Apua! Vanha kaunokirjoitus B
siis lyö ihan tyhjää, miten 70-luvulla opetettiin kirjoittamaan iso kaunokirjoitus B.
Kommentit (5)
tuohon toiseen "jalkaan" tehdään silmukka. Siis hirmu vaikea selittää sitä!! :D
samalla tavalla kuin iso R mutta se R:n "jalka" teki lenkin ja jatkui seuraavaan kirjaimeen. Löytyy esim. Wordista kun fonttina on CommercialScript.
Alku kuten L tuohon aikaan (ylhäältä alavasemmalle suuntautuva viiva, jonka ala osaan "lenkki" ja L:n alaviivan suuntaan jatkuen) Kuitenkin tuo L:n alaviiva kaartuu ylöspäin, kohti alastulevan suorahkon aloitusviivan keskikohtaa, josta R-kirjaimen "ylälenkki" päättyen suoran viivan takana .
b-kirjain kirjoitettiin taas, kuten pikku-l ja sen jälkeen "koukku" ilmassa ja siitä sujuvasti jatkettiin muuta kaunoa...
Ensin sellainen perus-kiehkura. Sitten ylhäältä alkava lenkki, kuten tekisit isoa P:tä, keskelle pikkulenkki, ja sitten alalenkki joka jää auki kun viimeinen pikkulenkki liittää sen seuraavaan kirjaimeen.