Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Maksavatko ex-puolisonne mukisematta elatusmaksun indeksikorotuksen?

Vierailija
31.01.2009 |

.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
01.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan kunnalta 129.91... indeksikorotuksen jälkeen se olisi n.7e enemmän. Jotta saisin korotuksen minun pitäisi saada kai mulqvist allekirjoittamaan sopimus uudelle summalle? Tai hakea oikeusteitse? Oli saanut viimevuonne puhuttua vielä velkansa elatusavullekin anteeksi. Neuvokaapa kuinka saan korotuksen?

Vierailija
2/17 |
31.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

maksaa yhdestä lapsesta 3000 €/kk

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
31.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai. Mitäpä vaihtoehtoja siinä on - joko maksaa mukisematta tai maksaa mutinan jälkeen kuitenkin.

Vierailija
4/17 |
31.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En uskalla laittaa asiaa ulosottoon koska en halua kuunnella huutoa ja raivoa.

Ex-miehellä ei ole rahasta pula, kyse on vain kiusaamisesta ja vallanhalusta.

ap :-((

Vierailija
5/17 |
31.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä mä ainakin laittaisin ulosottoon vaikka tulisi mitä raivoa tahansa - muuten musta tuntuisi, että mä laiskuuttani varastaisin lapselta - lasta vartenhan ne rahat on tarkoitettu.

Tämän vuoden alusta tuli siis indeksikorotus ja se koskee kaikkia ennen vuotta 2007 tehtyjä sopimuksia (eka korotushan jää väliin). Tammikuun elatusmaksun olisi siis jo pitänyt olla suurempi. Se on elatusvelvollisen tehtävä huolehtia, että tulee maksetuksi ja on heti ulosottokelpoinen, mutta fiksu lähi toki huomauttaa varmaan ensin asiasta, jos toinen ei ole vaikka huomannut koko asiaa. Sit jos ei huomautuksen jälkeen näy korotettu maksu (5%), niin sitten minusta ulosottoon vaan.

Vierailija
6/17 |
31.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

arvaa miltä tuntuu kun rahalle olisi tarvetta mutta ei sitä uskalla lähteä ulosottoteitse perimään? Olen altavastaajana.

Jos etäisyyttä olisi edes edes enemmän............ mutta mies asuu ihan kulman takana. ap

Vierailija
7/17 |
31.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin meillä mies maksaa 65euroa kuukaudessa:( sovittu siis alunperin 125euroa, eli se minimi, mutta minä tyhmä menin lupaamaan että ei tarvitse maksaa siitä kuin puolet, olin vain niin onnellinen kun pääsin hänestä eroon ja talolainastamme!!!

Vierailija
8/17 |
31.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivon, että saat rohkeutta hakea noita rahoja ulosoton kautta. Tuommoisen miehen taipumus on varmasti huudollaan tms. pompottaa sinua juuri niin kauan kuin siihen suostut. Toisesta korvasta sisään hänen huutonsa ja toisesta ulos ja jos ihan fyysisesti lähtee jotain uhkailemaan, niin kaikki ne uhkailut talteen. Ei ole normaalia, että exää pelkää niin paljon, ettei uskalla lain mukaisia rahoja vaatia. En ymmärrä, että miten olet altavastaaja. Älä suostu sellaiseen. Joskus asioille on vaan pistettävä stoppi. Jos menee exällä ihan yli, niin sitten lastensuojelu tai perheneuvola tai lastenvalvoja tai poliisi tms. apuun.

Vierailija
9/17 |
31.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta sekin.

Mutta rahalle tosiaankin olisi tarve.

Minulla ei olisi varaa ostaa esim. uusia polkupyöriä tms. Ostaisin ne käytettynä.

Ex-mies osti juuri lapsille uudet luistimet ja kypärät. Mutta kun niitäkin saisi käytettyinä.

Tulevia vuosia ajatellen tarvitsisin indeksikorotuksen sillä sehän nousee aina edellisen korotetun elatusmaksun mukaan.

Osasinko selittää?

ap

Vierailija
10/17 |
31.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumman tehtävä se on huomata nämä indeksikorotukset ja korotukset ylipäätänsä? Maksajan vai saajan?

Vierailija
11/17 |
31.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

monetta kuukautta. Ei vaan tehoa enää.

Vierailija
12/17 |
31.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et vaan kuuntele. Et päästä sitä kotiisi etkä puhu puhelimessa.

Vierailija
13/17 |
31.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies ostaa sopimuksia enemmän lapselle ja homma näyttää toimivan tuonkin kannalta. Oletko valmis kestämään riidan ja lisäksi sen, että ostaminen vähenee, jotta saat muutaman euron enemmän elareita? Kohtuu ja järki näissäkin asioissa pitää säilyttää. Mun mies on eksänsä kanssa sopinut 10 vuotta sitten jotain paperille ja sitten sitä ei aluksi maksettukaan suoraan, kun mies maksoi firmastaan eksälleen vielä palkka jonkin aikaa ja katsottiin, että eksä sai tarpeeksi rahaa sitä kautta. Kumpikaan ei tarkkaan edes tiedä, mitä summa olisi nykyään ja eksä on ilmoittanut aina haluamansa summan ja se on maksettu. Mies maksaa tällä hetkellä 100 Euroa, koska eksän mukaan se on riittävä summa terveestä lapsesta, kun kuitenkin käy meillä tiheään ja me viemme kaikkiin huveihin, ostamme lähes kaikki vaatteet, urheilukamppeet jne. Tottakai riidan tullen kaivettaisiin sopimukset esille, mutta tilanne toimii nyt hyvin, kun ei olla nökön nuukia ja kaikki tarpeellinen saadaan porukalla lapselle hommattua.

Vierailija
14/17 |
31.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tapahtuu kun jäävät pieniksi? Olettaen ettei mies niitä taksin vaadi, niin ap varmaan myy ne eteenpäin ja saa niistä rahaa...? Jos kyse muutamista kympeistä/vuosi, niin luulisi että saa ~saman rahan kun myy esim. pienen pyörän?

Vierailija
15/17 |
31.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole sitä nimittäin pyytänyt eikä olla lastenvalvojalla käyty vaan yhdessä asia sovittu. Summa on myös molempien yhteispäätös.

Vierailija
16/17 |
01.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuodessa 420€

Vierailija
17/17 |
01.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ainakin niin että jos ex jotain ostaa lapselle (tarpeellista) vähennetään se elareista suoraan.

Esim viime keväänä osti pyörän = ei sinä kuukautena elareita.

Talvikengät = 50e vähemmän elareita.

miksi ihmiset tekevät elareista niin ison asian...?

Nyt ex joutui työttömäksi (tai lomautettu) niin sovimme että 80e/kk ennen 150e/kk Ei se raha miehenkään puissa kasva.

Kyllä ne minunkin tulot nousee joka vuosi.