Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Opettaja oli vahingoissa korjannut väärin lapsen matematiikan 2 tehtävää.

Vierailija
28.01.2009 |

Siis lapsella oli alunperin ne oikein, mutta opettaja laittanut väärinmerkin. Soittaisitteko opelle! Muuten minua ei haittaisi, mutta kun matematiikan arvosanat muutenkin antanut alakanttiin ja sitten vielä laittelee väärinmerkkkejä oikeiden vastausten kohdalle. Toki virheitä sattuu kaikeille, mutta tuntuu kuin oikein haluaisi että lapsella olisi vääriä vastayksia, mitä siis ei ole. Annanko olla vai nipotanko? Niin ope itse siis todella nipo ja pikkutarkka eli senkin takia olisi kiva näpäyttää.....

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
28.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kotitehtävä, niin anna olla.

Vierailija
2/31 |
28.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

en tosiaankaan soittaisi. En ylipäänsä kehtaisi puuttua koulun toimintaan koska itselläkään ei ole käsitystä siitä mitä omat kotona niin kiltit lapset siellä päästelee suustaan. Mutta jos vaivaa niin ehkä laittaisin viestin vaikka reissariin tai jotain.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
28.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei "näpäytys" osu omaan nilkkaan.

Vierailija
4/31 |
28.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta laittaisin reissuvihkoon pyynnön (sen kummemmin nipottamatta tai näpäyttämättä) selittää, mitä väärää ko. vastauksissa oli, kun sinun mielestäsi ne ovat oikein... Toki kannattaa pitää huolta siitä, että arvostelu on oikeudenmukaista.

Vierailija
5/31 |
28.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ope olisi reilu ja oikeudenmukainen ei haittaisi, mutta kun tosiaan antaa numerot alakanttiin. ap.

Vierailija
6/31 |
28.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin lasten koulusuoritusten kanssa vehtaaminen.

Aina näitä samanlaisia aloituksia koenumeroista ja arvostelusta jne.!

Mitäs jos ottaisit lapsesi kotikouluun, kun teillä tuntuu tuota hankausta olevan opettajan kanssa koko ajan. Omituista, millaisen painoarvon jaksat antaa yksille koulutehtäville!

Vierailija
7/31 |
28.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanot lapsellesi vaan että se hänen vastauksensa oli oikein, opettajakin voi erehtyä (älä hauku!!), ettei jää väärä kuva asiasta

Vierailija
8/31 |
28.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitko tarkistaa tehtävien x ja y vastaukset ja pisteet, kotona arvelimme niiden olevan oikein.

Virheitä sattuu opeillekin!

-ope

Vierailija
9/31 |
28.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

a) miksi opettajaa pitäisi "näpäyttää"

b) kuvitteletko ihan oikeasti että opettajille riittää aikaa/energiaa oikein erikseen keskittyä sorsimaan tiettyjä oppilaita?

c) miksi opettajan intresseissä olisi antaa tietylle oppilaalle "numerot alakanttiin"?

Vierailija
10/31 |
28.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensimmäinen kerta kun kirjoitan tällaisesta aiheesta! ap.

Vierailija
11/31 |
28.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

huomata että tekee myös itse virheitä

b)ei siinä tarvi enepää aikaa/energiaa kun antaa numerot alakanttin, samalla ajalla sen tekee

c) opetkin on ihmisiä ja tykkää enemmän toisista oppilaista kuin toisista. Joillakin vaikuttaa arviointii, ei kaikilla kuitenkaan

Vierailija
12/31 |
28.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

..kyllä ne opetkin virheitä tekee ja saattaa tosiaan vaikuttaa numeroon, kun koe tarkastetaan uudestaan.

Jää kaikille parempi mieli asiasta.

Vierailija
13/31 |
28.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä haluaisit 'näpäyttää' lapsesi opettajaa? Miksi yleensäkin suhtaudut häneen noin vihamielisesti?

