sen olevan erilainen? Mitä jos se haluaakin vain leikkiä autoilla ja turtleseilla ja pukeutua siniseen? Olisitko pettynyt? Miksi sillä pitää olla se pimppi?

Vierailija
10/30 |
31.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä ehdottomasti toivoisin senkin olevan poika ja tiedän, että jos se olisikin tyttö niin alkuun surisin ja olisin pettynyt, mutta aivan varmasti se loppujen lopuksi olisi yhtä tervetullut ja yhtä rakas perheenjäsen:)

Mutta itselläni ei siis ole minkäänlaista tytön kaipuuta, päinvastoin. Itse en pysty mitenkään sellaista tytön kaipuuta edes ymmärtämään. Ehkä osittain johtuu myös siitä että olen poikien keskellä lapsuuteni ja nuoruuteni kasvanut ja ollut yksi porukasta ainoana tyttönä, mutta tasa-arvoisena porukan jäsenenä.

Pojat on paljon reilumpia ja suorempia, tytöt usein kieroja takanapäin pahanpuhujia ja juoruilijoita, toiset jätetään leikistä helposti ulkopuolelle ja henkistä väkivaltaa harrastetaan. Itse olen ollut myös koulukiusattu ja saanut tuntea nahoissani tyttöjen ilkeyden ja pahuuden. Onneksi kotona oli veljekset ja naapurusto täynnä saman ikäisiä poikia:)

Vierailija
11/30 |
31.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen on ennenkaikkea yksilö. Jotenkin en nyt ymmärrä tätä keskustelua ollenkaan. Ja juu, olen kahden pojan äiti: vanhempi poika on herkkä ja taiteellinen ja nuorempi rämäpäinen autopoika.

Vierailija
12/30 |
31.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ymmärrän sua ap täysin!

Meille kolmonen tuli yllätyksenä, ja oli kolmas poika. Kyllä mulla kesti aikani asiaan tottua, vaikka rakstan toki kaikkia ihania suloisia poikiani valtavasti.

Mulla on se tyttären kaipuu. En tiedä tuleeko meille enää lapsia, ehkä tulee, ehkä ei. Mä en edes mitenkään toivo sitä tytärtä sen vuoksi, että saisin hörhöillä ja hössöttää tyttöjen juttuja, koska itsekin olen ollut poikatyttö. En silti alennu tuollaiseen "pojat ovat reiluja, tytöt kieroja ajatteluun, ihan yhtä lailla voisi joidenkin yksilöiden perusteella leimata, että tytöt ovat kivoja ja rauhallisia, pojat väkivaltaisia häiriköitä.

Itse haluaisin tyttären juuri sen takia, että perheessämme olisi yksi tyyppi, jonka kanssa voisin aikuisenakin vielä saunoa : ) ja ihminen, joka käy läpi samoja asioita oman kehonsa ym kanssa, mitä itse on käynyt. Vaika sukupuoli ei persoonaa määritäkään, niin kyllähän niitä nyt on kuitenkin miesten juttuja ja naisten juttuja. En minä tiedä yöllisistä siemensyöksyistä mitään, eikä pojat taasen kuukautisten alkamisesta.... okei, siis noi oli tyhmiä esimerkkejä, mutta ehkä joku tajuaa.

Mutta ap. ei sitä ihminen onneton ole, vaikkei kaikkea haluamaansa saisikaan. Mulla on maailman ihanimmat pojat, ja olen heistä äärimmäisen onnellinen!

Vierailija
13/30 |
31.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajattelet, miten ihanaa, kun...

* lapsi on terve

* pojilla on kivaa kolmestaan

* kaikki lapset ovat omia persooniaa sukupuoleen katsomatta

* yhdestäkään pojastasi et olisi koskaan valmis luopumaan, oli sukup. mikä tahansa

* vaatteet, lelut ja varusteet käyvät kaikille = tilan ja rahan säästöä

Vierailija
14/30 |
31.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse haluaisin tyttären juuri sen takia, että perheessämme olisi yksi tyyppi, jonka kanssa voisin aikuisenakin vielä saunoa : ) ja ihminen, joka käy läpi samoja asioita oman kehonsa ym kanssa, mitä itse on käynyt. Vaika sukupuoli ei persoonaa määritäkään, niin kyllähän niitä nyt on kuitenkin miesten juttuja ja naisten juttuja. En minä tiedä yöllisistä siemensyöksyistä mitään, eikä pojat taasen kuukautisten alkamisesta.... okei, siis noi oli tyhmiä esimerkkejä, mutta ehkä joku tajuaa.

Erittäin hyvin ja ihanasti sanottu! Just tän takia minäkin olen tytöstä haaveillut. Kolmen ihanan ja reippaan pojan jälkeen sen sitten sainkin.. Toivon kyllä, että hänestä ei sitten mikään poikatyttö tule vaan saan laitella hänelle kaikkea ihanaa hörhelö-tavaraa..

Vierailija
15/30 |
31.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

no nyt on tyttökin enkä ole muuttunut yhtään onnellisemmaksi hänen takiaan. Sen sijaan olen joka päivä valtavan onnellinen noista teinipojista, ne ovat maailman ihanimpia, komeimpia ja suloisimpia ilmestyksiä. Hitsi mitä menettäisin jos minulla ei olisi joka päivä kolmea minua ihailevaa komistusta halailtavana -no joo onhan se mieskin vielä neljäntenä mutta ei se ole niin komea eikä niin ihaileva ;)...

