Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaitaliinan joulupöydässä puvut päällä

Vierailija
03.01.2015 |

Kaitaliinan joulupöydässä miehillä on puvut päällä, Kaitaliinalla itsellään pienen pieni hatuntapainen härpäke päässään. http://kaitaliina.blogspot.fi/2014/12/pari-mustaa-jouluasua.html , http://kaitaliina.blogspot.fi/2014/12/jouluna.html

Joululaulukirjakin tuli laulettua vain puoleenväliin, vaikka tapana on laulaa läpi KOKO kirja.

Mielestäni tuollainen puvut päässä ja hatut päässä-meininki on turhaa jäykistelyä, etenkin kun ollaan ihan siellä omassa joulupöydässä, ei kutsuttuina pressan joulupöytään.

Kommentit (122)

Vierailija
1/122 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko lukeneet uusimman postauksen juhlista?

Vierailija
2/122 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksiköhän uusi blogi kun jatkaa ihan samoilla jutuilla ja samalla konseptilla? Nimi viittaa johonkin vauvankantoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/122 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko bättre folk -todistelu alkanut nolottamaan, vai miksi vanhasta blogista on täytynyt poistaa kaikki muut kuin reseptipostaukset? Olisit nyt hetken aikaa antanut sen olla auki...

Kaitaliinan perhe on hyviin toimeentuleva, ja varmasti hänen miehensä myös, varmaan on yhteiset rahat ja vanhemmat avustavat lapsiaan ja varmaankin hänellä on pääomatuloja myös, joten elämänmeno ei siihen nähden vaikuta minusta mitenkään erityisen pröystäilevältä. Heidän asuntonsakin taisi olla aika pieni, vaikka toki Helsingissä sellainenkin maksaa paljon.

Vierailija
4/122 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 20:49"]

Miksiköhän uusi blogi kun jatkaa ihan samoilla jutuilla ja samalla konseptilla? Nimi viittaa johonkin vauvankantoon.

[/quote]

Nimi on kyllä epäonnistunut... Mutta miksipä ei uusi blogi olisi samasta aihepiiristä. Parin ekan postauksen perusteella vaikuttaa kyllä, että konsepti tulee olemaan vielä kevyempi ja ulkokultaisempi, vanha blogi oli selkeästi enemmän päiväkirjamaisempi ja Kaitaliina paljasti aika paljonkin asioita siellä ja kertoili arjen tapahtumista. Luulen että poistamalla vanhat postaukset ja aloittamalla uuden blogin haluaa hieman enemmän yksityisyyttä kuin aiemmin ja uuden blogin postaukset tulevat olemaan enemmän tunnelmakuvia ja -paloja ilman että varsinaisesti kovin paljon tarvitsee paljastaa oikeasta elämästä.

Vierailija
5/122 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En antanut klikkausta blogillesi.

Turha mainostaa.

Vierailija
6/122 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää täti elää ihan omissa sfääreissään. Ei kannata miettiä mitä muut tekee tai ei tee. Toi on niille ihan tavisarkea.

Vierailija
7/122 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä löysin vain jonku naisen keikistelykuvia, varmin tapa saada minut heti jättämään blogi.

Vierailija
8/122 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs outoa tuossa nyt on? Kyllä meilläkin on tapana laittaa joulupöytään siistimmät asut ja ruoan jälkeen lauletaan yhdessä joululauluja. Eikä ole jäykkistelyä, vaan hauskaa meillä on aina. Mukava välillä laittautua enemmän ja nauttia yhdessäolosta. 

Ja ihan duunariperheestä olen lähtöisin.

Vierailija
9/122 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 13:22"]

En antanut klikkausta blogillesi.

Turha mainostaa.

[/quote]

No se ei kuule erehdy näin rahvaanomaiselle palstalle kirjoittemaan yhtään mitään, edes mitään blogimainostusta.

Muutenkin vähän vainoharhaista aina kuvitella, että bloggajat täynnä aina vaan blogeistaan kirjoittelevat.

Vierailija
10/122 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielest on upeeta, että jotkut jaksaa panostaa ja pukeutua. Ihana kallista<3

Vierailija
11/122 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 13:26"]

Mun mielest on upeeta, että jotkut jaksaa panostaa ja pukeutua. Ihana kallista<3

[/quote]

Esim. Dressmanin puku ei sitten vissiin käy?

Vierailija
12/122 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko tämä aloitus vitsi?

Mitä ihmeellistä tuossa on? Eikö ole enemmänkin normaalia, että jouluna pukeudutaan paremmin, juhlavaatteisiin? Meillä on ollut näin aina (isä ja veljet puku päällä, pienillä pojilla kauluspaidat, naisilla juhlamekot) ja pidän sitä aivan normaalina, samoin on ollut ystäväperheissä. (mitä olen kuvia nähnyt).

Omituisempana pitäisin sitä, että joulupöytään tultaisiin arkivaatteet päällä. Joululauluja meillä ei olla koskaan laulettu, hiljaa toki ovat aina soineet taustalla (enemän kyllä jouluoratoriot jne.)

