Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokemuksia/mielipiteitä äitiystukivyöstä tai tukialushousuista? Pliis help!

28.01.2009 |

Missä vaiheessa olette alkaneet käyttää äitiystukivyötä tai äitiystukialushousuja tai vastaavia? Onko joku kokeillut Carriwell-merkkisiä? Ongelmana itselläni on, että olen kokeillut nyt Carriwell-Äitiystukitoppia ja äitiystukialushousuja, mutta molemmat tuntuvat puristavan väärästä kohtaa niin että tulee selvät painauma jäljet mahan yläosaan ja tuntuu todella epämiellyttävältä/ahdistavalta (vaikka näiden pitäisi tukea mahan alaosaa ja alaselkää). Voiko olla niin, että nämä eivät vain malliltaan sovi mahaani? Vai olenko tosiaan kokeillut vain liian pieniä kokoja? Normaalikokoisena kokoni olisi S, mutta nyt en sitten tiedä, miten mahan koko pitäisi huomioida näissä Carriwell-vaatteissa. Luulin että M-koko olisi ollut hyvä tässä tilanteessa.

Onko kellään muulla ollut samanlaisia ongelmia? Tai olisiko jollain antaa muita hyviä vinkkejä asiaan liittyen? Olisiko pelkkä äitiystukivyö sittenkin parempi, kuin vastaavat alushousut tai tukitoppi? Kokemuksia? Mikä hyvä merkki tms.?

Alavatsa kaipaisi kipeästi tukea, mahaa alkaa jo olla sen verran runsaasti. rv 21+1.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
29.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on neljäs raskaus menossa (18+0) ja varmaan lähiaikoina täytyy ottaa tukivyö käyttöön. Minulla on Anita BabyBelt, sellainen leveä kuminauha ilman mitään luita, joka tulee mahan alle ja on ollut tosi hyvä ekasta raskaudesta asti. Vyö on siitä hyvä, ettei tarvitse pestä niin usein kuin alushousuja ja saa kesken päivän pois, jos siltä tuntuu. Mulla on kaikki sukkahousut tms. painaneet ylämahaa alusta asti, enkä ole voinut edes raskaus-sellaisia käyttää, suonikohjusärkyjen vuoksi jalassa on stay up-malliset tukisukat, joista varpaatkin on auki, niin eivät purista. Minäkin olen kokoa S ja kaikki äitiysjutut on olleet sitä myös, mahan koko pitäisi olla niissä jo muuten huomioitu.

Onnea odotukseen :o)

Vierailija
2/9 |
29.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on olleet molemmat sekä Anitan että Carriwellin tukivyöt ja pitää kyllä sanoa, että tykkäsin enemmän jälkimmäisestä, koska se antoi mun mielestä enemmän tukea vatsalle. Anitassa se "kangas" oli jotenkin liian ohutta ja joustavaa. Selälle taas ehkä parempi oli toi Anitan, kun sen saa kiristettyä ite. Kerkesin myymään edellisen raskauden jälkeen molemmat pois, mutta nyt taijan tilata ton Carriwellin tukivyön tän raskauden edetessä.

Jokaisellahan on omat mieltymyksensä ja kannattaa vaikka testata vöitä ennen ostamista, jos mahdollista, koska toi Anitan vyö kuitenkin maksaa useamman kympin :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
29.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se Anitan mahakangashan ei ole edes tarkoitettu tukemaan, pitää vain sen kuminauhavyön oikeassa kohdassa. Minulla on auttanut selän ja alamahan väsymiseen ja jomotukseen, siihen tunteeseen, että mahaa pitäisi käsin kannatella :) Jos tarvitsee koko mahalle tukea, siihen se ei varmaan auta ja varmaan toisenmalliset ovat voimakkaammin tukevia. Käytettynä saa tukivöitä ihan kohtuuhinnalla, itsekin ostin niin aikanaan, mutta kannattaa kyllä testata jos jostain saa.

Vierailija
4/9 |
29.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhutaanhan me nyt aivan samasta tukivyöstä eli http://www.bebes.fi/kauppa/product_info.php?products_id=76 :)

Vierailija
5/9 |
29.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi Anitan vyö on mulla kans auttanut alaselkäkipuihin. Jos pitää kävellä tai seisoskella, niin tuki on ollut ehdoton! Sen pitää vaan olla aika tiukalla. S-koon vyö toimii mulla parhaiten, vaikka oon normaalisti m-kokoa ja nyt osa mammavaatteistakin l-kokoa. Suosittelen kans huuto.nettiä tms. jolloin vyöstä saa about omansa takaisin vaikkei itsellä toimiskaan. En tiedä missä asut, mutta luulisin et Bebesin myymälässä vöitä voisi kokeilla.

Ja Instrussa myydään myös tukivöitä, kannattaa käydä katsomassa.

6/9 |
31.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli käytössä Anitan babybelt ja vaikka en siihen aluksi ollenkaan tykästynyt, niin tuossa lähempänä 30. rv:a alkoi siitä ihan oikeasti olla jo hyötyä. Varsinkin iskiaskipuun sillä oli uskomaton vaikutus, nimittäin kun iskiassärkyä oli niin laitoin vyön ja pidin muutaman tunnin jalkeilla ollessani ja se helpotti! Samoin noihin alamahan supistuksiin siitä oli apua. Sain aluksi tk:n fysioterapiasta lainaksi SI-tukivyön mutta sitä en saanut mitenkään hyvin aseteltua niin ettei olisi painanut mahaan. Tuosta tukivyöstä M-koko olisi mahtunut hyvin silloin kun sen ostin, mutta otin kuitenkin L:n mikä oli ihan viisas ratkaisu koska mulla maha on joka raskaudessa kasvanut tosi isoksi. Nyt viimeisillä viikoilla en ole vyötä enää käyttänyt koska se tuntui alkavan puristaa.

Vierailija
7/9 |
31.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitos paljon vastauksista ja vinkeistä!

Vierailija
8/9 |
07.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Teillä kenellä on kokemuksia Anita baby beltistä, ovatko koot olleet normaaleja/reiluja? Bebesin sivujen mukaan koot ovat "reilut" ja sen mukaan normaalisti kokoa 36 käyttävän pitäisi ottaa vyöstä koko XS. Ajatuksena tuo xs tuntuu niin pieneltä..

En pääse liikkeeseen kokeilemaan vöitä, joten pitäisi tilata netin kautta. Te, jotka olette ko. vyötä käyttäneet, vastatkaa, kiitos :-)

Vierailija
9/9 |
08.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on S ja olen normaalisti tuo 36. Joskus raskauden puolivälissä, kun olen ottanut vyön käyttöön, on ollut ehkä siinä ja siinä, että tarran saa kiinni, mutta toisaalta ei ole lopussa jäänyt enää juurikaan säätövaraa. Mulle varmaan xs olisi ollut lopussa jo liian pieni, toisaalta aluksi olisi saanut paremman tuen. Mutta saman ottaisin edelleen. Riippuu varmaan siitä kuinka hyvän tuen tarvii heti alkuunsa.