Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vinkkejä kiitos! Miten saan kuukauden ikäisen vauvan syömään tuttia?

Vierailija
27.01.2009 |

Ostin mm. tutteja, jotka tarkoitettu keskosille, mutta ei edelleenkään tunnu maistuvan. Oisko vinkkejä miten saan vauvan syömään tuttia? Nyt peukalo tahtoo eksyä suuhun, mutta tutti ei kelpaa.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
27.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei kelvannut kuin NUKin luonnonkuminen tutti (tai ok, en minä nyt niin hirveän montaa ollut sitä ennen kokeillut... mutta niitä muita vauva ei edes yrittänyt imeä).

Vierailija
2/11 |
27.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä esikoinen oli ainoa joka huoli tutin heti, kaksi seuraavaa piti oikein tosissaan opettaa siihen tutin syömiseen. Jos sulla on kovin isokokoinen vauva, voit kokeilla vaikka sitä isoa yli 5 kk vanhojen tuttia, siinä on suun täydeltä imettävää... muuten sitten niitä pienempiä. Mutta harjoittelua se usein kyllä vaatii.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
27.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

aiheuttanut lähinnä yökkäysreaktioita :(

ap

Vierailija
4/11 |
27.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten en viitsinyt edes hirveästi opettaa, muut sen sijaan kyllä huolivat, pojalla oli jopa välillä kaksi tuttia yhtäaikaa suussa, mutta ne vieroittamiset olivat niin työläitä sitten myöhemmin, että olin vain tyytyväinen, ettei nuorimmainen huolinut tuttia.

Vierailija
5/11 |
27.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkään ei tutti kelvannut koskaan, vaikka sitä ja erilaisia malleja paljon kokeiltiinkin.

Peukkua alkoi imeä n 4 kuisena, ja siitä sain aika hyvin vieroitettua laittamalla unille aina sukat käsiin. Noin pieni ei niitä vielä pois saanut. Söi sitten niitä sukkia, mutta ei saanut peukkua kunnolla suuhun, joten tapa kuihtui.

Vierailija
6/11 |
27.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maistuuhan se tutti erilaiselle kuin rinta, joten ei ihme jos yököttää...

Vierailija
7/11 |
27.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän kaikki kolme ovat huolineet alkuun vain sellaisia, sekä tavallisissa tuteissa että tuttipulloissa. Muistuttavat varmaan enemmän nänniä kuin kova silikoni..

Sitkeä tarjoaminen on ainoa keino mikä mulle tulee mieleen. Jos ongelma on siinä että vauva huolii tutin mutta tutti ei pysy pidempään suussa (vauva unohtaa välillä unohtaa imeä jolloin tutti tippuu), olen joskus laittanut ohuen kypärämyssyn vauvan päähän ja sitten sen naama-aukon alaosan puoliksi tutin päälle ikäänkuin pitämään tuttia paikoillaan. Tässä pitää tietysti pikkuinen olla jatkuvan seurannan alla ettei kangas lipsahda kokonaan suun ja nenän päälle..

Vierailija
8/11 |
27.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä ei esikoinen syönyt ollenkaan tuttia,nuorempi kyllä.

Vierailija
9/11 |
27.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun vauva on kyljellään , laitoin löysästi "rypistetyn" sideharson tutin alareunaan, vain siihen asti että tutti ei pudonnut suusta. Ei saa mennä nenän eteen, harson voi leikata puoliksi jos tuntuu isolta. Pienet vauvat alkavat totutella "uniriepuun" ja pitävät harsoa kasvoillaan turvana, Joten ei suurta tukehtumisvaaraa ole.

Ei kannata koskaan tunkea vauhdilla tuttia suuhun, yökkää kenties, vaan varovasti ja sitten heti se harsotuppu tutin alareunaan eteen niin pysyy.

Myös voisi kokeilla antaa tuttia lämpimänä. Ei kiehuvalla vedellä huudottua koska vettä jää tuttiin ja liian kuuma, mutta tutin voi laittaa pakastepussiin ja pitää lämpimässä vedessä, On varmaan pienellä vauvalla epämukavaa ehkä saada kylmä tutti lämpimään suuhun kun maitokin tulee lämpimästä nännistä tai tutista.

Myös kylmä muovi lämmintä poskea vasten voi tuntua epämiellyttävältä. (Minä jopa pidin peppurasvat patterilla että oli lämmintä kun voitelin, samoin kylvyn jälkeen pyyhe ja vaattet olivat aina lämpimät eikä vauva tärissyt vilusta)

Ei oikein "konkarillekaan" nyt heti muistu muita konsteja mieleen. Ennen vanhaan kastettiin tutti sokeriin ja vauva oli tyytyväinen, mutta enää ei niin sa tehdä mm. hampaiden vuoksi. Minun tuttini aikoinaan oli kastettu suolaan jotta lopettaisin tutin lutkuttamisen, Vain pieni ripaus kuulema...

Vierailija
10/11 |
27.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

se helpottaa myöhemmin lapsen hoitoa ja erityisesti rauhoittaa lasta tilanteissa, jolloin pitää olla rauhassa/hiljaa...

ap

Vierailija
11/11 |
27.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos oppii ollenkaan.

Meillä vauva 3kk+ viikko, ja nyt on alkanut luonnonkumitutti kelvata, aiemmin vain yökkäsi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kuusi