Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä talopakettia suosittelet? ov

Vierailija
27.01.2009 |

Yksikerroksista ollaan ajateltu rakentaa. Ja mielellään aika laajalla toimitussisällöllä. Itse pystytään tekeen paljon, mutta ei kuitenkaan ihan kaikkea. Mistä talopaketeista teillä on kokemusta ja mitä hyvää/huonoa niissä olette todenneet? Kiitos jos joku viitsii kommentoida!

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
27.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

neliöitä saisi olla noin 125-135.

Vierailija
2/6 |
27.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostettiin K-raudan kautta avaimet käteen -periaatteella. Ollaan oltu kaikenkaikkiaan tyytyväisiä. Jotenkin helppo juttu, kun kuuntelee muiden rakentajien kömmähdyksiä matkan varrella. Budjetti kyllä ylitti, kun aina meille suositeltiin jonkin asian vaihtamista kalliimpaa esim. pintamateriaalien. Siinä oltaisiin saatu itse olla kyllä paljon tiukempia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
27.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teette talon itsellenne, ei tule yhtään sen kalliimmaksi, vaikka itse vähän muokkailette talokirjojen mallitaloja. Sitten kun olette mieleisenne saaneet, niin laitatte sen saman hahmotelmanne muutamalle talofirmalle alustavaa tarjousta varten jakoon (vaikka pohjalla on jonkun toisen firman piirustus). Ja pyydätte niiden tekemään teille näiden firmojen konseptin mukainen vastaava luonnos omista piirustuksistanne. Nämä luonnokset eivät maksa mitään! Älkää nyt suoraan niitä opusten taloja ottako, antakaa mielikuvituksenne lentää ja tehkää talo teille itsellenne. Katsokaa tonttia, miten haluatte ikkunoilla, terasseilla yms. hyötyä maisemista. Miettikää myös 10 vuoden päähän, jos on vaikka nuori miehen alku kotona, niin missäs se ehkä hakkaisi rumpujaan tai pärisyttäisi mopoaan jne

Vierailija
4/6 |
27.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri siksi tässä ajattelin kysellä muiden kokemuksia eri mallitaloista, että pääsisi asiassa edes alkuun. Ja ihan "perustalo" meille kelpaa, niitä malleja, joita ollaan katseltu, niin pienin muokkauksin kelpuutetaan. Sehän nyt on itsestäänselvä, että tontti ja ilmansuunnat otetaan huomioon. Kun noilla firmoilla kuitenkin tuppaa olemaan aika paljon eroa rakenteissa, toimituksissa, ym., niin ajattelin kysellä kommentteja eri paketeista.

Teette talon itsellenne, ei tule yhtään sen kalliimmaksi, vaikka itse vähän muokkailette talokirjojen mallitaloja. Sitten kun olette mieleisenne saaneet, niin laitatte sen saman hahmotelmanne muutamalle talofirmalle alustavaa tarjousta varten jakoon (vaikka pohjalla on jonkun toisen firman piirustus). Ja pyydätte niiden tekemään teille näiden firmojen konseptin mukainen vastaava luonnos omista piirustuksistanne. Nämä luonnokset eivät maksa mitään! Älkää nyt suoraan niitä opusten taloja ottako, antakaa mielikuvituksenne lentää ja tehkää talo teille itsellenne. Katsokaa tonttia, miten haluatte ikkunoilla, terasseilla yms. hyötyä maisemista. Miettikää myös 10 vuoden päähän, jos on vaikka nuori miehen alku kotona, niin missäs se ehkä hakkaisi rumpujaan tai pärisyttäisi mopoaan jne

Vierailija
5/6 |
27.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten oikein kivitalon. Mutta meillä ei ollut noihin varaa. Kastellia ja Älvaria tai Jukka-taloa ei haluttu, ne vähän tökki. Kastellihan ei ole talopaketti vaan tarvikepaketti (saat laudat määrämittaan sahattuna, lisää toimitetaan, jos loppuu kesken -periaate, kalusteet tuodaan heti pihaan seisomaan talven yli lumen alle, jne). Älvarista oli niin paljon kuultu pahaa ja luettu netistä onnettomista rakentajaparoista (niiden vesieristys on muovimatto). Jukka-talo pisti hanttiin meidän toivomillemme muutoksille. Vaajataloa harkittiin, mutta oli meidän budjetille kallis, samoin käytiin neuvottelu läpi Herrala-talojen kanssa ja nekin kalliit. Muita ei enää jaksettu treffata, alkoi olla aika tehdä päätös, kun löytyi sitten sujuvasti hyvän matkan päässä palvelua K-raudasta, niin otettiin sieltä Omatalo-malliston talo.

Vierailija
6/6 |
28.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

-ap-

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kahdeksan