Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä lakkiaislahjaksi pojalle? Ei rahaa.

29.04.2008 |

Keksikääpä kivoja ideoita, mitä voisi ostaa lakkiaislahjaksi pojalle. En ole koskaan tykännyt antaa rahaa, vaikka eittämättä se ylioppilaan mieleen onkin. Haluaisin vain antaa jotain pysyvää. Budjetti ehkä 10-30 euroa.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
29.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjakaupoista löytyy joskus älyttömän halvalla hyviä kirjoja. Historiaa, musiikkia tai jotain muutakäsitteleviä, mistä nyt on kaveri kiinnostunut. Tai joku yleisteos, vaikka käytöskirja tai sivistyssanakirja, voi hyvinkin löytyä alle kahdenkympin.

Vierailija
2/21 |
29.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

keittokirja,vaikka jamie oliver

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
29.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin minun veljilläni tällaiset jäivät vanhempien kirjahyllyyn, vaikka lukevat muuten kyllä kirjoja.

Työkalut ja muistitikku tosi kivoja vinkkejä!

Itse ostan siskolle aterinsarjan (Hackmanin, n. 70 euroa kai hintaa), yhdessä veljeni kanssa.

Vierailija
4/21 |
29.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanokaa, kuka ostaisi yo-lahjaksi tytölle muistitikun? Aika harva. Tai työkaluja?

No, tuo muistitikku on minusta muutenkin huippuunsa tylsä lahja, mutta työkalut tytölle voisi olla hyvin yes. :-)

Vierailija
5/21 |
29.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylioppilaspoika ei ehkä silloin saamishetkellä niitä hirveästi arvosta, mutta myöhemmin varmasti kyllä. Itse olen kiitollinen mieheni kummitädille, joka aikanaan antoi miehelleni yo-lahjaksi vastaavat korut.

Vierailija
6/21 |
29.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvitsee perustyökaluja heti kun muuttaa omaan kämppään.

Vierailija
7/21 |
29.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja se kolmekymppiäkin on hyvä summa. Mun poika sai viime keväänä vain rahaa lahjaksi ja osti niillä itselleen tietokoneen ja ison taulutelevision.

Vierailija
8/21 |
29.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen sijaan esim. lahjakortti johonkin esim. vaatekauppaan olisi varmasti mieleen (jos vaan yhtään tykkää pukeutua).

Vierailija
9/21 |
29.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on esim muuttamassa syksyllä pois kotoa, ostaisin pussilakanasetin tai vaikka Iittala/Arabian astioita.

Vierailija
10/21 |
29.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tosin ole poika, mutta sopii nuo pojallekin.

Vierailija
11/21 |
29.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos moni ostaa astioita, on pojalla kohta kymmentä eri sarjaa pari kippoa kutakin.

Vierailija
12/21 |
29.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ylioppilaaksi pääsy on mielestäni ehkä hieman kalliimman lahjan arvoinen juttu.

Mutta tuolla budjetilla lahjaksi kävisi vaikka jonkin mieluisen bändin/artistin cd, lukeeko hän kirjoja, jos niin kirja lempikirjailijalta, nuo edellä mainitut kodinperustamisjutut on hyviä.

Vierailija
13/21 |
29.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai hyvä keittokirja ja vähän varusteita sen mukaan, jos on muuttamassa pois kotoa.

Vierailija
14/21 |
29.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

No vaikka kuinka moni kuitenkin antaa rahaa ja siinä seassa meidän parikymppinen olisi kuitenkin kuin pieru saharaan. En ylipäätään tykkää yhtään rahalahjoista. Niin ja vaikka lahjan saaja nyt haluaisi rahaa, niin 20 vuoden päästä siitä jostain pysyvästä lahjasta saattaa olla kuitenkin ylioppilasjuhlista muisto. Muistan ainakin itse ylioppilaslahjani, en sen sijaan sitä, että mitä rahoilla tein...

Edellisellä kerralla samaiselle pojalle ostettiin kuksa, johon poltettiin hänen nimensä (oli siis rippijuhlat) ja selvästi huomasin, että poika siitä tykkäsi. Samoin siskonsa on joskus ihan toivomalla toivonut johonkin teemaan liittyvää omiin juhliinsa, joten tämä perhe ei välttämättä ole edes kahisevan perään.

Elämäntilanteesta en tiedä. Se varmaan näillä ylioppilailla riippuu paljon siitäkin, että minne pääsee opiskelemaan, että tuleeko muutto kotoa vai ei.

Tuo työkalujuttu on kyllä paras tähänastisista! Olen joskus ostanut exälle lahjaksi nipun hyvälaatuisia ruuvimeisseleitä ja varmaan se oli hänestä paras lahja mitä olen hälle koskaan antanut. Lisääkin saa ehdottaa!

Vierailija
15/21 |
29.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se pitää vielä lisätä, että ilmeisesti meidän suku elää sitten ihan eri planeetalla kuin missä te muut, sillä minusta 30 euroa ei ole mikään pieni summa ylioppilaalle tai muutenkaan lahjaksi. Kuvaavaa on, että meidän häälahjat oli lähes poikkeuksetta kaikki n. 25 euron arvoisia. Yksi kalliimpi tulee mieleen, ehkä noin 60-70 euroa maksanut, mutta se tulikin kolmelta perheeltä yhteensä. Niin ja paljon tuli toki sellaisia lahjoja, joiden arvoa en osaa rahallisesti arvioida, mutta se raha ei liene se tärkein seikka lahjassa olekaan, ainakaan minun mielestä. Minusta parhaita lahjoja on ne, joissa on jotain ideaa.

Vierailija
16/21 |
29.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

on laittanut aikaa ja vaivaa. Kaupassa käydessä vaan huomaa, ettei parilla kympillä saa enää mitään kivaa ja käyttökelpoista. Hinnat ovat niin kovasti nousseet.

Vierailija
17/21 |
29.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhin poikamme on parin vuoden takainen ylioppilas ja opiskelee nyt ensimmäistä vuotta suoritettuaan ensin varusmiespalveluksen.

Hän on hankkinut yo-lahjarahoillaan ainakin sängyn, vuodevaatteita ja lakanoita, kahvinkeittimen, kahvimukeja, uuden vahvistimen sähkökitaraansa l. aika pysyvää ja tarpeellista tavaraa (kitaraa hän on soittanut 14 vuotta ja käyvät bändin kanssa keikoilla).

Minusta voisit aivan hyvin antaa pojalle lahjaksi jotain kodinperustamiseen liittyvää tai sitten opiskeluun esim. muistitikun.

Vierailija
18/21 |
29.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin nuo meidän häälahjat oli siis vajaan parin vuoden takaa, joten ei ne hinnat ole ihan hirveästi siitä vielä nousseet.

Niin ja kiitos tuosta muistitikkuvinkistä. Se oli minusta tosi kiva. Siinähän voisi vihjailla, että nyt kun kaikkea ei tartte enää itse muistaa, niin voi sinne tallentaa. Vielä kun löytäisi jonkun vähän erikoisen - vaikka sellaisen, jossa olisi joku teema tai johon saisi laittaa nimen.

Vierailija
19/21 |
29.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse kyllä antaisin rahana...

Vierailija
20/21 |
29.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Mikä logiikka siinä on, että lahja ei voi olla sitä mitä päivänsankari haluaa?

Se logiikka että jos päivänsankari haluaa lahjaksi rahaa jotta voi ostaa kaljaa ja tupakkaa, niin kaikki juhlavieraat eivät halua antaa lahjaksi kunnon kännejä vaan jotain oikeasti hyödyllistä.