Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Epäily lapsen pahoinpitelystä - vaikea tilanne

Vierailija
29.01.2009 |

Meidän naapurissa on tytöllä ollut pari kertaa pienen ajan sisällä kasvoissa iso mustelma. Olen molemmilla kerroilla kysynyt tytöltä mistä mustelma on tullut ja vastaus on ollut että pikkuveljen kanssa leikittiin ja veli löi. Aika kovaa saa lyödä minun mielestäni että pieni ihminen saa silmän mustaksi?

Tiedän että perheen äiti on melko tempperamenttinen ja hän sanoo tytön kanssa olevan välillä tosi vaikeaa. Minulla on sellainen olo että äiti on se kuka tyttöä lyö. Koetan miettiä pitäisikö minun ilmoittaa tästä johonkin, vai olla vain välittämättä mitään. En haluaisi että perhe saa tietää juuri minun tehneen ilmoituksen. Onko ilmoituksesta vain haittaa, vai osaavatko he itse hoitaa asiansa kuntoon. Tosi vaikea tilanne. Minulla ei ole pokkaa mennä suoraan perheelle puhumaan,koska en voi tietää mitä siitä seuraa.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
29.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja alkakaa tekemään sossuun ilmoituksia jos näette naapurin lapsilla mustelmia! Sen verran pitää rotia löytyä. Onhan se teidän velvollisuutenne!

Nyt kaikki tarkkana, ettei vaan jää yhtään pahoinpitelyepäilyä selvittämättä!!

Vierailija
22/28 |
29.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tentata niitä lastenne kavereitakin todella tarkasti, kyselkää ja kyselkää. Ja muistakaa että kyllä lapsikin osaa valehdella, kun haluaa suojella äitiään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
29.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensähän aikuinenkin lyö raivoissaan ajattelematta. Aika raakalainen on, jos naamaan kykenee lastaan lyömään. Kehoon kai sitä yleensä lyödään jos ei kykene hillitsemään itseään. Aika harva kai lastaan lyö tarkoituksella.

Vierailija
24/28 |
29.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väärä, epäoikeudenmukainen ilmoitus ahdistaa sairaasti ja prosessi voi silti jatkua vuosia, vaikkei mitään syytä olisikaan.

Vierailija
25/28 |
29.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja alkakaa tekemään sossuun ilmoituksia jos näette naapurin lapsilla mustelmia! Sen verran pitää rotia löytyä. Onhan se teidän velvollisuutenne!

Nyt kaikki tarkkana, ettei vaan jää yhtään pahoinpitelyepäilyä selvittämättä!!

On mustelmia ja on mustelmia. Ja jos lapsella on jatkuvasti isompia mustelmia, lienee parempi selvittää asia?

Kannattaa kuitenkin muistaa, että lapsia lyödään. Ja lapsia lyödään kotona. Suomessakin pahoinpidellään pieniä lapsia usein.

Meilläkin lapsilla on satunnaisesti mustelmia. Mutta ei liiemmin ole jatkuvia mustia silmiä näkynyt.

Ja suoraan sanottuna: jos isosisarus jatkuvasti "hakkaa" pienempää siten, että toinen on ihan mustelmilla jne, niin silloin olisi vanhemman tehtävä hakea apua esim. neuvolan kautta. Ei sekään nääs ole normaalia. Vaikkei ehkä saisi ääneen täällä sanoa.

t. viiden lapsen äiti, jolla ei ole yksikään lapsi koskaan lyönyt sisarusta mustelmille...

Vierailija
26/28 |
29.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä tapahtuu naapurissasi.

Kannattaa kuitenkin muistaa, että lapsia lyödään. Ja lapsia lyödään kotona. Suomessakin pahoinpidellään pieniä lapsia usein.

Vierailija
27/28 |
29.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen verran, että jos epäilee lapsilla olevan hätä, puuttuu.

t. 27, joka on kerran elämässään tehnyt ilmoituksen sosiaalipäivystykseen lasten laiminlyönnistä. Kys. kerralla kys. lapset otettiin huostaan kuukaudeksi, mutta palautettiin sitten alkoholistiäidilleen. (Joka mm. ei muistanut antaa lapsille ruokaa...)

Maailmassa katsos on myös vanhempia, jotka syystä tai toisesta eivät jaksa olla kunnollisia vanhempia. Ja joskus esim. äidin väsymys voi olla syynä siihen, että pinna pettää - vaikka ei itse haluaisi tms

Vierailija
28/28 |
29.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän pojalla oli viime viikolla silmä ihan musta ja turvoksissa silmätulehduksen takia. Oli niin karmean näköinen että en kehdannut viedä sitä hoitoon vaikka muuten oli terve ja rähminenkin loppui. Edellisellä viikolla oli otsassa kauhea mustelma kun juoksi päin seinää. Ja kyseessä eskari-ikäinen.