En tarkoita että sorsisin tyttöäkään, mutta mitä sellaista erityistä hänessä olisi mitä ilman olisin onneton? Kun odotin häntä, toivoin poikaa koska minua ärsytti sukulaiset jotka pitivät peukkuja tytön puolesta. Tyttö on tietty kiva puhea tytön vaatteisiin, mutta esim. yhtään "tyttöjen leluja" ei hänelle ole ostettu, leikkiköön poikien vanhoilla.

Vierailija
16/30 |
31.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole yhdessäkään tyttö-poika-perheessä nähnyt lapsilla niin kiinteitä suhteita toisiinsa kun meidän pojilla. Veljesrakkaus, sitä ei voi sanoin kuvata.

Vierailija
17/30 |
31.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastasitkin tuohon mitä ysi kysyi.... itsellänikin juuri tuon takia se tytön kaipuu, ei siksi, että pitäisi olla erilainen kuin pojat. Oma äitini on myös ihana mummi pojille, ja kun katson poikieni ja hänen touhujaan, niin toivon, että joskus jollain lapsellani on samalla tavalla koti avoinna mummille niin että voin auttaa nuoria vanhempia lastenhoidossa ja tutustua perusteellsiesti lapsenlapsiini. Mutta ehkä joku pojistanikin löytää sellaisen vaimon, joka ei koe anoppia häiriöksi, jos käyttäydyn kunnolla...

Joskus mietin, että onkohan minun tyttäreni (jos sellaisen saan) asema enää ollenkaan terveellinen, kun lataan jotenkin niin paljon odotuksia siihen. Ehkä siitä tulee joku ahdistunut itseään viiltelevä anorektikko, kun äidillä oli liikaa odotuksia (ei prinsessahörhelöistä vaan noin muuten)

Vierailija
18/30 |
31.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tytön kaipuu mahdottoman kova.. Joskus tulevaisuudessa kolmas lapsi on tulossa jos tulee, ja toivon kovasti tyttöä. Jo toisen lapsen kohdalla halusin tytön, mutta ihan poikakin sieltä tuli. Itse olen yrittänyt lohduttautua sillä, että vaikka kuinka yhteiskunta "muuttuu", niin hyväveli-verkostot jylläävät edelleen, naisten euro on 80 senttiä, veljeksillä on läheinen suhde, pojat ovat "mutkattomampia" kasvattaa...

Mutta kova paikka kyllä on jos kolmaskin poika suodaan. Suvussa ei viitentoista vuoteen ole ollut tyttölasta, eikä kaveripiirissäkään. Eli ei oikein voi tyttöjen vaatteitakaan ostella. Itse olen kasvanut kolmen (!) sisaruksen keskellä, ja kyllä kaipaan tyttöjen maailmaa... Vaikka joskus tuntuukin kierolta ja juoruilevalta ;).

Ja huom, tämä on kirjoitettu ei-niin-tosissaan, arvostan ja rakastan poikiani todella enkä heitä haluaisi mihinkään vaihtaa :).

Vierailija
19/30 |
31.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

19 kuittaa ja menee nukkumaan

Vierailija
20/30 |
31.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis eikö neljäs lapsesi tuonut sinulle mitään lisää? Musta jotenkin kuulostaa siltä, että sä joko et arvosta tyttöjä, tai sitten yrität niin raivokkaasti puolustaa poikiesi "hyvyyttä", nyt kun se tyttökin tuli, että laitat tyttösi siitä maksamaan. Ymmärrän, ettei tytöllä ole tytön leluja, jos on vielä vauveli tai ei niitä itse kaipaa, mutta muuten kuulostaa kyllä aika kylmältä sun meininkisi...

Mä en ymmärrä, miksi sitä pitäisi jotenkin oikein tahallaan vähätellä, kun monen pojan /tytön jälkeen syntyy vielä se tyttö/ poika. TOtta kai lapsessa on jotain erikoista! JO oman persoonansa puolesta, mutta totta kai se muuttaa perhettä paljon radikaalimmin, jos syntyy lapsi eri sukupuolta, kuin aiemmat. Ellei sitä muutosta sitten jotenkin lyttää tai vähättele kuoliaaksi.

no nyt on tyttökin enkä ole muuttunut yhtään onnellisemmaksi hänen takiaan. Sen sijaan olen joka päivä valtavan onnellinen noista teinipojista, ne ovat maailman ihanimpia, komeimpia ja suloisimpia ilmestyksiä. Hitsi mitä menettäisin jos minulla ei olisi joka päivä kolmea minua ihailevaa komistusta halailtavana -no joo onhan se mieskin vielä neljäntenä mutta ei se ole niin komea eikä niin ihaileva ;)...

En tarkoita että sorsisin tyttöäkään, mutta mitä sellaista erityistä hänessä olisi mitä ilman olisin onneton? Kun odotin häntä, toivoin poikaa koska minua ärsytti sukulaiset jotka pitivät peukkuja tytön puolesta. Tyttö on tietty kiva puhea tytön vaatteisiin, mutta esim. yhtään "tyttöjen leluja" ei hänelle ole ostettu, leikkiköön poikien vanhoilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kuusi