APUA: Mitä hankin hoitoonmenijälle? 1 v
Meillä 1 v aloittaa pph:lla (älkää ruvetko saarnaamaan kotiäitiydestä...) enkä tiedä mitä kaikkea pitäis hankkia! Toistaiseksi ei olla ulkoiltu säännöllisesti ja kenkiäkin vaan yhdet. Ilmeisesti ainakin saappaat ja sadevarusteet pitäisi olla? Vai riittääkö gore-tex/reimatec? Tarviiko varahaalaria?
Kommentit (6)
Mutta Googlen kauttakin saattaa löytyä vastaus kysymykseesi :)
goret jos kastuu niin niitä todella vaikea saada kuivaksi, joten kumpparit on hyvä olla. Villasukat kumppareihin. Yleensä kurahousuista tykätään koska saa vähemmällä sotkulla penskat sisälle. Sadetakki tuskin tarpeen jos on kosteussuojapuku. Kurakäsineet olen todennut hyväksi tosi törkykeleillä. Lämminvuoriset kätevät, sitten kun on niin lämmin että tarkenee ilman vuorta niin monet antaa lasten olla paljain käsin.
Varahaalaria ei ole ikinä tarvinnut, mutta vara sisävaatteet oltava. Olen kuullut nimenomaan jostain pph;sta että on vaihtanut pienimmästäkin tahrasta, mutta senhän sitten näet kun tutustutte omaanne.
Yhdet kengät? Ei meilläkään ole kuin yhdet kengät. Yhdet talvikengät, yhdet kumpparit, yhdet lenkkarit, yhdet sandaalit. Jalkaan kelin mukaan.
Kurahousuja suosittelen, vaikka ois mitkä goreteksit. Jos hakee autolla lapsen, niin miten ihanaa laittaa kuralätäkössä lillunut lapsi turvaistuimeen - ei siinä goreteksi paljon auta :)
Valehtelin otsikossa, ostettiin lapselle hoitoreppu.
Saappaat, kurahaalararit. Kurahaalarit kun pitää pukea ainakin kuraisimilla keleillä vaikka ois Reimatec. Itse arvostan kyllä noita kosteussuojattuja, koska joka loskasäälle ei tarvii sitten niitä kuriksia pukea :) Ja Goretexeillakin pärjää aika pitkälle. Varahaalareita en meillä säilytä eikä ole kyllä koskaan tarvittukaan. Tärkeämpää on että varavaatteita (siis alusvaatteita, paitoja ja housuja) on riittävästi! Muista kerrospukeutuminen. On kiva ulkoilla lapsen kanssa, jolla ei ole liian kuuma eikä liian kylmä :) Onnea hoitouralle, useaa 1-vuotiasta olen hoitanut ja paremmin se hoito tuon ikäisellä alkaa sujua kuin esim. 3-vuotiaalla...
Miten tutulta kuulostaakaan... sitten niitä varavaravaravaatteita pitää palautella kun jäävät pieniksi eikä ole kertaakaan tarvittu. Meilläkin pienet tilat, joten tuntuu turhauttavalta säilyttää siellä vielä hoitolastenkin vaatteita.
t. pph
Hoitolaukkuun varasisävaatteet mitä käyttääkin. Pitäisi riittää.
T. Pph, jonka oma ulkovaatekaappi pursuaa hoitolasten varavaravaraulkovaatteita.