Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Anoppi jäi eläkkeelle ennen joulua...

Vierailija
27.01.2009 |

Hehkuttanut koko syksyn miten ihana jäädä eläkkeelle kun ehtii vihdoinkin olemaan lasten kanssa. Meidän lapset ainoita lapsenlapsia, joten tietty odotettiin mekin että lapset saisi viettää mummon kanssa aikaa. Anoppi ollut perhepäivähoitajana. Mies pyysi vanhempiaan meille tulevana viikonloppuna syömään yms. jokin aika sitten ja lupasivat tulla kyläilemään. Nyt sitten anoppi soitti ja perui tulonsa kun oli lupautunut lastenvahdiksi jollekin. Pph taustainen mummo varmaan on monelle ihanne lastenvahti, nyt onkin sitten kolmena tai neljänä päivänä viikossa kuulemma lastenvahtina naapureille ja entisille hoitolapsille, kun pitäähän niiden vanhempien saada vapaata... Voi perkele, omia lapsenlapsiaan on kymmenen vuoden aikana hoitanut ehkä kymmenen kertaa, mll:n hoitajia käytetään näköjään jatkossakin. Ennen luultiin vaan että ei työltään jaksa olla enää lasten kanssa, tosi harvoin kyllä pyydetiinkään juuri ammatin takia, mutta nyt ei taideta enää vaivata. Saahan sitä toki ihminen itse seuransa valita.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
27.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon sukupolven naiset on monesti juuri sellaisia, että eivät osaa kieltäytyä, vaikka haluaisivatkin.

Tue häntä siinä, että oppisi olemaaan terveen itsekäs.

Vierailija
2/5 |
27.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivempi hoitaa lapsia muiden kotona kuin omassaan? Tai teidän kotona? Millaiset välit sinulla muuten on anoppiin? Minulla on omaani aika viileät, ja vaikka hän aina höpisee tulevansa hoitamaan meidän lapsia, niin oikeasti hoitaa aika harvoin, johtuisko juuri siitä, että minä en niin välitä anopista ja tämä vaistoaa sen ja siksi ei tule.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
27.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä sen oloinen ettei kieltäydy ja ajattelee aina mitä muut ajattelee heidän tekemisistään (siis vieraat). Mielummin siis sanoo naapurille että voi tulla heille ja peruu meille tulonsa, kuin että sanoisi niille kysyjille että on jo muuta menoa sovittuna. ap

Vierailija
4/5 |
27.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äiti eläkkeellä ja ei sitä vähääkään ole lasten kanssa kuin työssä ollessaan aikoinaan. On kaikkea muuta kivaa tekemistä, lapset rasite vaikka tutuilleen hehkuttaa miten ihana olla mummo. En mitään hoitoapua kaipaa, mutta lapset ikävöi isovanhempiaan. Paitsi isoimmat joita ei enää edes saa mummolaan lähtemään, aika ja yhteydenpidottomuus siis tehnyt jo tehtävänsä...

Vierailija
5/5 |
01.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkeläisiä ei taida lapset oikeasti kiinnostaa. Harrastuksia ja vapaaehtoistoimintaa ovat niin täyteen viikot buukattu ettei ole tosikaan. Me sitten käydään postilaatikoita tyhjentelemässä ja kukkia kastelemassa kun ovat viikon aina kerrallaan jossain kylpylässä tms.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi viisi