Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

******Elokúiset leijonanpennut vk 5****???!!!

26.01.2009 |

Moi kaikille!

Minä pistin pinon pystyyn, kun täällä taitaa olla niin hiljaista että???!! Missä kaikki on?! Kaikki on jo käynyt nt-ultrassa ja itse täällä kitkutellaan odotella kutsua sinne..... Odottavan aika on pitkä! =)

En tiedä miten muilla, mutta itsellä on ihan järkyttävää tämä turvotus ja ilmavaivat? Onko muilla samanlaista harmia? Ja kun syö niin sitten tulee se paha olo. =( Nännin päät on aika kipeät ja hellät..... Ja rinnat on kuin barbaralla.

Viikonloppu meni ihan kotihommilla ja oltiin lasten kans paljon ulkona, kun oli niin ihana ilma. Tänään soitti tk:sta että pitää mennä uudelleen niihin verikokeisiin, kun silloin kun viime viikolla kävin niissä niin, sitä lähetettä ei ollut mennyt labraan, mutta se otti kuitenkin ne näytteet ja tänään sitten neuvolan täti soitti että näytteitä on liian vähän... Että huomenaamulla sit uusin verikokeisiin! JES!

Mut nyt ruokakauppaan!

Liisa06 rv 10+1( Jes kymmenluvuille siirrytty)

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
28.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolassa on nyt käyty ja kaikki oli hyvin, helpotti kun sai kysellä mieltäpainavia asioita raskaudesta jne. Ja vielä kaiken kruunasi se kun kuuli sen pikkusen vahvat sydänäänet, kuulemma terhakka vauveli siellä masussa polskii. Myös kättäriltä tuli veriseulonnan tulokset, joissa ei ollu mitään häikkää. Kummasti helpottaa mieltä kun saa kuulla, että kaikki on hyvin. Kumminkin takaraivossa jotain pelon tunteita aiva välillä liikuskelee. Ehkäpä se siitä.

Itse joudun kyllä popsimaan rautatabletteja, oli hemoglobiini sen verran laskenu. Myös kalkkia pitää syödä, "ihanaa" kun muutenki on vaikeuksia noiden tablettejen nielemisessä.

Tää aika raskaudesta on tosiaan vähän tällästä odottamista... jotenki sitä toivois, et se masu alkais jo kasvamaan. Iltasin masu vaan näyttää siltä et oltais raskaana. hih! Ilmaa kertyy paljon, rinnat kasvaa (joutu jo käydä ostaa isommat rindut) ja nälkä tulee tosi nopee, se ei oo nälän tunne vaan siis ihan super kova nälkä ja sillon on parasta saada ruokaa ja nopeesti. Muuten joutuu juoksee hyvin äkkii vessanpöntön puheille. Mites teillä muilla, tuleeko nälkä nopeemmin kuin ennen raskautta?

Nyt taas töiden pariin, toivottavasti tästä piristyis... Väsymys on niin kova.

Jondis rv 13+1

Vierailija
22/28 |
28.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai minäkin tänne voisin jotakin kirjoittaa..

Ensimmäinen ultra on käyty ja kaikki oli hyvin. Verikokeiden tuloksetkin olivat normaalit joten pieni paine sydämeltä tippunut täällä. Eilen soitin neuvolaan edellisyön kivuliaista rintakehän kivuista ja pääsinkin kuuntelemaan sydän äänet ja vahvasti siellä sydän löi ja pikkunen oli vilkas. Kipujen syytä ei saatu selville, toivottavasti ei tule uudelleen.

Joo-o, vähän on hiljaista kun seuraava ultrakin on vasta maaliskuussa ja mitään merkkejä pikkusesta ei noin muuten ole. Pahoinvointi on kadonnut ja olo muutenkin ihan loistava. Illalla on kyllä turvotusta tosi paljon, sillon jopa näyttää siltä että olisi pidemmälläkin raskaana kun maha on isona pallona, mutta aamulla se taas on ihan normaali pömppis niinkun aina mulla. Olisi se niin ihana tuntea jo jotain pientä liikettä, mutta siihen taitaa vielä mennä aikaa..

tuntuu että tää on ehkä se pitkästyttävin vaihe kun ei liikkeet tunnu ja ei vielä niinkään näy ulospäin mitään. Samalla aina huolestuttaa onko kaikki kunnossa sielä mahassa.

