Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Selittäkää miten karppaus voi muka olla terveelistä?

Vierailija
28.01.2009 |

Järjetön määrä tyydyttynyttä rasvaa, ei viljaa, hedelmiä. Uskon kyllä, että näin laihtuu, mutta mitä se tekee elimistölle pitkällä tähtäimellä?

Eivätkös nämä nykyajan sydäntautipotilaat syöneetkin läskisoosia sun muuta ennenaikaan, kun muuta ei ollut?

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
28.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järjetön määrä tyydyttynyttä rasvaa, ei viljaa, hedelmiä. Uskon kyllä, että näin laihtuu, mutta mitä se tekee elimistölle pitkällä tähtäimellä?

Eivätkös nämä nykyajan sydäntautipotilaat syöneetkin läskisoosia sun muuta ennenaikaan, kun muuta ei ollut?

Vierailija
22/31 |
28.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro, niin voin auttaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
28.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten muuten viljatuotteet poikkeavat muista kasviksista, siis miksi muita kasviksia pitää suosia mutta viljoja välttää?

Tärkkelys on pahasta kun taas kasvisten kuidut ja vitamiinit hyvästä.

Vierailija
24/31 |
28.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun syötiin vaan lihaa?

Oliko keskimääräinen elinikä edes 50v? tuskin

Vierailija
25/31 |
28.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos selvisivät vaarallisista vauva- ja pikkulapsivuosistaan. Kyllä vanhoja ihmisiä on ollut aina.

Viljoissa tosiaan on tärkkelystä, samoin kuin perunassa. Tärkkelys muuttuu nopeasti sokeriksi. Viljan vitamiineissa ei varmaan mitään vikaa olisikaan sinänsä. Toisaalta taas esimerkiksi kaalissa ja salaateissa ei ole tärkkelystä yhtään ja muutenkin hiilihydraatteja hyvin vähän - vitamiineja ja hivenaineita kuitenkin paljon.

Karpit syövät varmasti keskivertoihmistä enemmän vihanneksia sekä saman verran lihaa ja kalaa. Eroa on vain rasvan määrässä. Ja tietty sen hiilihydraatin.

Vierailija
26/31 |
28.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti.... Niin kiva kun olisikin jotain muuta uskoa, mutta ei kun ei... "Elintasosairauksia" suurin osa tämän päivän suomalaisten sairauksista

Vierailija
27/31 |
28.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin tämä villitys on alkanut? Onko pidemmän aikavälin tutkimuksia kolesteroliarvoista sun muista? Kautta aikain on ihminen hurahtanut kaikenlaiseen hömppään.

Vierailija
28/31 |
28.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen jättänyt pois seuraavat:

-valkoinen leipä

-valkoinen jauho

-sokeri

-lisäaineiset karkit, keksit, kakut jne (en tosin ennenkään paljoa noita syönyt)

-peruna

Lisäksi olen lisännyt juuresten ja kasvisten kulutusta. Rasvan olen aina syönyt kermana ja voina sekä rypsi- että oliiviöljynä.

Syön ehkä pari kertaa viikossa hieman täysjyvä riisiä, pari palaa ruisleipää.

Mikä tästä tekee vaarallista? Tuo moska minkä olen jättänyt pois, mitäs hyötyä niistä olisi?

Herkuttelen punaviinillä, tummalla suklaalla, homejuustoilla jne.

Syön hedelmiä ja marjoja päivittäin, mutta enemmän juureksia, kaalia jne.

Vierailija
29/31 |
28.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paitsi että ne herkuttelee vain tummalla suklaalla ja harvakseltaan sen lisäksi karkilla.

Vierailija
30/31 |
28.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

menetelmiä kuin voisi kuvitella; näin olen ymmärtänyt. Jos esimerkiksi joukolla ajettiin peuroja jyrkänteeltä alas, saatiin kohtuullisella ponnistuksella valtavasti ruokaa pitkäksi aikaa. Sitten saikin istuskella tulen äärellä tarinoita kertomassa : )

Samoin kalastus ja ansapyynti eivät vaadi suurta ponnistusta. Veikkaisin että rakennusmies ponnistelee paljon rankemmin - no, tämä oli nyt ihan vaan heitto.

Vierailija
31/31 |
28.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä hyvä 29, näin sen kuuluukin mennä.

Lisäksi päivittäin meillä syödään erilaisia pähkinöitä, teemme paljon kasvisruokaa. Proteiinina kala, joskus kana, sienet jne.

Lapset syö suht samoin kuin minä, mutta myös puuroa pari kertaa viikossa ja joskus perunaa. Mutta ei todellakaan tämän normi-ravintoympyrän mukaan joka päivä perunaa ;)