Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Revennyt passi !

Vierailija
28.01.2009 |

Olen lähdössä kuukauden päästä brasiliaan ja passistani on noin kahden sentin repeämä. En usko että repeää kokonaan irti ellei repäise. Mutta voiko passia käyttää kun sivu ei ole kokonaan kiinni. Sitä siis ei edes kunnolla huomaa!

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
28.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse voi olla valmistustekniikasta. Miehelläni alkoi passista sivut irtoilla ja sai maksutta uuden passin.

Vierailija
2/13 |
28.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei matkaa tarvitsisi perua :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
28.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi tulla ulkomailla isojakin ongelmia tuollaisita pikku repeämistä.

Justhan oli jossain telkkarin lentokenttä-jutussa tyyppi, joka käännytettiin maasta koska sen passissa epäiltiin olevan jotain filunkia kun siitä löytyi just joku pieni repeämä.

Vierailija
4/13 |
28.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kunhan et itse esittele sitä repeämää virkailijoille. Eli jos ja kun huomaavat, väität ettet ole tietoinen etkä havainnut aiemmin. Älä vaan rupea teippaamaan sitä!

Jos sulla on kuukausi reissuun, niin hae ihmeessä uusi passi. Senhän saa viikossa.

Vierailija
5/13 |
28.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

johonkin poliisin neuvonta numeroon.. varmasti vaihtavat passin uuteen

Vierailija
6/13 |
28.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tavittaessa hommata uus :) kiitos vastauksista :)

Vierailija
7/13 |
28.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että ellet ole kovin hidas kävelijä niin ehdit sen passin viemään uusittavaksi ennen matkaa...

Vierailija
8/13 |
28.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

en kyllä uskaltanut riskeerata koko matkaa, vaikkeivat varmaan olisi huomenneet.

Eli kannatan myös uuden passin hommaamista ja ihanaa reissua!

Vierailija
9/13 |
28.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Passissa ei saa olla mitään repeämiä, ei saa puuttua sivuja. Pahimmassa tapauksessa et pääse koko matkalle tai juutut sinne maahantulotarkastukseen. Tai sitten vaan sanovat, että hanki uusi passi. Mutta kun matkaan on vielä aikaa niin ehdit hakea uuden passin. Kyseessä voi olla valmistusvika, mene vain poliisiasemalle näyttämään passia ja kertomaan asia niin voi olla, että saat uuden ihan ilmaiseksi.

Vierailija
10/13 |
28.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei päässyt matkaan muun ryhmän kanssa samalla koneella vaan hänen piti hakea uutta pikapassia ja tuli sitten myöhemmin itsekseen.

Vierailija
11/13 |
28.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat yleensä tosi tarkkoja, että passin täytyy olla ehjä. En ottaisi riskiä, olisi ikävä jäädä lentoasemalle..

Vierailija
12/13 |
29.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vuonna 2007 alkoi se kuvasivu hieman repsottaa passissa. Japanin matka oli tulossa ja stressasin asiasta ja joka päivä kurkistin passiin kuinka pahalta se näyttää ja pelkäsin, että repeää vaan lisää. Jotenkin olin tosi tyhmä enkä hankkinut uutta passia vaan otin tosi ison riskin matkustaessani sillä repeytyneellä. Jotain sanomista tuli Suomen päässä mennen tullen, mutta mut päästettiin kyllä koneeseen ja kotimaahan. Japanissa kukaan ei mussuttanut mitään.

Tästä kun selvittiin pelkällä stressaamisella, ni otin uuden riskin ja passin jo vanhennuttua matkustin pelkällä henkilökortilla Huippuvuorille vaikka ei ollut ihan selvää pääseeköö sinne ja sieltä pois pelkällä henkkarilla vai tarviiko passin.

En suosittele kellekään tällaisia tyhmiä riskejä joita olen itse ottanut. Ensi kerralla matkustan ihan kunnollisen asiakirjan kanssa.

Vierailija
13/13 |
29.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lentokentällä sanottiin, että passi on voimassa niin kauan, kun sivu on edes osittain kiinni. Näin siis 8.1.2009 Helsinki-Vantaalla.