AnniBanni rv 13+2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
28.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjaimellisesti siis. Iski sitten flunssa, ja nyt on kyllä veto ihan totaalisesti poissa. Taitaa olla vastustuskyky heikentynyt, normaalisti en juuri sairastele mutta nyt olin jo joulun aikaan kovassa flunssassa ja taas se iski. Ärsyttävää.

Mitenkä teillä muilla tuon raudan kanssa on, joko syötte tabletteja? Mullahan ekassa neuvolassa parisen viikoa sitten ei hemoglobiini ollut kuin 105 ja jouduin heti aloittamaan lisäraudan syönnin. Labran uusintatestin jälkeen hemppa oli noussut 114, mutta neuvolantäti edelleen suositteli raudan syöntiä. Olen kyllä nyt koittanut syödä entistä enemmän ruisleipää ja lisäillyt pinaattiakin ruokaan. Kuitenkin tossa lueskelin ettei lisärautaa suositella kovin aikaisessa vaiheessa raskautta. Kaipa sitä kuitenkin vain luotan neuvolantädin ohjeisiin.

Kovasti odottelen maanantaita ja nt-ultraa, saisi taas omille epäilyille stopin kun näkisi että kaikki on (toivottavasti!) kunnossa. AnniBannin kaksi viimeistä lausetta allekirjoitan täysin.

Eipä tässä nyt juuri muuta ollut kuin omaa napaa taas kerran, hyviä vointeja kaikille!

Auringonkukka rv 11+1

Vierailija
24/28 |
28.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla nyt 10+5 ja ensi viikolla olisi keskiviikkona naistenkilinikalla ultra, aika jännittävää, nyt pieni on jo varmasti "iso" verrattuna viikon 7 ultraan:) tai siis toivottavasti kaikki on hyvin, välillä kyllä niin stressaa kun on eka raskaus ja ikäviä keskenmenouutisia tuli kaverilta... mutta yritän pysyä positiivisena kun on niin karmeita oireitakin, joka päivä joutuu pyttyä halaileen, väsyttää, heikottaa.. ja tosiaan tää maha on aikamoinen pallukka jo, sitä on hauska katella illalla peilistä kun on muhkeimmillaan!

Neuvola oli mulla viikolla 8 ja seuraava olisi 9.2. Asun vantaalla ja mielestäni sanoivat että kuukauden välein alussa ja lopussa jopa joka viikko. Sydänäänet ei kuulunu silloin ekalla kerralla, mutta se vissiin ihan normaalia, ensi kerralla sitten! Onko teidän miehet muuten ollu teidän kans siellä neuvolassa? Me oltiin tässä ekassa yhdessä mut en tie "pitääkö" ensi kerralla olla..

Kovasti oon yrittänyt kaikkia opuksia, palstaa tietenkin ja lehtiä lukea että osais valmistautua, mutta alan tosi herkästi vollottamaan kun jotain ihanaa, surullista tai ihan mitä vaan vauvoihin liittyvää luen, hormonit... :)

Vointeja kaikille, toivotaan että pian olot paranee kaikilla!

Maikkis 10+5

Vierailija
25/28 |
29.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elikkäs yksi elomamma ilmoittautuu joukkoon mukaan. Eilen käyty ultrassa, varmistamassa millä viikoilla mennään. Neljättä odotellaan, ja kolmosen syntymän jälkeen (pian 9kk) ei ole kuukautisia ollut, niin piti nuo viikot varmistaa ultralla. Eilen siis näytti 10+3 :) Laskettu aika taitaa olla tuo 23.8

Innoissaan, mutta tietty hiukka peloissaan tästä tulevasta vauvasta. Toki me ajateltiin, että tälle kolmoselle halutaan pian leikkikaveri, mutta että näin pian :) Ikäeroa tulee olemaan vajaa 1v4kk. Vanhemmat lapset ovat 5v1kk ja 3v8kk.

