Teutonia Fun, Cosmo, Lambda vai Mistral S ?
Hei!
Otsikosta selviääkin minkätyylisiä vaunuja olen katsellut, sekä netistä että liikkeestä. Alunperin ihastuin Funeihin, mutta nyt olen alkanut miettiä muitakin vaihtoehtoja. Teutonian vaihtoehdoista tosin vain. Funeissa kiinnostaa niiden kapeus, mutta tavarakorin täyttöaukon ahtaus on alkanut epäilyttää. Ilman kokemusta kuitenkin vaikea arvioida. Kääntyvät pyörät edessä kuitenkin must!
Mitkä kannattaisi noista valita? Ajattelin tilata Saksasta, vaikka se tippumissuoja puuttuisikin.
Juanita, rv 19+2 :)
Kommentit (10)
Kiitos viestistä! Tosiaan, heittoaisassa on pienten etupyörien kanssa se aspekti että pienet pyörät olisivat sitten takana...ei tunnu kivalta ajatukselta. Vaunujen kapeus on minunkin mielestäni tärkeä tekijä, etenkin kun meillä on suht pieni eteinen ja säilytystila vaunuille. Cosmo näyttää kyllä hyvältä! :)
Olen myös jostain lukenut että putoamissuoja olisi mukana, mutta en alun epäröinnin jälkeen enää sitä pitänyt niin pahana puutteena jos sitä ei olisi. Kiva kuulla että se on tosiaan ollut vaunuissa mukana.
Olen katsellut vaunuja täältä:
http://www.babyparadies-shop.de
Babyparadies on oikein hyvä kauppa. Olen aikoinani tilannut sieltä matkarattaat ja kaikki sujui hyvin. Tuolta Mypram:ilta tilatessa ei mene postikuluja ja Babyshop.de: ssä menee tilauksen painon mukaan, taitaa olla rattaille n 28 euroa. Babyshop. de kaupassa on joitakin värejä rattaista varastossa, niin että saa nopealla toimitusajalla. Itse tilasin juuri Babyshop.de kaupasta Teutonian ilmakumirenkaat ja toimituskuluineenkin tuli yli 50 euroa halvemmaksi, kuin mitä Suomessa maksaa tismalleen samat. Suomen jälleenmyyjä rahastaa.
Mulla on ollut useampia perinteisen leveitä (62cm) yhdistelmiä ja nyt, kun emme tarvitse kuin pelkät rattaat, niin nuo Teutonia Timmyt tuntuvat ihanan kapeilta ja ketteriltä. Nekin ovat leveydeltään 57 cm. Haaveilin vähän aikaa Cosmosta ja Fun:ista, mutta kun joudun käyttämään rattaita myös huonosti auratuilla teillä, päädyin Timmyyn. Timmy ei tietenkään vastasyntyneen kanssa ole paras mahdollinen, mutta taaperoikäiselle hyvä.
Teutonian hyviä puolia on mielestäni loistava kuomu, hyvät kankaat ja riittävän pitkä työntöaisa, jää kulkutilaa pidemmillekin jaloille. Negatiivisena puolena sanoisin että työntöaisan pehmuste on sellaista pehmeää materiaalia, mihin tulee herkästi nirhaumia. Lambdassa taitaa olla työtöaisa keinonahkaa ja on kestävämpi. Myös joissain Teutonian rattaissa tavarakoriin on vaikea päästä käsiksi. Meillä oli aiemmin Spirit S3 ja niihin oli vaikeaa laittaa vähänkään isompaa kassia tavaratilaan.
kannattaa vielä tehdä hintavertailua kauppojen kesken. Jotkut Saksalaiset nettikaupat lisäävät myydessään alv.tä 3 %, koska Suomen alv on 22% ja Saksan 19%. Myös takuun pituus vaihtelee, Mypram taitaa olla ainut, jolla saa 3 vuoden takuun, muilla kaupoilla 2 vuotta. Myös toimituskulut vaihtelevat suuresti 0- 40 eur. Katselin eri Saksalaiskaupoista hintaa paketille, jossa olis Teutonia cosmo ja pehmeä kantokoppa sekä toim.kulut Suomeen. Hinta paketille vaihteli 597 eur - 663 eur. Edullisin oli Mypram (rekisteröityessä -3% alennus) ja kallein Babyparadies (jos babyparadies:ssa valitsee cosmon "halvemmalla" värillä, säästää 30 eur). Hinnoissa välimaastoon jäivät PingPong, Babyonlineshop ja babyshop.
vielä tarkemmin ennen kuin tilaan. Mutta PingPongin jätän ulkopuolelle, koska siitä on kuulunut niin paljon huonoa.
Kiitos vinkeistä! :)
Ping Pong on ihan oma lukunsa. Vaunufriikkinä olen tuhlannut kyseiseen putiikkiin 1751 euroa ja yksi reklamaatioasiakin näihin mahtuu. Takuuhuolto (teutonia) kesti useamman kuukauden ja jouduin ostamaan toiset vaunut sillaaikaa, mutta sinnikkyydellä hommat hoituivat ja olen kyllä tilannyt kyseisestä paikasta tavaraa senkin jälkeen ja silloin asiat ovat sujuneet oikein loistavasti. PingPong pisti ongelmat TÄYSIN Teutonian piikkiin, mutta tiedä häntä mistä viivytys kesti. Mutta kai se on vähän tuuristakin kiinni. Ihmiset tuovat enemmän melipiteitään julki, jos on negatiivista sanottavaa. Kokemusta tilaamisesta mulla on myös Mypram:ilta, Babyonlineshop:sta, Babyparadies:sta, Babyshop:sta; kidzhoppen:sta ja doggie-lastenkaupasta. Näiden kauppojen kanssa on kaupat sujuneet hyvin, eikä takuuasioita ole ollut.