Jos olisin sinä, ottaisin tämän hyvänä kasvatustilaisuutena lapseni suhteen. Neuvoisin lastani ihan itse selvittämään asian. Tarvittaessa neuvoisin ihan sanatarkasti, miten pitää pyytää tunnin loppuessa tai muussa muita häiritsemättömässä tilanteessa puheenvuoroa, näyttää tehtävät opettajalle ja kysyä, mikä niissä oli väärin (kun äitikään ei sitä osannut sanoa.) Jos opettaja sitten lapsen toimiessa näin ei suostu korjaamaan virhettään tai selittämään, miksi vastaukset sitten kuitenkin ovat väärin, niin sitten ottaisin itse yhteyttä opettajaan esimerkiksi sähköpostilla ja kertoisin, että meidän Irmapetterin tehtävissä oli tällainen epäselvyys ja Irmapetteri ei nyt asiasta kysyttyäänkään ihan ymmärtänyt, miksi ne laskut olivat väärin ja voisikohan opettaja vielä selittää.

Vierailija
14/31 |
28.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse joskus menin veemäiselle enkunopelle huomauttamaan, että on arvostellut väärin. Koenumero nousi 8:sta 9:iin.

Vierailija
15/31 |
28.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli opettajalle ei saa antaa rehellistä palautetta työssään tapahtunesta virheestä , ja vielä lapsen numeron kustannuksella mahdollisesti. millaisen kuvan oikeudenmukasiuudesta te oikein halautte antaa lapsellenne!!???

mitäs jos teidän kollega tekis noin? menisi esim teidän bonukset hänen mokansa vuoksi, huomauttasitko?

Vierailija
16/31 |
28.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sellainenko, joka vaatii, että kotitehtävät ovat oikein?

Vierailija
17/31 |
28.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eri asia olisi jos kyseessä olisi koe, mutta näinhän tässä ei ollut

Vierailija
18/31 |
28.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli opettajalle ei saa antaa rehellistä palautetta työssään tapahtunesta virheestä , ja vielä lapsen numeron kustannuksella mahdollisesti. millaisen kuvan oikeudenmukasiuudesta te oikein halautte antaa lapsellenne!!???

mitäs jos teidän kollega tekis noin? menisi esim teidän bonukset hänen mokansa vuoksi, huomauttasitko?

On mennyt pikkuisen puurot ja vellit sekaisin, kun verrataan työpaikkaan ja kollegan tekemisiin. Opettaja ei ole lapsen kollega eikä sinunkaan. Lapsen koenumero ei ole verrattavissa bonuksiin.

Nykyvanhemmat vaativat ja vaativat opettajilta kaikenlaista, mutta mitä olette valmiita antamaan itse? Miten tuette koulua kasvatustyössä?

Olen niin kyllästynyt näihin vanhempien jatkuviin valituksiin milloin koenumeroista ja milloin hiihtämisestä, vaikken opettajana ole enää vuosiin toiminutkaan. Viimeinenkin opettajan auktoriteetti viedään ja sitten itketään kun luokkaa ei kukaan saa kuriin. Irmapetterille pitäisi antaa vain kymppejä, tai opettajassa on vikaa! Lapsetkin opetetaan kotona kyseenalaistamaan koko koulutyön mielekkyys niin, ettei motivaatiota opiskella löydy enää millään. Ja sitten ihmetellään, kun Irmapetteri ei viihdy koulussa...

Vierailija
19/31 |
28.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi on itse käynnyt näyttämässä koetta seuraavana päivänä opettajalle. Opetttaja on korjannut virheen.

Virheitä sattuu kaikille. Itse en lähtisi soittamaan, mutta laittaisin viestin lapsen mukana, jos opettaja ei uskoisi lasta.

Vierailija
20/31 |
28.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli tarve jotenkin näyttää opettajalle, päästä näpäyttämään. Toivottavasti et sentään ole näillä sanoilla keskustellut asiasta lapsesi kanssa - miten luulette että opettajat saavat mitään otetta lapsiin, jos ja kun vanhemmat mollaavat heitä kotona lasten kuullen?

Tuli muuten mieleen, vähän off-topic, että enpä haluaisi olla sen opettajaparan saappaissa, jonka oppilaiksi Mikkosten lapset joskus menevät...