Yritän ehtiä tänne lukemaan ja kirjoittelemaan kuulumisia. Kiirettä pitää :) Tosin nyt isot lapset ovatkin kerhossa ja nuorin nukkuu.

amaria ja nyyti

26/28 |
29.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan viimeviikolla oli perjantaina eka ultra, siellä kuuli pienen sydänäänet ja kuulemma oikein vilkas kaveri siellä on :) Ihana oli kuulla että kaikki oli hyvin. Mulla ois 3.2 seuraava neuvola käynti ja sit vasta maaliskuussa seuraava ultra, mitenhän sitä jaksaa odottaa sinne asti. Nyt taas alkaa tuntumaan että pahoinvointi olisi poissa, mutta vielä eilen illalla tuli jotenki heikko olo, johtui kyllä varmaan siitä että syöminen jäi eilen vähän huonommaksi kun yleensä, nyt pitää skarpata vähän.

Tuosta onko mies ollut mukana neuvolassa, niin mulla oli mies mukana tossa ekassa ultrassa, mut neuvolan tädin luokse ei ole uskaltanut vielä ainakaan lähteä, enkä kyllä meinaa pakottaa. Ollaan puhuttu että mahdollisuuksien mukaan hän olisi mukana edes jokaisessa ultrassa, jos ei muuhun halua lähteä.

Mutta nyt pitää lähteä kotiaskareita tekemään, hyviä odottamisia vain kaikille :)

Vierailija
27/28 |
01.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

johtunee varmaan siitä että kaikista aktivikäyttäjät ovat siellä yahoossa. No eipä tuo haitanne, pienempi ryhmä on kivempi, muistaa "hlökohtaisemmin" muiden kuulumiset.

Minulla on tulossa piinaava yö.. huomenna on perinnöllisyysneuvoja ja se istukkabiopsia. En tiedä miten saan nukuttua, toivottavasti saan mutta itseni tuntien jos herään huonoon aikaan (2 jälkeen) jään miettimään kelloa ja niitä tutkimuksia ja pyörin sängyssä parituntia. Pitää varmaan käydä reippaalla iltalenkillä ja syödä masu täyteen ennen kuin menee nukkumaan niin luulisi väsyttävän.

Samalla on tietysti myös samalla eka ultra ja päästään vilkaisemaan mahdollista uutta tulokasta (mahdollista siksi että olen pessimisti niin kauan tämän asian suhteen ennen kuin kuulen varmasti että tuota "tappavaatautia" ei ainakaan ole). Ajattelin myös sukupuolen kysyä. En ole aiemmin halunnut tietää, mut nyt tuli jotenkin sellainen ole että kun sen saa 100% varmasti tietää haluaisin tietää. Olen jutellut näitä samoja höpöhöpöjä viikosta toiseen.

Mutta sunnuitai-illan jatkoja kaikille. Menenkin tästä tekemään pitsaa :P

Pihlis + Neppajymy rv 11+6 (joka todennäköisesti huomenna muuttuu)

Vierailija
28/28 |
01.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, flunssan kanssa alan olemaan jo voiton puolella, mutta kyllä se olo oli kurja pari päivää. Tänään taasen hormonit saivat vallan ja sain oikeen "itku-potku-raivarin", meni hermot anoppiin... Onneksi olin kuitenkin kotosalla miehen kanssa kahdestaan, hermot menivät ainoastaan puhelun perusteella ;) Purkauksella ei siis onneksi ollut muita todistajia. Jotenkin hiukan pelottavaa, kun tietää ylireagoivansa mutta silti ei voi tilanteelle mitään.

Huomenna olisi se nt-ultra, sekin jännittää. Toivottavasti kaikki olisi niin kuin pitääkin!

Auringonkukka rv 11+5