Minulle on jäänyt lapsuuden jouluista tärkeimpänä mieleen juuri tunnelma: juhlavuus ja rauha, ihanaa aikaa läheisten kesken. Samaa haluan välittää myös omille lapsilleni, heillekin on tärkeää pukeutua hyvin (teini vaati juuri ensimmäisen pikkutakkinsa nimenomaan joulua varten).

Mutta yksi minua ihmetyttää tuossa blogissa - mitä siellä on tapahtunut syksyn aikana? Kovin siihen suuntaan vihjaillaan ja sanotaan, että kamalaa aikaa on ollut (lapsen sairastuminen  vai keskenmeno vai mitä), mutta suoraan ei kerrota. En tajua blogeissa tuollaista vihjailua - joko asiasta ei puhuta tai sitten siitä kerrotaan, tuollainen "meille on tapahtunut kamalia, mutta en kerro mitä" -tyyli on naurettavaa. Ymmärrän, että mainitaan "on ollut raskas syksy", mutta moneen kertaan asiasta vihjailu on typerää. Tätä esiintyy monessa blogissa.

Vierailija
13/122 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noloa ja syffeä kohdellaan kuin olisi ainoa lapsi maailmassa

Vierailija
14/122 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ilmestyipä joku kommentoijakin yhtymään kauhisteluun kun sai nyt rivien välistä "vahvistuksen" arvauksilleen siitä mitä on tapahtunut.

Vierailija
15/122 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kieltämättä tuo selloa soittava sisko hieman pisti naurattamaan mutta muuten ei mitään ihmeellistä. Heillä ilmeisesti vietetään joulua juhlavasti, mikäs siinä.

Vierailija
16/122 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku tossa blogissa tökkii. Ehkä se on tuo sievistelevä ja ulkokultainen "lääkäriperheen paremmat piirit" -keikistely juhlavaatteissa tai jotain. Ja ennen kuin kukaan vetää esiin kateuskortin niin voin sanoa, että olen itsekin lääkäriperheestä lähtöisin ja lapsuudenkodissani kestittiin usein ulkomaalaisia vastaväittelijöitä, kun isäni tutkimusprojekteissa mukana olleet jatko-opiskelijat väittelivät. Silti meillä osattiin olla rennosti, eikä koskaan tarvinnut miettiä, miltä elämämme näyttää ulospäin.

Vierailija
17/122 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä tuo joulu näytti yllättävän tavalliselta siihen hienosteluun ja jäykistelyyn nähden, jonka blogista muuten olen saanut. 

Vierailija
18/122 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 13:52"]

Joku tossa blogissa tökkii. Ehkä se on tuo sievistelevä ja ulkokultainen "lääkäriperheen paremmat piirit" -keikistely juhlavaatteissa tai jotain. 

[/quote]

Juu, ja se "kuinka me ollaankin kulturelleja, aina sellot ja pianot mukana joka paikassa"-korostaminen. Ja sitten tosiaan aina tuo kertominen kuinka snapsiviisukirja laulettiin kokonaiset kolme kertaa läpi, ei yhtään enempää eikä vähempää. 

Vierailija
19/122 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 14:02"]

Mulle ei muuten ole kaikkien näiden vuosien aikana selvinnyt, mitä väkeä ne Intian sukulaiset ovat?

[/quote]

Intian sukulaisista on täällä ollut ihan topikkikin, http://www.vauva.fi/keskustelu/4313408/ketju/kaitaliinan_intialaiset_sukulaiset Siinä ei vaan edelleenkään selvinnyt keitä ne on.

Vierailija
20/122 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 13:37"]onko tämä aloitus vitsi?

Mitä ihmeellistä tuossa on? Eikö ole enemmänkin normaalia, että jouluna pukeudutaan paremmin, juhlavaatteisiin? Meillä on ollut näin aina (isä ja veljet puku päällä, pienillä pojilla kauluspaidat, naisilla juhlamekot) ja pidän sitä aivan normaalina, samoin on ollut ystäväperheissä. (mitä olen kuvia nähnyt).

Omituisempana pitäisin sitä, että joulupöytään tultaisiin arkivaatteet päällä.
[/quote]

Meillä taas joulu on se yksi juhla vuodessa, kun ei tartte jäykistellä ja pönöttää juhlavaatteissa, kun suvun vanhukset viettää joulun espanjan lämmössä. Tänä jouluna siskolla ja kälyllä oli villapaita ja minihame, mulla toppi ja haaremihousut eikä mun tarvinnut piilottaa rastojani huivin alle paheksuntaa herättämästä ja veljellä ihan vaan farkut ja t-paita. Muut juhlat on sitten yhtä pönötystä ja kirkkoa ja kritisointia, kun elossa olevat isovanhemmat tulee käymään ja laittaa meidät vaihtamaan vaatteet jos ei ole tarpeeksi juhlavaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kuusi