Itselläni ei ole kokemusta juuri noista mainitsemistasi malleista, enemmän ottaisin kantaa tuohon tilaukseen. Tilasin nimittäin itsekin Teutonian Spirit S3:t Saksasta (ovat muuten hyvät vaunut nämäkin ;)). Minulla on kokemusta ainoastaan tuosta babyparadiesista ja sen kautta ainakin kaikki meni loistavasti!
Nykyisin teenkin vähän yhteistyötä ko. liikkeen kanssa ja pystyn tarjoamaan tuotteet erikoishinnoilla. Jos kiinnostaa, niin ota yhteyttä s-postiin, niin voin laittaa lisätietoa tilauksesta.:)
Itse puntaroin noiiden kahden väliltä--ihan siitä syystä, että tuntuvat olevan ainoat mitkä menevät tuohon hissiin. Alas kun ei saa paloturvallisuus syystä jättää tavaraa ja toisaalta en tiedä ees uskaltaisinko, mitään noin arvokasta jättääkään. Ajatuksena on ottaa pehmeä kantokassi, joka on kätevä, kun on kuitenkin kymmenisen askelmaa ennen hissitasannetta.
Itsestä Timmyt tuntuu niin paljon paremmilta. Funin eduksi jää se että on kapeampi. Epäilyttää pienet rullaavat pyörät, miten niillä mennään jos on sohjoa. Asun kyllä Helsingissä, jossa on aika helpot kelit---mutta kuitenkin on sellainen olo, et tää mamma työntelee enempi keskuspuistossa kuin putiikeissa tai kaupoissa. Voiko tuollaisia Timmyjä käyttää jo vastasyntyneellä. Myyjän mukaan voi, mut Teutonia ei itse niin markkinoi. Etuja haittoja Timmyistä vastasyntyneellä? Ja osaako joku sanoa miksi Fun on Timmyä parempi, saisi mut vielä käännytettyä??? Entä ne Timmyn huonot puolet? Onkohan tuollainen pehmeäkantokoppa ihan liian kuuma pienelle vauvalle, kun huhtikuussa pitäisi syntyä maailmaan. Hautooko heinäkuun helteet 3 kk vauvaa liikaa?
Ja kannattaako ostaa AT Lastenturvasta vai mistä, jos haluaa pk-seudulta ostaa? Onko ees Helsingissä mitään liikkeitä? Tuntuu et kaikki vaan Vantaalla tai Keravalla? Anteeksi jos on liian OT.
Varmaan tuossa on se perustavaa laatua oleva ero, että Timmyssä ei ole kääntyviä etupyöriä, joita itse arvostan. Muuten kyllä varmasti hyvät rattaat. Meillä on ollut 3 vuotiaalla Brion vastaavat, jotka oli ihan kätevät, mutta tosi vaikeat kääntää. Mutta se on täysin makuasia! Kyllä Timmyynkin saa varmaan pehmeän kopan laitettua, mutta minulla ei ole tarkempaa kokemusta siitä. Pehmeästä kopasta minulla on kokemusta vain talvivauvan kanssa, mutta itse aion silti nyt ottaa tulevalle kesävauvallemme pehmeän kopan sen hyvien kanto- ym. käyttöominaisuuksien takia.
Vauvan kannalta mielestäni ei ole väliä millaiset pelit on alla, tärkeintä on että itse tykkäät käyttää ja työnnellä.
Helsingissä on ainakin Vaunuaitta Lauttasaaressa, heillä myös nettisivut ja myyvät Teutoniaa.
Me ostimme kesällä 2007 Mistral S:t AT Lastenturvasta, koska se oli oikeasti ainoa putiikki koko pääkaupunkiseudulla, jossa saimme palvelua. Muissa paikoissa ns. palvelu oli ala-arvoista. Pinnat AT:lle siis.
Fun ja Cosmo ovat (lev 57 cm) muutamia senttejä kapeampia kuin Mistral S ja Lambda (taisi olla 62 cm). Mielestäni tuo muutaman sentin ero tuntuu aika merkittävältä vaunujen ketteryyttä ajatellen. Myös painoissa on jonkin verran eroa. Mistral S on ainoa, jossa on heittoaisa, mutta epäilen kyllä, ettei rattaita tulisi käytettyä juurikaan niin, että pikkupyörät ovat takana. Kaikissa noissa on kuitenkin kääntyvä ratasistuin. Itse jos saisin valita, ottaisin ehdottomasti Cosmon. Cosmossa on tyylikäs runko ja tavarakorikin näyttää suht Ok:lta.
Kokemuksesta tiedän että, MYÖS Saksasta tilatuissa Teutonioissa on kuomussa tuo putoamissuojaverkko, sitä ei tarvitse erikseen tilata. Jos haluat jalkapeitteen, se täytyy ostaa lisävarusteena.
Täältä taitaa löytyä edullisimmin:
http://www.babyshop.de/
Ja täällä on sivut myös Englannin kielellä:
http://www.mypram.de/